۵۱۶۲۵۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ نگو پارس جنوبی، بگو ماچ جنوبی!

خب به سلامتی و میمنت و در کمال تعجب و شرمندگی سهم ما در پارس جنوبی با قطر برابر شد.اگر بخواهیم این سهم را از گذشته تا امروز بررسی کنیم بدین صورت است که روزهای اول قطر از آنجا نفت و گاز برداشت می‌کرد، ما با آنها دیده‌بوسی کرده و تشویق‌شان می‌کردیم و این منطقه را«ماچ جنوبی» صدا می‌زدیم و....

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

خب به سلامتی و میمنت و در کمال تعجب و شرمندگی سهم ما در پارس جنوبی با قطر برابر شد.اگر بخواهیم این سهم را از گذشته تا امروز بررسی کنیم بدین صورت است که روزهای اول قطر از آنجا نفت و گاز برداشت می‌کرد، ما با آنها دیده‌بوسی کرده و تشویق‌شان می‌کردیم و این منطقه را«ماچ جنوبی» صدا می‌زدیم و به قطری‌ها می‌گفتیم: «آفرین بچه‌ها، خیلی خوب استخراج می‌کنید!» کمی بعدتر ما با همت کارشناسان و دانشمندان دولت نهم و دهم می‌توانستیم از پارس جنوبی یک موز برداریم، در نتیجه این منطقه را«موز جنوبی» صدا می‌کردیم و به قطری‌ها می‌گفتیم: «موز از نفت بهتره» اما از آن طرف قطر چنان«مَکشی» از پارس جنوبی انجام می‌داد که یک بار پدر بنده را از ایستگاه مترو جوانمرد قصاب با دستگاه مکش کشید و ما یک هفته بعد پدرمان را در دوحه داخل بشکه تحویل گرفتیم.
حالا ناراحت می‌شویم اگر بگویید برداشت ما از این منطقه کم بوده و این طرح 90 درصد پیشرفت نداشته است.حالا دولت یازدهم آمده و فقط 10 درصد این طرح را تمام کرده (به قول دوستان!) و ما را به برداشت نفت برابر با قطر رسانده، هنر کرده؟ ما خودمان قبلاً نفت برداشت می‌کردیم، داخل لیوان یک بار مصرف به کشورهای دیگر می‌فروختیم و به جایش برنج هندی می‌خریدیم.در آن دوران شکوهمند شرایط به گونه‌ای بود که با روش صنعتی-سنتی پسند و مارکوپولو محور مبادله کالا به کالا داشتیم، نفت می‌دادیم، لیف به جایش وارد می‌کردیم.
بدتر از همه اینکه منتقدین می‌گویند آقای روحانی چرا برای افتتاح این طرح به آنجا سفر کرده؟ آیا این کار تبلیغاتی نیست؟ چرا به مناطق سیل زده نرفته؟‌ باور کنید سخت‌ترین کار دنیا در حال حاضر رئیس جمهوری بودن است.اگر رئیس جمهوری به مناطق سیل‌زده می‌رفت همین دوستان می‌گفتند: «اهواز را خاک برداشت، دولت را خواب!» به مناطق آلوده می‌رفتند، دوستان می‌گفتند: «آیا درست است که دولت پارس جنوبی که می‌تواند مولد شغل‌های جدید باشد را رها کرده و به سراغ ریزگردها برود؟» الان دکتر روحانی یک لیوان آب هم که بخورد، بالاخره یک نفر پیدا می‌شود که تیتر یک روزنامه را به این جمله اختصاص بدهد: «استفاده از امکانات دولتی و آب لوله‌کشی توسط رئیس جمهوری!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با سلام
      اینا به همت نیرو های قراردادی پارس جوبی که کلی مشکل دارن
      نه با عکس گرفتن ها و ژست های رییس جمهور محترم هست
      . این خانم هم که این مطلبو نوشته بهتر بود با یکی از این نیرو ها مصاحبه کنه بعد با افتخار حرف بزنه

    • بدون نام

      درود بر این دولت که با تدبیر سهم ایران رو در پارس جنوبی به اثبات رساند،دوستان فراموش کرده اند که در زمان نه چندان دور قطر یازده برابر ما از این میدان گاز استخراج میکرد،درود بر تدبیر و امید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج