۵۱۹۳۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بکام در پاریس از فوتبال خداحافظی کرد

بکام از معدود بازیکنانی است که در داخل و خارج مستطیل سبز از محبوبیت بالایی برخوردار است. او با تمام تیم‌هایی که در آن بازی کرده به جز میلان جام کسب کرده است.

ایسنا: بکام از معدود بازیکنانی است که در داخل و خارج مستطیل سبز از محبوبیت بالایی برخوردار است. او با تمام تیم‌هایی که در آن بازی کرده به جز میلان جام کسب کرده است.

دیوید بکام ، ستاره سابق تیم ملی فوتبال انگلیس که اخیرا به پاری سن ژرمن پیوسته کفش‌هایش را آویزان می‌کند تا به پل اسکولز و سرآلکس فرگوسن دو دوست قدیمی خود در منچستر یونایتد بپیوندد.

بکام در سال ۱۹۷۵ در لندن به دنیا آمد و از همان اوان کودکی با توپ میانه خوبی داشت و نوید روزهای خوبی را برای تیم ملی فوتبال انگلیس داد.

بکام در پاریس از فوتبال خداحافظی کرد

بکام فوتبال خود را در سال ۱۹۹۱ با تیم جوانان منچستر یونایتد آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۵ به تیم بزرگسالان شیاطین سرخ دعوت شد تا با ستاره‌های نامی این تیم هم بازی شود. سرانجام بکام در دوم آوریل ۱۹۹۵ نخستین بازی اش در لیگ برتر انگلیس را با پیراهن تیم محبوبش تجربه کرد و از این به بعد به ستاره تیمش تبدیل شد.

فصل ۹۶ - ۹۷ فصل خوبی برای بکام بود و او بازی‌های زیبایی را برای تیمش به نمایش گذاشت. گل زیبایی او به ویمبلدون هنوز در خاطره‌ها زنده است. بکام در سال ۱۹۹۷ همراه با منچستر یونایتد رویایی ظاهر شد و قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. بازی‌های زیبای او در این فصل باعث شد تا به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انتخاب شود. اما پر افتخارترین سال بکام در اولدترافورد سال ۱۹۹۹ بود که در آن قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. او در بازی فینال برابر بایرن‌ مونیخ بسیار خوب ظاهر شد و هر دو گل تیمش روی پاس‌های او رقم خورد. همین سال بود که بکام بچه دار شد و نخستین فرزند خود را به دنیا آورد.

* رئال مادرید

درخشش بکام با پیراهن شیاطین سرخ باعث شد تا دو غول بزرگ فوتبال اسپانیا به جذب او ابراز علاقه کنند. درگیری او با فرگوسن هم در رختکن احتمال جدایی او از منچستر یونایتد را بیش از پیش قوت بخشید. بارسلونا نخستین تیمی بود که برای جذب ستاره اولدترافورد ابراز علاقه کرد،‌ اما در نهایت این رئال مادرید بود که در سال ۲۰۰۳ با ۲۵ میلیون پوند (۴۱ میلیون دلار) او را به خدمت گیرد.

بکام با پیراهن سفیدپوشان شهر مادرید نتوانست انتظارات را برآورده کند و همه او را خریدی نامناسب برای کهکشانی‌ها دانستند. او در سال نخست حضور خود در اسپانیا قهرمان جام حذفی شد. بعد از آن که کاپلو هدایت سفید پوشان را بر عهده گرفت بکام به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل شد. در سال ۲۰۰۷ رئال مادرید که به شدت برای قهرمانی می‌جنگید در برهه‌ای از زمان نتایج خوبی را کسب نکرد. کاپلو با بازی دادن به بکام توانست در فصلی نفس گیر و سخت با اختلاف در تفاضل گل بارسلونا را پشت سر گذارد و قهرمان لیگا شود تا بکام با خاطره خوش سفید پوشان را ترک کند.

* لس آنجلس گالکسی

بکام در سال ۲۰۰۷ با قراردادی پنج ساله به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار به گالکسی آمریکا رفت تا شاید با حضور در این تیم علاقمندان به فوتبال در آمریکا را زیاد کند.

او در فصل ۲۰۰۹ - ۲۰۱۰ با توجه به تعطیل شدن لیگ آمریکا سر از میلان در آورد تا با پیراهن این تیم به میدان رود. او در مدت حضورش در روسونری تنها دو گل ، به ثمر رساند.

بکام ۳۸ ساله در سال ۲۰۱۲ موفق شد با لس آنجلس گالکسی قهرمان لیگ آمریکا شود . همزمان با قهرمانی این تیم آمریکایی قرارداد بکام هم به پایان رسید. باشگاه‌های زیاد از سراسر جهان خواستار جذب این هافبک خوش تکنیک شدند. او حتی در برهه ای از زمان در تمرین آرسنال شرکت کرد تا شایعه پیوستن او به توپچی‌ها قوت گیرد، اما آرسن ونگر به همه‌ی این شایعه‌ها پایان داد و اعلام کرد که بکام به کار تیم او نمی‌آید.

بکام سرانجام در ماه مارس گذشته در میان ناباوری همگان سر از پاری سن ژرمن در آورد و با این تیم موفق شد هفته‌ گذشته قهرمان لیگ فرانسه شود تا با قهرمانی هم از این تیم خداحافظی کند. هر چند بکام در تیم هایی که به میدان رفته یک ستاره بود و برای نیمکت نشینی به هیچ تیمی نرفت اما در پاری سن ژرمن قضیه متفاوت بود چرا که در بیشتر بازیها کار را از روی نیمکت دنبال کرد و سهم ناچیزی در قهرمانی این تیم داشت. البته انتظار بیشتری از بکام هم نمی رفت چرا که مالکان متمول قطری پاری سن ژرمن به این ستاره انگلیسی به عنوان مهمان تشریفاتی نگاه می کردند و او را صرفا به خاطر درآمد تبلیغاتی حضور او در پاریس، جذب کردند.

* بکام و تیم ملی

بکام در سال ۱۹۹۶ پس از درخشش در منچستر یونایتد به تیم ملی فوتبال انگلیس دعوت شد و برای نخستین بار در سپتامبر ۱۹۹۶ برابر مولداوی به میدان رفت.

بکام در جام جهانی ۱۹۹۸ به تیم ملی انگلیس دعوت شد. او در دو بازی نخست تیمش نیمکت نشین بود، اما گلن هادل ، سرمربی آن وقت انگلیس در بازی سوم برابر کلمبیا، بکام را به بازی فرستاد. این بازی برای بکام خوش یمن بود، چرا که او موفق شد با یک ضربه آزاد دیدنی دروازه‌ کلمبیا را باز کند و نخستین گل ملی‌اش را به ثمر برساند.

در مرحله بعد انگلیس به آرژانتین خورد. در این دیدار بکام به خاطر درگیری با دیگو سیمئونه، سرمربی کنونی آتلتیکو مادرید از بازی اخراج شد تا انگلیس در این بازی حیثیتی بازنده از زمین خارج شود. بسیاری پس از پایان این دیدار به انتقاد از بکام پرداختند و او را مسئول حذف انگلیس از یک شانزدهم نهایی دانستند.

در سال ۲۰۰۰ بکام برای نخستین بار در دیداری دوستانه بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال کشورش را بر بازو بست. او در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ در حالی که تیمش با نتیجه‌ دو بر یک برابر یونان عقب بود با ضربه ایستگاهی زیبایی دروازه‌ حریف را باز کرد تا جواز صعود به جام جهانی را در آخرین لحظات برای کشورش به دست آورد.

در جام جهانی ۲۰۰۶ بکام با تیم ملی انگلیس به میدان رفت، اما نتوانست به موفقیتی دست یابد. او در همان سال پس از شکست برابر پرتغال در یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا از تیم ملی کناره‌گیری کرد.

او در سال ۲۰۰۹ بعد از این که کاپلو هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده داشت، بار دیگربه اردوی تیم دعوت شد. دیدار برابر بلاروس در ومبلی آخرین حضور او با پیراهن تیم ملی کشورش بود. او در مجموع ۱۱۵ بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد، اما هیچ افتخاری به دست نیاورد.

* خارج از مستطیل سبز

بکام در سال ۱۹۹۹ با ویکتوریا آدامز از خوانندگان گروه اسپایس گرلز ازدواج کرد و الان صاحب چهار فرزند است.

* افتخارات شخصی

- بهترین بازیکن اروپا در سال ۱۹۹۹

- بازیکن سال جهان از نگاه( B.B.C) در سال ۲۰۰۱

- کاندیدای بهترین بازیکن سال جهان (۲۰۰۱)

- بازیکن برتر انگلیس ۱۹۹۷

* افتخارات باشگاهی

* در منچستر یونایتد

- قهرمانی در لیگ برتر انگلیس (شش بار)

- قهرمان لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۹

- قهرمانی جام حذفی انگلیس(چهار بار)

* در رئال مادرید

- قهرمانی در لیگا ۲۰۰۶ - ۲۰۰۷

- قهرمانی در جام حذفی ۲۰۰۳

* در آمریکا

- قهرمانی با لس آنجلس گالکسی ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱

* در فرانسه

- قهرمانی با پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه ۲۰۱۳ - ۲۰۱۲
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج