۵۳۷۱۳۵
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ چرا «رای بده، قاقا بدم» جواب نداد؟

بیا! هی مردم سوییس را توی سر ما می‌زدید و می‌گفتید آنجا، با آن سطح زندگی، همه‌پرسی برگزار شده و مردم از یارانه تقریبا ماهی ۲۵۰۰ دلاری گذشته‌اند. دیدید که ۲۴ میلیون ایرانی هم با این وضع و اوضاع (یعنی بهتِرین شرایط. خیلی‌ام عالیه) به سه برابر....

پدرام ابراهیمی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

بیا! هی مردم سوییس را توی سر ما می‌زدید و می‌گفتید آنجا، با آن سطح زندگی، همه‌پرسی برگزار شده و مردم از یارانه تقریبا ماهی ۲۵۰۰ دلاری گذشته‌اند. دیدید که ۲۴ میلیون ایرانی هم با این وضع و اوضاع (یعنی بهتِرین شرایط. خیلی‌ام عالیه) به سه برابر شدن یارانه (که البته سه برابر هم نمی‌شد!) و کارانه و از این قبیل وعده‌های دوران نامزدی، نه گفتند. حالا خیلی تیز و بز و مختصر و مفید دلایل این «نه» تاریخی را برای‌تان تشریح می‌کنیم (گفتیم بز یاد شاخ و حضور آقای جدیدی در شورای شهر افتادیم).

یک) دلیل اول، دلسوزی ما نسبت به کاندیداهای محترم رقیب بود؛ یعنی نشستیم حساب کردیم دولت فعلی که لبریز از اشراف و رَناتان (بسیار رانت‌خواران) و وزرای نجومی‌ست، ۴۵ تومان یارانه را با شب‌کاری و شغل دوم و سوم و تدریس‌خصوصی و رانندگی آژانس جور می‌کند، حالا چه جوری روی‌مان می‌شود از کاندیداهایی که یکی‌شان سه میلیون تومان توی کارتش پول دارد و دیگری فوق فوقش می‌تواند دَنگی دُنگی به همراه هوادارانش با اتوبوس تردد کند، طلب ۲۵۰ تومان کارانه و ۱۵۰ تومان یارانه داشته باشیم؟ درِ بودجه‌های پاک باز است، حیای رای‌دهنده کجا رفته؟

دو) همان‌طور که مستحضرید آقای رئیسی، ۳۰ میلیون رای واقعی داشت ولی حدود ۱۶ میلیون آن رای‌دهندگان، تا برگه را دیدند هل شدند و زبان‌شان خوب نچرخیده و ابراهیم رئیسی را نوشته‌اند حسن روحانی! ربطی هم به موضوع مطلب امروز نداشت. خواستیم با آقای شریعتمداری یک فیتی داده باشیم.

سه) اینکه حتی اکثر مردم مناطق محروم و خیلی محروم هم گول وعده «رای بده، قاقا بدم» را نخوردند نشان از سیر شدن مردم این مناطق است، به‌طوری که دیگر حتی جا برای خوردن یک گول کوچکِ وعده‌وعیدی را ندارند؛ یعنی انقدر جا ندارند که اگر یک گول در حد «تو رای بده، من کنترل رو میدم به تو به جای خندوانه، ۹۰ ببینی» بهشان بخورانی، گلاب‌ به روی‌تان، تگری میزنند. پُرِ پر.

چهار) ملت با سابقه درخشان دهه‌ها وعده شنیدن و به‌خصوص بنا بر تجربیات شیرین دولت مهرورزی، با جوهر نامريی این ضرب‌المثل را روی برگه‌های رای‌شان نوشتند: «نه سرمو بشکن، نه گردو تو دامنم بریز».

تذکر مهم: خانم‌ها و آقایان دولت دوازدهم، اعضای محترم شورای شهر از لیست امید (حتی شما خانم بهاره آروین)، محرومان عزت خود را حفظ کردند. حالا منتظر همت دولت هستند. #روحانی_منتظریم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون سطح درک مردم بالاتر رفته و ترجیح میدن مملکت با تدبیر اداره شه تا تطمیع

    • بدون نام

      تدبير از يارانه بهتر است تدبير باشد مردم نيازي به گدايي ندارند

    • حسنی

      یکی از این تدابیر دولت تو این 4 سال رو نام ببرین جایزه دارین!!
      مردم رو از چیزی ترسوندین که قطعا سرشان خواهید آورد؛ احمدی نژاد 6 سال عالی بود و دوسال آخر خراب کرد... ولی اگر احمدی نژاد هم سال 92 مثل این دولت در سال 96 انتخابات برگزار میکرد؛ روحانی 1 میلیون رای هم نمی‌آورد...!

    • بدون نام

      ای بابا تا وقتی فقط از سر احساسات و هیجان بخوایم رای بدیم به چپ و راست ، نتیجه ش همین روبروی هم وایستادنهاست .خنده م می گیره کل کل ها رو که می خونم ...باباجان برید بفهمید کیو رییس خودتون کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج