جاباما
۵۴۰۲۵۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

غیر عادی‌ترین زنبورهایی که تا به حال دیده اید؛

زنبورهایی که به جای شهد گل اشک و عرق میخورند!

این زنبورها برای تولید عسل تمایلی به چشیدن شهد گل های شیرین ندارند، آنها رطوبت چشم انسان ها شامل اشک و عرق آن را به عنوان منبع تغذیه ای خود انتخاب کرده و با آن زندگی می کنند.

وبسایت تابناک با تو: اگر طبیعت تاکنون با قدرت شگفت انگیز خود شما را مات و مبهوت نکرده است، پس با گزارش امروز همراه باشید. شاید طبیعت اینبار با نشان دادن چهره‌ی جدیدی از خود شما را متعجب کند!

زنبورهایی که به جای شهد گل اشک و عرق میخورند!

زنبورهای که به جای شهد گل، از اشک و عرق انسان تغذیه می‌کنند!

دانشمندان در چند سال اخیر یک گونه از زنبور‌ها را کشف کرده اند که کاملا با زنبورهایی که در دامان طبیعت دیده ایم فرق دارند.

این زنبور‌ها برای تولید عسل تمایلی به چشیدن شهد گل‌های شیرین ندارند، آن‌ها رطوبت چشم انسان‌ها شامل اشک و عرق آن را به عنوان منبع تغذیه‌ای خود انتخاب کرده و با آن زندگی می‌کنند.

زنبورهایی که به جای شهد گل اشک و عرق میخورند!

شاید به نظرتان بیاید که وقتی این نوع زنبور بر روی چشم انسان بنشیند، باعث ایجاد گزِش و یا خارش خواهد شد، اما این طور نیست، هیچ حالت دردناکی وجود ندارد.

زنبورهای یاد شده خیلی نرم و آهسته و بی آنکه متوجه شوید روی پلک چشمان و اطراف آن می‌نشینند. بنا به گزارش انجمن حشرات "کانزاس" حتی با بستن چشم‌ها هم این زنبور‌ها دست از سر ما بر نخواهند داشت. این زنبور‌ها آنقدر کارشان را خوب بلدند و آرام روی پلک‌ها جا خوش می‌کنند که انسان قادر به درک حضور آن‌ها روی پلک و مناطق اطراف آن نخواهد شد، مگر این که در آینه آن‌ها را ببیند.

زنبورهایی که به جای شهد گل اشک و عرق میخورند!

اما اگر دسته‌ای از این زنبور‌ها روی چشم‌ها بیایند آنگاه چه خواهد شد؟! در این موقع نتیجه به اندازه‌ی مورد پیش جالب و رضایت بخش نخواهد بود. هجوم تعداد زیادی از این زنبور‌ها به چشم باعث ریزش شدید اشک از چشم‌ها خواهد شد.

البته نگران نباشید این زنبور‌ها با نام علمی "لیسوتریگونا" lisotrigona فقط در تایلند زندگی می‌کنند و در حیاط خانه‌ی شما و یا پارک محل زندگیتان وجود ندارند. حتی در آمریکا و اروپا هم نمونه‌ای از آن‌ها یافت نشده است.

زنبورهایی که به جای شهد گل اشک و عرق میخورند!

اما چرا این زنبور‌ها به چشم انسان تمایل دارند، در پاسخ باید گفت که پروتئین موجود در اشک انسان از یک سو و نمک موجود در عرق و رطوبت موجود در آن‌ها باعث جذب زنبورهای "لیسوتریگونا" می‌شود. بعضی از انواع زنبور‌ها در نیویورک هم به جای چشیدن شهد گل‌ها از مواد غذایی دارای نمک تغذیه می‌کنند و بر روی عرق عابران خیابان‌ها می‌نشینند.

زنبورهایی که به جای شهد گل اشک و عرق میخورند!

با وجود این که دانشمندان تلاش کرده اند تا با قرار دادن گوشت یا پنیر توجه زنبورهای "لیسوتریگونا" را به خود جلب کنند، اما این زنبور‌ها همچنان به اشک چشم و عرق انسان‌ها تمایل دارند. تن‌ها راه دور کردن این زنبور‌ها پلک زدن مداوم است، به طوریکه این زنبور‌ها جایی برای استقرار نخواهند داشت و مأیوسانه از روی پلک چشمان شما بلند خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج