۵۲۵۲۰۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آیا ویندوز ۱۰ موبایل مرده است؟

مایکروسافت اخیرا گزارش درآمد سه ماهه خود را ارایه کرده و در آن عملا پذیرفته که که ویندوز ۱۰ موبایل مرده است.

وب سایت آی تی رسان: مایکروسافت اخیرا گزارش درآمد سه ماهه خود را ارایه کرده و در آن عملا پذیرفته که که ویندوز ۱۰ موبایل مرده است. درصد استفاده کاربران از این سیستم عامل در بازار به صفر رسیده و مطمئنا این موضوع چیزی نیست که مایکروسافت بخواهد آن را بزرگ‌تر نشان دهد.

آیا ویندوز 10 موبایل مرده است؟

بعد از گذشت این همه مدت و تقلای مایکروسافت برای حفظ و توسعه ویندوز ۱۰ موبایل، این کمپانی پذیرفته که دیگر آینده‌ای برای این سیستم عامل وجود ندارد و به همین دلیل هم تمامی تحقیقات و پژوهش‌هایش را در این زمینه متوقف خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، مایکروسافت در بخش ویندوز فون و ویندوز ۱۰ موبایل توانسته تنها ۵ میلیون دلار به دست بیاورد. اگر بزرگی و قدرت این کمپانی را در نظر بگیرید، می‌بینید چنین رقمی برای مایکروسافت واقعا بی‌ارزش و ناچیز است. بر اساس گزارش‌هایی که در سال قبل منتشر گردید، مایکروسافت چیزی حدود ۱.۴ میلیارد دلار از این بخش سود برده بود.

مایکروسافت با تولید گوشی‌های مبتنی بر ویندوز، در تلاش بود تا یک دایره پیوسته از محصولاتش را تولید کند. مایکروسافت می‌خواست با تولید کامپیوترها، تبلت‌ها، Xbox، دستگاه‌های مربوط به اینترنت اشیا و در آخر تلفن‌های هوشمند بر پایه ویندوز، یک هماهنگی بین تمامی دستگاه‌های تولید شده‌اش ایجاد کند و کاربری که طرفدار این برند است، بتواند مجموعه‌ای کامل از تولیدات مایکروسافت را با یک سیستم عامل جامع داشته باشد. اما متاسفانه با گذشت زمان می‌بینیم که این امر برای مایکروسافت تحقق نیافته است. این تحقق نیافتن هدف مایکروسافت فقط به دلیل نافرجامی این کمپانی در بخش تلفن‌های هوشمند نبوده و موارد دیگری در آن دخیل هستند. بهتر است بدانید انقلابی در حوزه اینترنت اشیا درحال شکل گرفتن است. این انقلاب بدون حضور مایکروسافت و یا ویندوزش انجام می‌گیرد.

بر اساس گفته‌های Amy Hood که رئیس امور مالی مایکروسافت است، به فعالیت مایکروسافت در حوزه ویندوز موبایل دیگر امیدی نیست و آینده‌ای برای آن وجود نخواهد داشت. همچنین Hood می‌گوید مایکروسافت با تولید تلفن‌های هوشمند و فعالیت‌های از این قبیل هیچ چیزی به‌دست نیاورده است.

بنابراین به نظر نباید امیدی به ویندوز ۱۰ موبایل و ادامه فعالیت مایکروسافت در این زمینه داشت. با این وجود این کمپانی اخیرا نسخه Creators ویندوز ۱۰ را در نسخه موبایل عرضه کرده است. البته چنین چیزی اساس مشکلات این کمپانی را در این زمینه تغییر نمی‌دهد.

این مورد هم در نظر داشته باشید که چیزی‌های گفته شده به این معنا نیست که مایکروسافت ساخت و تولید تلفن هوشمند را متوقف می‌کند و دیگر شاهد تولید جدیدی از این کمپانی در این زمینه نخوهیم بود. هنوز صحبت‌های سرفیس‌فون‌ در اینترنت مطرح است و خبرهایی هم از این تلفن هوشمند به گوش می‌رسد. البته شاید تا آن زمان دیگر ویندوز موبایلی نباشد و سیستم عاملی که بر روی این گوشی قرار می‌گیرد، همان ویندوز ۱۰ در نسخه اصلی باشد و فقط کمی تغییرات اندک در ظاهر داشته باشد. این موضوع به این معنا است که سیستم عاملی که بر روی این گوشی قرار می‌گیرد به شما اجازه اجرای برنامه‌های معمولی ویندوز و اپ‌های x۸۶ را می‌دهد. شاید این اولین حرکت برای جای‌گزینی موبایل‌ها به جای کامپیوترها باشد.

مدت زیادی است که صحبت سرفیس‌فون مایکروسافت در میان بوده و فکر نمی‌کنیم به این زودی هم شاهد معرفی‌اش باشیم. با این وجود کمپانی‌های دیگر با فعالیت‌های مشترک در این زمینه از همین حالا در حال آماده کردن خودشان برای آینده هستند. برای مثال کمپانی سامسونگ همراه با پرچمدار جدیدش از داک تبدیل گوشی به کامپیوتر رونمایی کرد. داک DeX که نکات منفی زیادی مثل قیمت بالا دارد، به راحتی پتانسیل برای تبدیل شدن به یک استاندارد در آینده را خواهد داشت. به همین دلیل هم مایکروسافت باید کمی‌ دست بجنباند و خودش را در این بخش نشان دهد.

از طرفی هم سوال بزرگی مطرح می‌شود که یک گوشی مگر چه‌قدر می‌تواند قدرت داشته باشد تا بتواند تنها با متصل شدن به مانیتور جای کامپیوترها را بگیرد. به نظر مایکروسافت باید روی این موضوع کار بکند و نیاز‌های کاربران در این زمینه را در نظر بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • qader

      من خودم از گوشی ویندوز موبایلی استفاده میکنم خیلی هم عالیه روز به روز هم پیشرفت میکنه روز به روز بازی ها و اپلکیشنهای جدید واسش میاد مایکروسافت هم پشتیبانی خیلی خوبی داره برا اپدیت هاش.این نویسنده ای که قصد داشته مایکروسافت و شکست بده بهش بگی زیاد برا خودش فشار نیاره با این دروغ ها کافیه خوب تو سایتهایی مثل وینفون یا زمیت بگردی اخبار جدید مایکروسافت و ببینی که چه برنامه های هیرت انگیزی برای موبایل در پیش داره .چند روز دیگه هم کنفرانس بیلد مایکروسافت هستش حتما تماشا کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج