جاباما
۵۳۹۷۵۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افشای راز دومین رمان مخفی «هارپر لی»

اخیرا مشخص شده «هارپر لی» نویسنده رمان‌های «کشتن مرغ مقلد» و «برو یک نگهبان بگمار»، دومین رمان مخفی‌اش را در حالت ناهوشیاری آتش زده است.

خبرگزاری ایسنا: اخیرا مشخص شده «هارپر لی» نویسنده رمان‌های «کشتن مرغ مقلد» و «برو یک نگهبان بگمار»، دومین رمان مخفی‌اش را در حالت ناهوشیاری آتش زده است.

«دیلی میل» نوشت: «هارپر لی» نویسنده سرشناس آمریکایی بعد از موفقیت کتاب «کشتن مرغ مقلد» به خودش قول داد که دیگر رمان ننویسد. اما هواداران او دو سال پیش شگفت‌زده شدند وقتی فهمیدند او رمان دومی با عنوان «برو یک نگهبان بگمار» را در دست چاپ دارد، و حالا پس از مرگ این نویسنده خبر رسیده رمان سومی هم در کار بوده که متاسفانه در آتش سوخته است.
افشای راز دومین رمان مخفی «هارپر لی»

این اتفاق زمانی افتاد که «کشتن مرغ مقلد» در دهه ۱۹۶۰ به موفقیتی غیرقابل پیش‌بینی رسید و «هارپر لی» با یک رمان به نویسنده‌ای سرشناس تبدیل شد. این کتاب پس از مدتی مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت و به شهرتی بیش از پیش دست پیدا کرد.

«جورج مالکو» همسایه «لی» در منهتن درباره این اتفاق گفت: او بعد از «کشتن مرغ مقلد» هم می‌نوشت، اما نه به قصد چاپ کردن. یک شب که «لی» به خاطر نوشیدن حالش دست خودش نبود، در خانه ما را زد. او بعد از مکالمه‌ای کوتاه، به من گفت: همین الان ۳۰۰ صفحه از یک دست‌نوشته را در زباله‌سوز انداختم.

«مالکو» که خود فیلمنامه‌نویس است و ۸۱ سال سن دارد، تا زمان مرگ این نویسنده با او در ارتباط بوده است. او می‌گوید: «لی» بعد‌ها هم از حرکتی که آن شب انجام داده بود، ابراز ناراحتی نکرد. من حس می‌کردم او نمی‌خواست هیچ اثر دیگری چاپ کند.

«نل هارپر لی» ۲۸ آوریل ۱۹۲۶ در آلاباما متولد شد. او در سال ۱۹۶۰ با کتاب «کشتن مرغ مقلد» که با موضوع نژادپرستی نوشته شد، جایزه مطرح «پولیتزر» را به دست آورد. همچنین با نوشتن این کتاب و به خاطر تلاش‌هایش در زمینه ادبی، مدال آزادی ریاست‌جمهوری آمریکا را در سال ۲۰۰۷ دریافت کرد. از زمان اولین چاپ «کشتن مرغ مقلد»، این کتاب تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه فروش داشته و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است. این رمان از زبان دختری به نام «اسکات فینچ» روایت می‌شود که دختر وکیل سفیدپوستی به نام «اتیکوس فینچ» است. «اتیکوس» دفاع از جوان سیاه‌پوستی به نام «تام رابینسون» را که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در شهر کوچکی به نام «میکوم» آلاباما محاکمه می‌شود، به عهده می‌گیرد. مردم این شهر در رمان مردمی خودپسند و نژادپرست توصیف شده‌اند.

در سال ۱۹۶۲ میلادی، «رابرت مولیگان» کارگردان سرشناس هالیوود فیلمی را با همین نام با اقتباس از این اثر ادبی ساخت. در نظرخواهی‌های عمومی، همواره از فیلم «کشتن مرغ مقلد» به عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های تمام عمر تماشاگران سینما نام برده می‌شود.

«هارپر لی»، اما دو سال پیش، اعلام کرد پس از گذشت ۵۵ سال از انتشار «کشتن مرغ مقلد»، تصمیم گرفته دنباله آن را روانه بازار کتاب کند. او گفت که دست‌نوشته «برو یک نگهبان بگمار» توسط دوست و وکیلش در یک گاوصندوق قدیمی پیدا شده است. این نویسنده عنوان دومین رمانش را از خطی در انجیل قرض گرفته، این کتاب در دهه ۱۹۵۰ به نگارش درآمده، اما ناشر به او پیشنهاد کرده داستان را در کتابی دیگر از زاویه دید «اسکوت» روایت کند.

داستان این رمان که سال‌ها هیچ کس از وجودش خبر نداشت و به طور همزمان در جولای ۲۰۱۵ روی پیشخان کتاب‌فروشی‌های ۷۰ کشور دنیا قرار گرفت، ۲۰ سال پس از رویدادهای «کشتن مرغ مقلد» اتفاق می‌افتد، زمانی که دختر «آتیکوس فینچ» برای دیدن پدرش به آلاباما سفر می‌کند.

«هارپر لی» که نویسنده‌ای منزوی بود و همیشه از مصاحبه با رسانه‌ها دوری می‌کرد، حدود شش ماه پس از انتشار دومین کتابش در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج