۵۳۴۱۶
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

شما هم به کافه آرامش بپیوندید

حضور در كافه آرامش و استفاده از منوي اين كافه مي‌تواند به شما كمك كند روزها و شب‌هايي آرام را پيش رو داشته باشيد.

شما هم به کافه آرامش بپیوندید

مجله زندگی ایده آل: به «كافه آرامش» خوش آمديد. كافه آرامش نخستين كافي شاپ كاغذي جهان است كه شما مي‌توانيد در خانه روي صندلي بنشينيد و تصور كنيد در فضايي آرامبخش، روي يكي از صندلي‌هاي كافه آرامش نشسته‌ايد. حضور در كافه آرامش و استفاده از منوي اين كافه مي‌تواند به شما كمك كند روزها و شب‌هايي آرام را پيش رو داشته باشيد.

شما هم به کافه آرامش بپیوندید

آرامش با طعم موز و پرتقال

بعضي‌ها عادت دارند حين نوشيدن يا خوردن كار ديگري هم انجام بدهند. مثلا كتاب هم بخوانند يا نوشيدني را بگذارند كنار دست‌شان و كارهاي‌شان را هم انجام بدهند. در كافه آرامش اين كار ممنوع است چون نوشيدني‌ها و غذاهاي آرامش‌بخش كافه به حدي خوش طعم هستند كه اگر زير زبان مزه‌مزه نكنيد لذت چشيدن آرامش را از دست داده‌ايد. حالا وقت نوشيدن است و در منوي كافه اين نوشيدني مناسب كسب آرامش در فصل گرماست: ميكس موز و پرتقال.
2 تا موز لازم داريم، با 2 تا پرتقال و 2 قاشق عرق بهار نارنج. مثل مرغي كه اول پرهايش را مي‌كنند و بعد پوستش را... بعد پوست كندن پرتقال‌ها، بايد آن پوست روي پرك‌هاي پرتقال را هم جدا كنيد. حالا 2 تا پرتقال برهنه داريد و موزهايي كه بايد تكه‌تكه شوند. كمي يخ و آن 2 قاشق لذت بخش عرق بهار‌نارنج و يك ميكس دقيق؛ 2 ‌ليوان خوش طعم‌موز و پرتقال براي شما و همراه‌تان در كافه آرامش آماده است. اگر باور نمي‌كنيد كه اين نوشيدني واقعا شما را به آرامش مي‌رساند، مي‌توانيد با توجيه علمي شما را قانع كنيم. موز ويتامين B6 دارد كه محققان مي‌گويند كمبود اين ويتامين می‌تواند اختلالات عصبی وخیمی ايجاد كند و پرتقال هم كه آنتی‌اكسیدان‌ها، ویتامین C، آلفا و بتا كاروتن دارد و از اعصاب در برابر آسیب های ناشی از رادیكال های آزاد محافظت می‌كند و برای رهایی از فشارهای روحی، اضطراب و بی‌خوابی مفید است. اسید فولیك هم دارد كه برای عملكرد صحیح دستگاه عصبی لازم است. پزشك‌ها مي‌گويند: در بسیاری از موارد كمبود اسیدفولیك باعث احساس حزن مي‌شود. خيلي لحن مطلب علمي شد، «موز و پرتقال» بنوشيد، براي اعصاب‌تان مفيد است.

سوپ آرامش

«جو» اثر تسكين‌دهنده و آرامش‌بخش دارد و شما براي پختن سوپ جو بايد از يك پيمانه جو استفاده كنيد اما فقط همين نيست چون 4‌تا 5‌عدد گردن و بال مرغ هم براي سوپ جو لازم داريد و غذاهای پروتئینی در عرض چند دقیقه دوپامین و اپی‌نفرین را بالا می‌برند و به دلیل داشتن تریپتوفان كه پیش‌ساز سروتونین است قادر به افزایش سطح این ماده در مغز هستند كه سروتونین از عوامل آرامش به حساب می‌آید اما فقط همين نيست چون يك‌ونيم ليوان شير هم بايد در سوپ بريزيد و مي‌گويند شير كم‌چرب ویتامین B6 دارد و در بهبود عوارض ناشی از افسردگی و بدخلقی مفید است اما فقط همين نيست چون چه كسي سوپ جو را بدون ليمو تازه مي‌خورد و ليمو مثل تمام مركبات در عملكرد صحيح دستگاه عصبي و دستيابي به آرامش موثر است و تازه فقط همين‌ها هم نيست چون شما براي پختن سوپ جو بايد از هویج خرد شده: يك پیمانه‌، ساقه كرفس خرد شده: يك پیمانه‌، قارچ خرد شده: نصف پیمانه‌، جعفری و دیگر سبزی‌هاي معطر خرد شده: 4 قاشق سوپخوری‌، پیاز متوسط: يك‌عدد، نمك و زردچوبه و فلفل: به مقدار لازم‌ و سیر خرد شده: 3 تا 4 حبه استفاده كنيد كه اين مواد سلامت بدن شما را تضمين مي‌كنند و سرما نخوردن در روزهاي روشن شدن کولر خودش نوعي موفقيت به شمار مي‌رود. حالا پیاز را ریز خرد كنید و در قابلمه‌ای بریزید.‌ گردن و بال مرغ را با یك لیتر آب همراه نمك، زردچوبه و فلفل روی پیاز خرد شده بریزید و بگذارید بپزد. پس از 15‌دقیقه، جوی پوست‌كنده را كه یك ‌ساعت قبل خیس كرده‌اید، داخل قابلمه بریزید و بگذارید جو و مرغ خوب بپزند. حالا سیر، هویج، كرفس و قارچ را به غذا اضافه كنيد. سبزی‌هاي معطر و جعفری خرد شده را پس از پختن هویج و كرفس به آن اضافه كنید و تا 10 دقیقه بگذارید سبزی بپزد. شیر را در ظرف جدایی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و در آخر به سوپ اضافه كنید. غذای شما آماده است. چند قطره آب لیمو‌‌ترش در سوپ فراموش نشود.

آرامش مطلق

قبل از اينكه منوي كافه آرامش را در اين شماره ببينيد يا مثلا حالا كه ديده‌ايد و سفارش داده‌ايد، بد نيست سري هم به كتابخانه كافه بزنيد. در قفسه‌هاي اين كتابخانه عناوين بسياري درباره آرامش پيدا مي‌كنيد كه بيرون از كافه هم خيلي به كارتان مي‌آيد. دنبال دستيابي به آرامش مطلق هستيد؟ پس به شما كتاب «آرامش مطلق» را پيشنهاد مي‌دهيم؛ نويسنده اين كتاب «گرترود تويسن» است و نشر ثالث آن را منتشر كرده. در اين كتاب 188‌صفحه‌اي، شما مي‌توانيد با مهم‌ترین روش‌های رسیدن به آرامش و تمدد اعصاب در شرق دور و غرب آشنا شويد. مدیتیشن، تمرین‌های اتوژنی، تكنیك های تنفس، حركات كششي ذهن و جسم، تای چی، تمرین‌های تمدد اعصاب برای ماهیچه‌ها، اوی تونی، تناسب اندام تدریجی، برنامه غذایی مناسب، استفاده از عطرهای خوش برای تمدد اعصاب و... روش‌هايي براي دستيابي به آرامش هستند كه مطمئنيم شما را پس از ترك كافه آرامش راهي نزديك‌ترين كتابفروشي سرراه براي خريد اين كتاب مي‌كنند.

نت‌هاي آرامش‌بخش

اصولا پيانو، ‌سازي‌ است كه صداي آرامش‌بخشي دارد؛ پس عجيب نيست كه اين‌بار صداي تكنوازي پيانو در فضاي كافه آرامش براي شما پخش شود. موزيك باز كافه آرامش كاري از Yuhki Kuramoto را براي‌تان در نظر گرفته است. اين پیانیست و ترانه‌سرای ژاپنی در ۱۰‌سپتامبر سال ۱۹۵۱ متولد شد. سبك كارش موسیقی آرامش‌بخش و احساسی است. در ۳۵ سالگی نخستين آلبومش در ژاپن منتشر شد و تاكنون ۱۸ آلبوم ارائه داده است. یكی از بهترین آلبوم‌های این پیانیست حرفه ای Refinement نام دارد كه در سال ۱۹۹۸ منتشر كرد و پيشنهاد موزيك‌باز كافه آرامش براي گوش‌هاي شماست. اين آلبوم را گوش بدهيد و به انتخاب‌هاي دقيق كافه آرامش ايمان بياوريد.

عضـو كافه آرامش شويد

پس از فراخوان شماره قبل براي عضويت در «كافه آرامش» تعدادي از خواننده‌هاي مجله زندگي ايده‌آل عضو كافه شدند. روش‌هاي جديد دستيابي به آرامش براي اين عده ارسال شد. شما هم اگر دوست داريد عضو كافه شويد و خدمات را دريافت كنيد، با ارسال كد caf به شماره 300023051 از طريق پيامك، مراحل ثبت‌نام را انجام دهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آمل 82

      دلتون خوشه بابا بدرد مرفهین الکی خوش میخوره

      پاسخ ها

      • zahra

        چراالکی خودمون روگول می زنیم؟مگه چه عیبی داره که این کارهاروانجام بدیم؟اگه همه سعی کنن که آرامش داشته باشن وآرامش خودشون روحفظ کنن،شک نکن که زندگی همه بهترازاین میشه.
        هیچ وقت خودت روگول نزن.

    • آمل 82

      مرفه بی درد که میگن شمایید؟

      پاسخ ها

      • zahra

        اتفاقا"من یه فردی ازقشرمتوسط روبه پایین جامعه ام.حتی پدرمن خونه هم نداره ومامستاجرهستیم وخیلی مشکل داریم.باوجوداین همه گرونی وقسظ های پدرم ...ولی بازهم بااینکه من هم خیلی آروم نیستم،دوست دارم که این کارهاروانجام بدم.
        البته به نظرمن همه ی مرفهان بی دردنیستن.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج