جاباما
۵۲۶۲۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خودرو بدون گزارش کیفی هندوانه دربسته است!

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: وقتی گزارش کیفیت خودروهای داخلی به صورت سانسور شده و گزینشی منتشر می‌شود مصرف‌کنندگان ناچارند خودروی مورد نیاز خودرو را بدون شناخت و آگاهی و مانند یک هندوانه دربسته انتخاب کنند.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: وقتی گزارش کیفیت خودروهای داخلی به صورت سانسور شده و گزینشی منتشر می‌شود مصرف‌کنندگان ناچارند خودروی مورد نیاز خودرو را بدون شناخت و آگاهی و مانند یک هندوانه دربسته انتخاب کنند.

حسن کریمی سنجری در واکنش به محدودسازی انتشار عمومی گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: سانسور گزارش کیفی خودروهای داخلی ریشه در انحصاری بودن بازار خودروی ایران دارد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که بازار خودرو انحصاری است قدرت اعمال نفوذ خودروسازان افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: نمونه این اعمال نفوذ نیز سانسور گزارش کیفیت خودروهای داخلی است که اتفاق افتاده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: وقتی در گزارش کیفی خودروهای داخلی تنها تعداد ستاره‌های کیفی خودروها اعلام و نمرات منفی حذف می‌شود قدرت انتخاب درست از مصرف‌کننده گرفته می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که خودروهایی که تعداد ستاره یکسان دارند مطمئنا از نظر وضع کیفی و ایمنی و رفاهی با یکدیگر شبیه نیستند و تفاوت‌ها و ایرادهای مختلفی دارند که از طریق همین نمرات منفی مشخص می‌شود.

کریمی سنجری با بیان اینکه وقتی تنها تعداد ستاره‌های کیفی خودروها منتشر می‌شود مصرف‌کنندگان ناچارند محصول مورد نیاز خود را مانند یک هندوانه دربسته انتخاب کنند، تصریح کرد: خودروسازانی که برای سانسور گزارش کیفی خودروها اعمال فشار کرده‌اند بهتر است به جای این کار در جهت بهبود و ارتقای کیفیت محصولات خود حرکت کنند.

‌پیش از این ایسنا گزارش داده بود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برخی از بخش‌های گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی از جمله نمره منفی خودروها را که مربوط به وضعیت شاخص‌های ۹ گانه‌ای همچون وجود سر و صدای اضافی، نفوذ آب و غبار در خودرو، وضعیت تزئینات داخلی، کیفیت رنگ و ایرادات بدنه خودرو است از نسخه عمومی این گزارش‌ها حذف کرده است.

در پیگیری علت این موضوع نیز شنیده شد که اعمال فشار یکی از خودروسازان کوچک مونتاژکننده خودروهای چینی باعث محدود شدن گزارش‌های عمومی ارزیابی کیفی خودروهای داخلی شده است.

پیش از این با ارزیابی نمرات منفی خودروهای داخلی، گزارش‌هایی درباره ایرادات کیفی خودروهای در حال تولید از جمله درباره وجود مشکل نفوذ آب و گرد و غبار در برخی خودروهای داخلی شامل "سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک (محصولات سایپا)، سمند تبریز (محصول ایران خودرو) و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصول خودروسازی مدیران) "

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج