جاباما
۵۲۷۳۸۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مستندی که پس از ۱۰ سال تمام شد

پس از ده سال فیلمبرداری، مستند «ساز و مهر» به یازدهمین جشنواره سینما حقیقت رسید.

خبرگزاری ایسنا: پس از ده سال فیلمبرداری، مستند «ساز و مهر» به یازدهمین جشنواره سینماحقیقت رسید.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده،فیلم مستند «ساز و مهر» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به تهیه‌کنندگی مرتضی پورصمدی و کارگردانی محسن نظری، پس از ده سال فیلمبرداری آماده نمایش شد تا برای اولین نمایش عمومی راهی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شود.

مرتضی پورصمدی پیرامون تولید این فیلم مستند،گفت: «ساز و مهر» به زندگی و فعالیت‌های استاد «ابراهیم قنبری‌مهر» می‌پردازد. او از آخرین بازماندگان و شاگردان مکتب استاد صبا است که علاوه بر نوازندگی، سازهای مختلف هم می‌سازد.

وی ادامه داد: استاد ابراهیم قنبری‌مهر از نوادر روزگار است، چون در فضایی شهودی از شغل نجاری سراغ ساخت ساز می‌رود و در سن ۲۱ سالگی نواختن ساز را فرا می‌گیرد. او شاگرد استاد ابوالحسن صبا می‌شود و دوستی عمیقی میان آن‌ها شکل می‌گیرد؛ تا جایی که سلوکی چند ساله با هم داشتند.

پورصمدی افزود: استاد قنبری‌مهر در ادامه فعالیت هنری خود بیانگذار کارگاه‌های سازسازی وزارت فرهنگ و هنر می‌شود و انقلابی در سازسازی از ساز هارپ که سازی غربی است گرفته تا سازهای ایرانی ایجاد می‌کند. در حال حاضر هم مجموعه‌ای از زیباترین سازهای ساخته شده توسط او در موزه موسیقی به نمایش گذاشته شده است.

تهیه‌کننده مستند «ساز و مهر» تاکید کرد: قنبری‌مهر هم اکنون در آستانه ۹۰ سالگی است و در این مستند، ما از کودکی تا کهن‌سالی‌اش را روایت می‌کنیم. او ذخیره‌ی بسیار مستند و زنده از ۷۰ سال موسیقی ایران است. در این مستند بر خلاف معمول گفتگویی با اطرافیان وی صورت نمی‌گیرد و تنها شاهد روایت‌های زندگی از زبان خودشان خواهیم بود.

پورصمدی در پایان، پیرامون چگونگی شکل‌گیری این مستند توضیح داد: همسر من بتول قنبری‌مهر دختر این استاد بزرگوار است و با توجه به وضعیت جسمی ایشان و گوشه‌گیری که داشتند، تنها دخترشان می‌توانست رضایت ایشان را برای ساخت مستند جلب کند. فیلمبرداری مستند «ساز و مهر» طی ده سال انجام شده است و در این مستند با بیش از ۳۵ ساز مختلف که ابراهیم قنبری‌مهر ساخته است، آشنا خواهیم شد و صدای این سازها و البته نوازندگی ایشان را خواهیم شنید.

عوامل تولید مستند «ساز و مهر» عبارتند از: پژوهش و خط داستانی: بتول قنبری‌مهر؛ تصویربرداری، صدابرداری و کارگردانی: محسن نظری، تدوین: فرشاد فدائیان؛ عکاس : نسترن نظری، تهیه‌کننده: مرتضی پورصمدی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج