۵۳۶۳۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اجرای مجدد «برلین» در پایتخت

آریان رضایی با اشاره به اجرای مجدد نمایش «برلین» در تماشاخانه پایتخت درباره شیوه اجرایی این اثر نمایشی و مشارکت مخاطبان در اجرا صحبت کرد.

خبرگزاری مهر: آریان رضایی با اشاره به اجرای مجدد نمایش «برلین» در تماشاخانه پایتخت درباره شیوه اجرایی این اثر نمایشی و مشارکت مخاطبان در اجرا صحبت کرد.

آرین رضایی کارگردان «برلین» درباره اجرای مجدد این اثر نمایشی به ما گفت: نمایش «برلین» فروردین امسال در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته بود به همین دلیل به پیشنهاد تماشاخانه پایتخت قرار است این نمایش مجددا از دوم تا دوازدهم خرداد ماه در این تماشاخانه اجرا شود.
اجرای مجدد «برلین» در پایتخت

وی درباره مضمون این اثر بیان کرد: نمایش «برلین» متشکل از دو مونولوگ است که مونولوگ اول نوشته محمد یعقوبی بوده و اسم اثر نیز براساس نمایشنامه یعقوبی است و مونولوگ دوم را بهار کاتوزی نوشته است. نمایش درباره فردی به نام فرزاد؛ استاد فلسفه دانشگاه است که قرار است در یک برنامه تلویزیونی درباره آیزایا برلین اندیشمند و متفکر بزرگ انگلیسی که عمده نظریاتش درباره لیبرالیسم و آزادی بیان است، صحبت کند. از طرف دیگر وی با همسرش مهشید دچار اختلاف شده و او درِ اتاق خواب را روی خودش بسته و لباس های فرزاد در اتاق است و او نمی تواند از منزل خارج شود.

رضایی ادامه داد: در این نمایش علاوه بر اجرای مونولوگ «برلین» محمد یعقوبی مخاطب صحبت های مهشید را هم به صورت همزمان می شنود که نویسنده مونولوگ زن، بهار کاتوزی است. در حقیقت نگاه زنانه ای هم به نمایشنامه محمد یعقوبی اضافه شده است.

وی درباره دلایل اضافه شدن نگاه زنانه به نمایشنامه بیان کرد: علتی که باعث شد مونولوگ زن نیز به نمایش اضافه شود خلاءهای متن یعقوبی نبود بلکه ما علاقه مند بودیم از زاویه دید زن نیز به مساله بپردازیم. این امر باعث شد مخاطبان نمایش در اجرای تئاتر شهر استقبال زیادی نشان دهند و تماشاگران زن خودشان را به جای شخصیت مهشید بگذارند.

این کارگردان تئاتر درباره انتخاب بازیگران نمایش توضیح داد: رویا دعوتی و محمدهادی عطایی بازیگران این نمایش هستند. از آنجا که رویا دعوتی بازیگر محمد یعقوبی بوده و در نمایش «خشکسالی و دروغ» ایفای نقش کرده است و هادی عطایی نیز سال ها در حوزه تئاتر محیطی کار کرده و در ارتباط با مخاطب و بداهه پردازی بسیار حرفه ای و مسلط است و بخش هایی از نمایش ما هم به صورت بداهه پردازی اجرا می شود از این دو بازیگر دعوت به همکاری کردم.
اجرای مجدد «برلین» در پایتخت

وی درباره مشارکت مخاطبان در اجرای نمایش عنوان کرد: این اثر نمایشی براساس تکنیک های «تئاتر ستمدیدگان» آگوستوبوآل شکل گرفته است و مخاطبان مشارکت زیادی در اجرا دارند. تاکنون تمام نمایش هایی که به شیوه مونوشورایی اجرا کرده ایم در قالب اجراهای جشنواره ای و رپرتوارهای گروه بوده است و نمایش «برلین» اولین اجرای گروه ما براساس تکنیک های «تئاتر ستمدیدگان» بوآل به حساب می آید که اجرای این نمایش به ما ثابت کرد این شیوه می تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند.

رضایی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: خوشبختانه اجرای عمومی این نمایش در تئاترشهر به دلیل شیوه مشارکتی که دارد توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند؛ مخاطبانی که فراتر از ظرفیت مرسوم مخاطبان همیشگی تئاتر بودند و مشارکت بسیاری در کار داشتند که امیدوارم این میزان استقبال و مشارکت در اجرای مجدد نیز وجود داشته باشد.

نمایش «برلین» به مسایل پنهان زنان و مردان در رابطه می پردازد و شیوه اجرایی آن به صورتی است که تماشاگران هم تبدیل به بازیگر و نمایشنامه نویس می شوند. این نمایش برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از نویسنده مونولوگ برلین: محمد یعقوبی، نویسنده مونولوگ زن: بهار کاتوزی، جوکر: آریان رضایی، مدیر تولید و روابط عمومی: علی ژیان، طراح پوستر: میثم خاوری، طراح سایت و تیزر: محمد جواد ایزدی، عکاس: نازی خوش اخلاق، گروه کارگردانی: علا سریفی و عاطفه گندم آبادی، تبلیغات مجازی: گروه جارچی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج