۵۳۵۳۴۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

عذرخواهی رسمی جشنواره کن از سازندگان «اوکجا»

برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن به دنبال اشکالات فنی که حین نخستین نمایش رسمی فیلم «اوکجا» محصول «نتفلیکس» در بخش مسابقه رخ داد، وادار به عذرخواهی شدند.

وب سایت آی ‌سینما: برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن به دنبال اشکالات فنی که حین نخستین نمایش رسمی فیلم «اوکجا» محصول «نتفلیکس» در بخش مسابقه رخ داد، وادار به عذرخواهی شدند. این درام سینمایی دو ساعته، نخستین‌بار دیروز (۱۹ مه) برای اهالی رسانه روی پرده رفت اما بعد از گذشت تنها پنج دقیقه، پخش فیلم به دلیل اشکال فنی متوقف شد که اعتراض گسترده تماشاگران را به همراه داشت. دقایقی بعد از این اتفاق غیرمنتظره، جدیدترین ساخته پونگ ژون هو فیلمساز کره‌ای با بازی تیلدا سویینتن و جیک جلینهال، بدون وقفه از ابتدا تا انتها به نمایش درآمد.
عذرخواهی رسمی جشنواره کن از سازندگان «اوکجا»

به گزارش «گاردین»، نخستین اکران فیلم «اوکجا» در هفتادمین جشنواره فیلم کن با حواشی و جنجال روبه‌رو شد. پیش از آغاز نمایش فیلم برای اهالی رسانه، عده‌ای از تماشاگران حاضر در سالن به محض ظاهر شدن تصویر لوگوی «نتفلیکس» روی پرده، با هو کردن اعتراض خود را نسبت به رقابت محصول این کمپانی در بخش مسابقه ابراز کردند. دقایقی بعد، نمایش فیلم با وقفه روبه‌رو شد که بی‌قراری و پا کوبیدن‌های ممتد تماشاگران حاضر در سالن را به دنبال داشت.

بعد از برطرف شدن اشکالات فنی، بار دیگر «اوکجا» از ابتدا برای اهالی رسانه به نمایش درآمد. مقامات برگزارکننده جشنواره کن با انتشار بیانیه‌ای از اشکال رخ داده ابراز تاسف کردند: «این اتفاق به دلیل اشکال فنی رخ داد که جشنواره از این بابت از کارگردان و گروه سازنده و همچنین تهیه‌کنندگان و تماشاگران فیلم عمیقا عذرخواهی می‌کند.»

امسال، برای نخستین بار دو محصول نتفلیکس در بخش مسابقه کن حضور دارند و برای جایزه نخل طلا با ۱۷ فیلم دیگر رقابت می‌کنند. این در حالی است که علاوه بر حواشی مربوط به پخش محدود این دو فیلم و درگیری با سینماداران فرانسوی، پدرو آلمادوار رییس هیات داوران نیز در نشست خبری افتتاحیه به صراحت تاکید کرد فیلم‌هایی که در سالن‌های سینما روی پرده نمی‌روند، شایسته دریافت نخل طلا نیستند.

در نشست خبری عوامل فیلم در هفتادمین جشنواره کن، سویینتن مجادلات اخیر را اغراق‌شده دانست و گفت: «بهتر است صادق باشیم؛ تا امروز هزاران فیلم در جشنواره کن اکران شده که بعدها هیچ‌کدام در سالن‌های سینما به نمایش درنیامده‌اند. جای کسی تنگ نشده است.»

همزمان، واکنش پونگ ژون هو به اشکال فنی رخ داده در نشست خبری بسیار صبورانه و منطقی بود. فیلمساز کره‌ای و سازنده فیلم موفق «برف‌شکن» در این‌باره گفت: «اتفاقا خیلی خوشحال شدم چون تماشاگران مجبور شدند سکانس افتتاحیه فیلم را دو بار تماشا کنند.»

پونگ همچنین در واکنش به اظهارنظر صریح آلمادوار گفت: «من از هواداران پر و پا قرص پدرو هستم. در نتیجه، چه از فیلم من به نیکی یاد کند و چه بد بگوید، مشکلی با این موضوع نخواهم داشت.»

با وجود اشکالات فن رخ داده حین نمایش فیلم، نقدهای اولیه درباره «اوکجا» بسیار مثبت بوده و بیش‌تر منتقدان حاضر در کن از جدیدترین ساخته پونگ استقبال کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج