جاباما
۵۲۱۹۷۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دِرون ضدآب مخصوص فیلم برداری از اعماق دریا

سازنده PowerEgg که یک روبات پرنده تخم مرغی شکل است تازه‌ترین محصول خود را آماده ورود به بازار کرده و مرحله پیش‌فروش آن را آغاز کرده است. جدیدترین محصول این شرکت PowerRay نام دارد و یک دِرون دوربین شناور است و کاربردهای ویژه‌ای دارد.

وبسایت شبکه - حمید نیک‌روش: سازنده PowerEgg که یک روبات پرنده تخم مرغی شکل است تازه‌ترین محصول خود را آماده ورود به بازار کرده و مرحله پیش‌فروش آن را آغاز کرده است. جدیدترین محصول این شرکت PowerRay نام دارد و یک دِرون دوربین شناور است و کاربردهای ویژه‌ای دارد.
دِرون ضدآب مخصوص فیلم برداری از اعماق دریا

دِرون PowerRay یک دستگاه ضدآب است و توانایی یافتن، جذب کردن و گرفتن انواع ماهی را دارد. قدرت حرکتی آن تا عمق ۳۰ متر زیر آب است و حدود ۴ ساعت در این عمق دوام می‌آورد. از دیگر نکات قابل توجه آن، امکان استفاده در انواع آب یعنی شور، تازه یا کلر زده شده است.

این گجت عجیب نخستین بار توسط شرکت PowerVision Technology Group و در جریان رویداد CES در ژانویه ۲۰۱۷ در لاس‌وگاس آمریکا به همگان معرفی شد. بیشترین کسانی که به PowerRay توجه نشان دادند علاقه‌مندان فناوری بودند ولی باید منتظر ماند و دید که عکس‌العمل طرفداران و فعالان بیولوژی دریایی نسبت به آن چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند از سوی آن‌ها پذیرفته شود یا مانند خیلی از اختراعات و ابداعات دیگر رد می‌شود.

پکیج اصلی آن به‌نام PowerRay Explorer به یک کابل ۵۰ متری مجهز است که آن را به یک ایستگاه روی آب وصل می‌کند. ولی وظیفه این کابل تنها حفظ و مراقبت از این دِرون در برابر جریان‌های قوی آب نیست بلکه از طرف ایستگاه برق مورد نیاز را به این دِرون می‌رساند و از سوی دیگر فیلم‌هایی که توسط آن ضبط می‌شود را به ایستگاه انتقال می‌دهد. همه گجت‌های PowerRay به یک دوربین ۴K مجهز هستند. همه اجزا و قطعات اپتیکال این وسیله توسط ZEISS تأمین می‌شود.

در کنار این پکیج، یک پکیج رده میانی به‌نام PowerRay Angler ساخته شده که به ماهیگیر اجازه می‌دهد تا ماهی‌ها را فریب دهد. این کار با وسیله‌ای تحت نام Powerseeker FishFinder انجام می‌شود. کار آن تاباندن نور است و توسط Bait Drop Line که از راه دور کنترل می‌شود، طعمه به داخل آب انداخته می‌شود تا ماهی‌های دیگر را جذب خود کند.
دِرون ضدآب مخصوص فیلم برداری از اعماق دریا

پکیج حرفه‌ای این شرکت PowerRay Wizard نام دارد و از یک هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کند و با ایجاد یک فضای اکتشافی در زیر آب به کاربر این امکان را می‌دهد تا با غوطه‌ور شدن در آن فیلم‌های در حال ضبط را تماشا کند. قیمت دستگاه‌های PowerRay از ۱,۷۱۵ دلار تا ۲,۲۵۰ دلار هستند و فروش آن‌ها در ابتدا از اروپا آغاز می‌شود.

شرکت PowerVision در بازار آمریکا رقبای سرسختی دارد. رقبایی که تخصص زیادی در ساخت دِرون‌های زیرآب و دوربین‌های ضد آب دارند و یکی از معروف‌ترین دستگاه‌های ساخته شده "ترایدنت" نام دارد که محصول استارت‌آپ OpenROV است و توانایی سفر به اعماق دریاها و اقیانوس‌ها را دارد.

"چی-چه سای"، مدیرعامل بخش آمریکای PowerVision می‌گوید قابلیت‌ها و ویژگی‌های PowerRay به هیچ‌عنوان به ماهی‌گیران در فریب دادن طعمه کمک نمی‌کند: "دستگاه‌های ماهی یاب چیز جدیدی نیستند. سیستم‌های سونار به شما کمک می‌کنند تا جاهای مرتفع زیر آب و محل تجمع ماهی‌ها را پیدا کنید. ما به‌جای آن‌که این دستگاه را روی کشتی یا قایق قرار دهیم به ماهی‌گیران این امکان را می‌دهیم تا دستگاه را با خود به زیر آب ببرند و ماهی پیدا کنند."
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
دِرون ضدآب مخصوص فیلم برداری از اعماق دریا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج