۵۱۵۵۰۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«۷۰ سال با جشنواره کن» در یک کتاب

مسئولین برگزاری جشنواره فیلم کن از انتشار کتابی با هدف مروری بر ۷۰ سال برگزاری این رویداد سینمایی از زبان منتقدین بین‌المللی خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: مسئولین برگزاری جشنواره فیلم کن از انتشار کتابی با هدف مروری بر ۷۰ سال برگزاری این رویداد سینمایی از زبان منتقدین بین‌المللی خبر دادند.

به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم کن، این کتاب با عنوان روی جلد «این سال‌ها» به قلم جمعی از منتقدین سینمایی از کشورهای مختلف از جمله فرانسه، آمریکا، ایتالیا، روسیه، هند، مکزیک و ترکیه نوشته شده و به مرور داستان‌های مرتبط با ۷۰ سال برگزاری جشنواره کن، ۷۰ نخل طلا، ۷۰ مجموعه فیلم انتخابی، ۷۰ رئیس هیئت دوران و ... در طول این سال‌ها می‌پردازد.
«70 سال با جشنواره کن» در یک کتاب

این کتاب روایتگر ماجراجویی‌ای است که در سال ۱۹۳۹ و در بحبوحه جنگ اغاز شد و در سال ۱۹۴۶ به عنوان راهی برای به فراموشی سپردن وحشت جنگ احیا شد. داستان تامل‌برانگیز و در عین حال جذاب موسسه‌ای که علی‌رغم اقدامات متمردانه و متعصبانه گاه به گاه، هرگز ماموریت اصلی خود را که همان روشنگری بود متوقف نکرد. داستان استاادانی چون «روسلینی»، «تروفو»، «لوچ»، «کاپولا»، «وایدا»، «وندرس»، «لینچ» و «تروفو» و شاهکارهای سینمایی «پلنگ»، «زندگی شیرین»، «چترهای شربورگ»، «آگراندیسمان»، «راننده تاکسی»، «پاریس تگزاس»، «زیرزمین»، «درخت زندگی» و ... .

این کتاب به سردبیری «تیری فرمائو» دبیر باسابقه جشنواره و همچنین با مقدمه‌ای از «پیر لسکیور» رئیس فعلی این رویداد سینمایی از تاریخ ۱۰ می و یک هفته پیش از آغاز جشنواره کن منتشر می‌شود.

تاریخچه جشنواره فیلم کن به اواخر دهه ‌۳۰ بازمی‌گردد، زمانی که «ژان زای»، وزیر آموزش ملی دولت فرانسه با حمایت آمریکا و انگلیس تصمیم گرفت در واکنش به نفوذ دولت‌های فاشسیت آلمان و ایتالیا در انتخاب فیلم‌های جشنواره ونیز، جشنواره‌ای سینمایی راه‌اندازی کند.

در ژوئن ‌۱۹۳۹ بود که «لوئی لومیر»، از بنیانگذاران صنعت فیلم هالیوود پذیرفت تا اولین رییس جشنواره فیلم کن نام بگیرد که قرار بود از اول تا ‌۳۰ سپتامبر برگزار شود. اما حمله آلمان به لهستان و متعاقب آن اعلام جنگ فرانسه و انگلیس علیه آلمان موجب شد تا اولین دوره جشنواره فیلم کن پیش از آن‌که آغاز شود پایان یابد.

جشنواره فیلم کن در سال ‌۱۹۴۶ با حمایت وزارت خارجه فرانسه بار دیگر راه‌اندازی شد و این جشنواره سینمایی به غیر از سال‌های ‌۱۹۴۸ و ‌۱۹۵۰ که به علت مشکل بودجه برگزار نشد هرساله میزبان مهمترین سینماگران جهان بود و به تدریج موقعیت خود را در دهه ‌۱۹۶۰ در جهان فرهنگ و هنر تثبیت کرد؛ تا امروز که به‌ عنوان معتبرترین جشنواره فیلم در دنیا شناخته می‌شود.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار»، کارگردان مطرح اسپانیایی، ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج