۵۲۸۹۱۲
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

دو پروژه جدید کارگردان موفق سوییسی

کارگردانی که سال پیش با انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدوی سبز» موفق شد در فهرست جوایز متعدد سینمایی جای بگیرد، در کنفرانس بین‌المللی درباره تاثیرات انیمیشن اعلام کرد دو پروژه جدید در دست ساخت دارد.

روزنامه بانی فیلم: کارگردانی که سال پیش با انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدوی سبز» موفق شد در فهرست جوایز متعدد سینمایی جای بگیرد، در کنفرانس بین‌المللی درباره تاثیرات انیمیشن اعلام کرد دو پروژه جدید در دست ساخت دارد.

به نقل از خبرگزاری آلمان، کلود باراس کارگردانی که برای ساخت انیمیشن تحسین شده «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» نامزد دریافت جایزه اسکار شد می‌گوید قصد دارد یک فیلم استاپ موشن از «اودیپوس» بسازد.

وی در کنفرانسی که در اشتوتگارت آلمان در زمینه انیمیشن و جلوه‌های تصویری برگزار شد گفت در عین حال ساخت یک فیلم استاپ موشن بر مبنای داستانی اوریجینال درباره زندگی یک کودک در بورنئو را در فهرست برنامه‌هایش گذاشته است.
دو پروژه جدید کارگردان موفق سوییسی

در هر دو مورد وی قصد دارد تا پروژه‌هایش را به صورت بودجه پایین و بدون حمایت استودیوهای بزرگ جلوی دوربین ببرد. او حتی قصد دارد تا «اودیپوس» را بدون ست فیلمبرداری کند. این همان کاری است که او برای ساخت فیلم تحسین شده «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» نیز انجام داد و تاثیر بزرگ این فیلم که تنها با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته شده بود موجب اکران آن در آمریکا نیز شد.

باراس با گفتن این که فیلم درباره پسری است که پس از اتفاقی تراژیک برای خانواده‌اش باید در یک یتیم‌خانه زندگی کند، افزود این فیلم می‌تواند خیلی ساده یک ابراز عقیده شخصی باشد، در حالی که «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» از قدرت زیادی برخوردار بود.

وی افزود: وقتی از فیلمی با بودجه کوچک صحبت می‌کنی به این معنی است که می‌خواهی محدودیت‌های کمتری در بیان موضوع داشته باشی و بتوانی آزادانه‌تر بر مبنای کارگردانی هنری خودت در فیلم پیش بروی.

«زندگی من به عنوان یک کدو سبز» سال پیش موفق شد تا جایزه اصلی فیلم کشورش را دریافت و عنوان بهترین فیلم سال را کسب کند. انیمیشن استاپ موشن ساخته کلود باراس همچنین جایزه بهترین موسیقی متن جوایز سینمای سال سوییس را برد و جایزه ویژه آکادمی را هم برای گروه بازیگران و کارگردانی دریافت کرد.

این فیلم که پیشتر موفق به کسب جایزه سزار برای بهترین انیمیشن سال شده بود و نامزدی اسکار و گلدن گلوب را هم کسب کرده بود، یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های سال ۲۰۱۶ بوده است.

کارگردان‌‌های بزرگ انیمیشن از ضرورت‌ها سخن گفتند

در این سمینار باراس همچنین در یک پنل بین‌المللی حضور یافت که با حضور کارگردان‌های انیمیشن تشکیل شده بود و چهره‌های مطرح دنیای انیمیشن چون پیتر لرد از بنیان‌گذاران و خالقان کمپانی بریتانیایی «آردمان انیمیشنز» در آن حضور داشتند. کلی آزبری از سونی پیکچرز انیمیشن و سازنده «شرک۲» که سازنده انیمیشن جدید «اسمارف‌ها: دهکده گمشده» نیز هست و هیو ولشمن از کمپانی بریتانیایی تروفیلمز که برنده جایزه اسکار ۲۰۰۸ برای فیلم کوتاه انیمیشن «پیتر و گرگ» بود نیز در این نشست شرکت داشتند.

ولشمن برای ساخت اولین فیلم بلندش با عنوان «ونسان دوست داشتنی» در این نشست با استقبال حضار روبه روشد که فیلم نقاشی درباره زندگی ونسان ون‌گوک است. این فیلم قرار است پاییز راهی پرده‌های سینماها شود. این کارگردان درباره این فیلم توضیح داد و گفت آن را با ۶۵ هزار فریم مجزا از نقاشی‌های رنگ و روغن ساخته و در ساخت این نقاشی‌ها از ۱۲۴ نقاش استفاده کرده است و از ساختار دیجیتال متفاوتی برای ساختار این انیمیشن بهره گرفته است. «ونسان دوست داشتنی» با صرف زمانی۵ ساله به مرحله نهایی رسید.

در این نشست کارگردان‌های حاضر همچنین درباره حسی که باید در قلب یک محصول موفق موجود داشته باشد نیز صحبت کردند. لرد سازنده «شان گوسفنده» در این نشست گفت: در تولید چنین کارهایی صداقت حرف اول را می‌زند و همدلی خیلی مهم است و برای رسیدن به همدلی باید اجرای خوبی داشته باشی. این‌ها برای من در ساخت یک انیمیشن ضروری است.

«شان گوسفنده» در سال ۲۰۱۶ نامزدی اسکار را کسب کرد و ساخت ادامه‌ای بر آن در دست ساخت است. این در حالی است که سریال این انیمیشن در ۹۵ کشور روی آنتن رفته است. قسمت نخست این فیلم انیمیشن با استقبال در باکس آفیس ۸۶ میلیون پوند بلیت فروخت و با تایید ۹۹ درصد منتقدان در سایت سینمایی روتن تومیتوز روبه رو شد.

در فیلم جدید نیز مثل قسمت قبلی جاستین فلچر در نقش شان صداپیشگی می‌کند و امید جلیلی و سیمون گرین‌آل دیگر صداپیشگان فیلم هستند.

قسمت قبلی این انیمیشن به کارگردانی ریچارد استارزاک و مارک برتن ساخته شد و فیلم ۲۰ مارس ۲۰۱۵ در بریتانیا اکران شد. در آن فیلم شان و دوستانش برای نجات صاحب خود که به خاطر شیطنت آنها، مزرعه را ترک کرده، راهی شهر می‌شدند.

شرکت آردمن انیمیشنز برای انیمیشن‌های خمیری خود که به شیوه استاپ موشن ساخته می‌شوند، شهرت دارد.

آزبری نیز در این نشست بر اهمیت قایل شدن برای داستان و شخصیت تاکید کرد و گفت: ما معمولا بخشی از خودمان را لابه‌لای خطوط داستان می‌بینیم و ضروری است که چنین حسی را داشته باشیم.

وی درباره «اسمورف‌ها» نیز گفت: از آنجا که فیلم جدید هیچ ارتباطی با موجودات دورگه لایو اکشن فیلم‌های قبلی نداشت، ما باید یک دنیای کاملا جدید خلق می‌کردم و این مساله برای من و تمام دست اندرکاران‌ همراهم بسیار مهم بود که بتوانیم این فیلم را به نحوی به تماشاچیان تحویل دهیم که خانواده‌ها و طرفداران سراسر دنیا را برای سال‌ها تحت تاثیر قرار دهد.

باراس از تجربه ساختن «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» سخن گفت. او چهار سال را با گروهش که شامل ۲۰۰ نفر می‌شدند صرف ساخت این انیمیشن کرد که از ۱۰- ۱۲ سالگی آرزوی آن را در سر داشت و ناگهان این موفقیت را کسب کرد که انیمیشن او اولین انیمیشنی شد که در بخش فیلم خارجی زبان اسکار به عنوان نامزد پذیرفته شد.

لرد که تهیه کننده بسیاری از محبوب ترین و پرمخاطب ترین انیمیشن های اروپا از جمله استاپ موشن «چیکن ران» و «والاس و گرومیت: نفرین خرگوشینه» نیز هست، در این پنل تحصصی از تجربیاتش درباره واقعیت مجازی صحبت کرد و از این گفت که کمپانی آدرمن اولین فیلم کوتاهش را در این زمینه ساخته است و با عنوان «ارایه ویژه» ۱۸ ماه پیش در اختیار گوگل استوریز گذاشته است. وی افزود: من امیدوارم استودیوی ما در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهد. وی افزود: با استفاده از واقعیت مجازی می‌توان کارهای فوق العاده‌ای ساخت و این روش حد و مرزهای گسترده‌ای دارد.

چندی پیش اعلام شده اروپا قرار است یک جایزه سینمایی جدید در زمینه انیمیشن با عنوان «جوایز انیمیشن اروپا» یا EAA را با الهام از جوایز آنی آمریکا راه بیندازد.

این در حالی است که صنعت انیمیشن اروپا بسیار موفق است و اخیرا رشد بزرگی را تجربه کرده است. نخستین مراسم اهدای جوایز انیمیشن اروپا در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد و پیتر لرد مدیر خلاق کمپانی آردمن پروداکشنز و به عنوان رییس EAA انتخاب شده است.

کنفرانس بین‌المللی درباره تاثیرات انیمیشن، واقعیت مجازی، بازی‌ها و ترنس‌میدیا با عنوان «در ورای صفحه» از ۲ تا ۵ ماه مه در اشتوتگارت آلمان برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج