۵۲۸۱۸۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

نمایش شبح پرنسس دایانا در درام بی بی سی

در صحنه ای که باعث به وجود آمدن انتقادهایی شد و بی بی سی را مجبور کرد از پروژه تلویزیونی اش دفاع کند، شاهزاده خانم فقید و محبوب بریتانیا به تصویر کشیده می شود.

روزنامه بانی فیلم: در صحنه ای که باعث به وجود آمدن انتقادهایی شد و بی بی سی را مجبور کرد از پروژه تلویزیونی اش دفاع کند، شاهزاده خانم فقید و محبوب بریتانیا به تصویر کشیده می شود.

به نقل از مترو یو کی، تماشای یک درام جدید شبکه بی بی سی که در آن مرگ ملکه بریتانیا و حضور شبحی از پرنسس دایانا در آن به تصویر کشیده می شود، به گفته یکی از ستارگان این سریال، برای پرنس ویلیام و هری «دردناک» خواهد بود.

تیم پیجت-اسمیت که ماه گذشته درگذشت، مدت کوتاهی قبل از مرگ خود با تایم مصاحبه ای انجام داد و در آن ادعا کرد که تماشای «پادشاه چارلز سوم» برای برادران سلطنتی بسیار سخت خواهد بود و به عنوان دلیل آن هم از یک صحنه خاص نام برد که در آن مادر درگذشته آن ها یعنی دایانا، پرنسس ولز، ظاهر می شود.
نمایش شبح پرنسس دایانا در درام بی بی سی

این بازیگر محبوب که در ۷۰ سالگی درگذشت، نقش پرنس چارلز را در این اقتباس ۹۰ دقیقه ای از نمایشنامه سال ۲۰۱۴ مایک بارتلت بازی می کند که نخستین روزهای به سلطنت رسیدن او پس از مرگ ملکه را متصور می شود.

داستان آن یک بحران قانونی را به تصویر می کشد. این بحران به خاطر این به وجود می آید که پادشاه قبول به امضا کردن یک لایحه آزادی رسانه های بحث برانگیز نمی کند و به این ترتیب مقابل پرنس ویلیام قرار می گیرد.

در آخرین مصاحبه اش پیش از مرگ، تیم پیجت اسمیت به تایمز گفت: «یک بخش از نمایشنامه که اجرا کردنش برای من به شدت دردناک بود، آن قسمتی بود که در آن روح پرنسس دایانا ظاهر می شود. آن هم فقط به خاطر اینکه آن حادثه بسیار وحشتناک بود. فکر نمی کنم ما داریم با اجرا کردن این صحنه کار اشتباهی می کنیم.»

با این حال، او اضافه کرد: «تماشا کردن این صحنه برای تک تک آن ها بسیار ناراحت کننده خواهد بود. برای چارلز یا ویلیام یا هری تماشای آن دردناک خواهد بود. این من را ناراحت می کند. اما فکر نمی کنم کاری غیرمنطقی یا بی رحمانه انجام داده باشیم.»

از صحنه های دیگری که کمی بحث برانگیز شده اند، می توان به صحنه مراسم ختم ملکه الیزابت دوم اشاره کرد. در صحنه ای دیگر از این پروژه، کامیلا پارکر بولز خشمگین نشان داده می شود که به صورت پسرخوانده اش پرنس ویلیام سیلی می زند که در جنگ با پدرش است.

این پروژه درام همین چهارشنبه روی آنتن می رود، اما پس از واکنش های منفی که نسبت به آن به وجود آمد، بی بی سی از همین حالا مجبور شده به دفاع از آن بپردازد. در بیانیه ای، بی بی سی گفت: «مردم فرق بین حقیقت و داستان را می دانند و «پادشاه چارلز سوم» یک درام منفرد بی بی سی۲ بر پایه یک نمایشنامه داستانی برنده جوایز مختلف است.»

اندرو بریجن، نماینده پارلمان حزب توری در بیانیه ای برای میل آنلاین این درام را کوبید و نوشت: «خیلی زشت است که بی بی سی بخواهد برای این پرواز فانتزی تبلیغ کند که مسلما از نظر بسیاری از کسانی که با پرداخت هزینه به تماشای آن خواهند نشست، بد به نظر خواهد رسید که به نظر من خانواده سلطنتی ما را خار می کند و زیر سوال می برد.»

از سوی دیگر، الیویر کریس که نقش دوک کمبریج را بازی می کند، اقرار کرده بود که مشمول کردن پرنسس دایانا در این پروژه تلویزیونی «حسابی شوک آور» است، اما گفته بود زشت نیست. او به رادیو تایمز گفت: «بعضی ها به آن اعتراض خواهند کرد، اما این کار با اندازه ای از هوش و حساسیت انجام شده است که زشت نباشد.»

در «پادشاه چارلز سوم»، تیم پیجت-اسمیت نقش چارلز را بازی می کند، شارلوت رایلی بازیگر «پیکی بلایندرز» در نقش کیت میدلتون ظاهر می شود، ریچارد گولدینگ در قالب پرنس هری نقش آفرینی می کند و نقش کامیلا هم توسط مارگو لایستر ایفا می شود.

این در حالی است که امسال بیستمین سال درگذشت پرنسس دایانا نیز هست و قرار است یک مستند جدید از زندگی وی به نمایش درآید.

این مستند ۴ قسمتی در ماه آگوست (مرداد) در بیستمین سالگرد درگذشت پرنسس دایانا روی آنتن تلویزیون می‌رود. این فیلم مستند که با همکاری مجله «پیپل» ساخته ‌شده در عرض دو شب و در دوبرنامه ۲ ساعته هم‌زمان با سالگرد تصادف تلخی که به مرگ دایانا منجر شد، نمایش داده می‌شود.

این مستند با مشارکت مالی مجله «پیپل» ساخته ‌شده و تصویر دایانا ۵۷ بار در طول زندگی‌اش روی جلد این مجله قرار گرفته بود.

سه سال پیش نیز یک فیلم سینمایی با عنوان «دایانا» درباره زندگی «دایانا» ساخته شد. در این فیلم نائومی واتس در نقش پرنسس دایانا ایفای نقش کرد. این فیلم که بر مبنای دو سال آخر زندگی دایانا ساخته شده کاملا جنبه زندگینامه‌ای داشت.

پرنسس دایانا ۳۱ آگوست ۱۹۹۷ در حالی که ۳۶ سال داشت بر اثر جراحت‌های وارد شده به او در تصادف اتومبیل جان باخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج