۵۳۸۹۸۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

باگ جدید ویندوز ۷ و ۸ کامپیوتر را کرش می کند!

وجود یک باگ ویندوز ۷ و ۸ سبب می‌شود تا بعد از رفتن به وب سایت‌های مخرب عملکرد سیستم کاهش پیدا کرده و در برخی مواقع بلواسکرین نمایش داده شود.

وب سایت گجت نیوز - دانیال حجاری: وجود یک باگ ویندوز ۷ و ۸ سبب می‌شود تا بعد از رفتن به وب سایت‌های مخرب عملکرد سیستم کاهش پیدا کرده و در برخی مواقع بلواسکرین نمایش داده شود.
باگ جدید ویندوز 7 و 8 کامپیوتر را کرش می کند!

این روزها برای ویندوز قدیمی و البته بسیار بسیار محبوب مایکروسافت به سختی می‌گذرد. بعد از اینکه مشخص شد سیستم کامپیوتری حدود ۹۸ درصد از قربانیان باج افزار WannaCry دارای ویندوز ۷ مایکروسافت است، اکنون نوبت به آن رسیده تا باگ امنیتی جدیدی در این سیستم عامل کشف شود. جدیدترین باگ ویندوز ۷ و ویندوز ۸ سبب می‌شود تا سرعت و عملکرد سیستم‌های کامپیوتری دارای این دو سیستم عامل رفته رفته کاهش پیدا کرده و سیستم در نهایت کرش کند.

به گفته وب سایت Ars Technica این باگ امنیتی ویندوز ۷ و ویندوز ۸ به وب سایت‌های مخرب اجازه می‌دهد تا یک عکس با نام MFT$ را در مسیر دایرکتوری بارگذاری کنند. ویندوز از MFT$ برای فایل‌های متادیتای مخصوص که توسط فایل سیستم NFTS مورد استفاده قرار می‌گیرند استفاده می‌کند. متاسفانه این مشکل امنیتی ویندوز ۷ و ویندوز ۸ سبب می‌شود تا این سیستم عامل‌ها توانایی خود برای مدیریت صحیح این نام دایرکتوری را از دست بدهند. به نظر می‌رسد مشکلات امنیتی ویندوز ۷ بیشتر از آن چیزی هستند که تصور می‌شود.

باگ جدید ویندوز 7 و 8 کامپیوتر را کرش می کند!

برخی افراد تاکنون این باگ ویندوز ۷ و ویندوز ۸ که اخیرا کشف شده را تست کرده‌اند. آن‌ها مرورگر اینترنت اکسپلورر را بر روی یک سیستم کامپیوتری دارای ویندوز ۷ باز کردند و به دنیای وب وارد شدند. با استفاده از یک نام فایل c:\$MFT\۱۲۳ در عکس یک وب سایت، سرعت سیستم رفته رفته تا جایی کاهش پیدا می‌کند که مجبور به ری‌استارت کردن آن خواهید بود. برخی افراد حین آزمایش این مشکل امنیتی ویندوز ۸ و ویندوز ۷ با صفحه مرگ‌بار آبی مواجه شدند، چرا که فایل سیستم بر روی آن فایل خاص قفل شده و دیگر اپلیکیشن‌ها قادر به دسترسی به فایل‌ها نخواهند بود.

این باگ ویندوز ۷ به یکی از مشکلات امنیتی متداول ویندوزهای بسیار بسیار قدیمی ۹۵ و ۹۸ شبیه به نظر می‌رسد. در این دو ویندوز، ارجاع دادن به c:\con\con سبب کرش کردن سیستم می‌شد. در حال حاضر ویندوز ۷ بر روی ۴۸ درصد از کل سیستم‌های کامپیوتری جهان نصب است و به همین دلیل آن را محبوب‌ترین سیستم عامل می‌شناسند. پس در حال حاضر نیمی از سیستم‌های کامپیوتری سراسر دنیا در معرض این باگ ویندوز ۷ قرار دارند.

این باگ مربوط به فایل سیستم NTFS، در ابتدای هفته جاری کشف و به مایکروسافت گزارش داده شد. شاید مایکروسافت برای رفع این باگ ویندوز ۷ و ویندوز ۸ چاره‌ای بیندیشد، اما معدود کاربران ویندوز ویستا باید همچنان با آن سر کنند. اگرچه معدود سیستم‌های دارای این سیستم عامل نیز به روشی یکسان کرش می‌کنند، اما مایکروسافت مدت‌ها است پشتیبانی از ویندوز ویستا را متوقف کرده است. کاربران ویندوز ۱۰ مشکلی از این بابت نخواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناش

      سلام . عزیزم مگر مجبوری وارد سایتهای مخرب بشوی ؟؟؟!!! ضمنا این باگی که شما اعلام می کنید اروم اروم ویندوز رو به حالت کرش می بره . توی لینوکس انطور که شخصا بارها تجربه کردم بی جهت و بدون انجام هیچ کاری بارها شاهد کرش ناگهانی و کامل لینوکس بودم( از کار افتادن ناگهانی صفحه کلید و ماوس ) و روزی 100 بار مجبور به ریستارت کردن رایانه ام می شدم . طوریکه از لینوکس بدم اومد و به ویندوز برگشتم . لینوکسهایی که من شاهد کرشهای متعدد توی اونها بودم عبارتند از : دبیان ( پایدارترین لینوکس جهان !!!!!) ، اوبونتو و لوبونتو . ضمنا مایکروسافت مرتبا پیگیر باگهای ویندوز هست و پاسخگو هست ولی شرکتهای لینوکسی اصلا توجهی به باگهای درشت لینوکس ندارند . مثلا لینوکس اوبونتو 16.4 هنوز که هنوزه بی جهت کرش میکنه . هیچ اصلاحاتی داخلش انجام نشده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج