جاباما
۵۴۱۳۷۵
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

اولین واکنش ایران به اتهام ترور عادل الجبیر

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا میان کشورهای مسلمان منطقه از اهداف راهبردی این کشور به منظور ایجاد تهدیدهای ساختگی و دروغین برای تاراج سرمایه‌های مردم منطقه است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا میان کشورهای مسلمان منطقه از اهداف راهبردی این کشور به منظور ایجاد تهدیدهای ساختگی و دروغین برای تاراج سرمایه‌های مردم منطقه است.

بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات "جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور و متهم کردن مقامات کشورمان به اقدامات تروریستی گفت: اتهامات مورد اشاره وزیر دفاع آمریکا در مورد ترور یک سفیر عربی در واشنگتن توسط ایران، سناریویی ساختگی و بی‌پایه و اساس بوده که بعد از گذشت چندین سال از این ماجرا، هالیوودی بودن این سناریو هر روز بیش‌تر از گذشته برای افکار عمومی جهان روشن شده است.

وی افزود: این ادعا از اصل و اساس دروغ و خیال‌پردازی برخی از مقامات جنگ افروز آمریکا و عربستان سعودی به عنوان متحد منطقه‌ای این کشور در خلیج فارس است و برای جمهوری اسلامی ایران طرح چنین ادعاها و اتهامات بی‌پایه و اساسی قابل اعتنا نیست.

بنا بر این گزارش، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس به تکرار ادعای آمریکا و عربستان مبنی بر تلاش ایران برای ترور عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در سال ۲۰۱۱ پرداخت که در آن زمان سفیر این کشور در واشنگتن بود.

ماتیس بدون ارائه هرگونه اسناد و شواهد معتبر و با ادعای این‌که این عملیات در بالاترین سطوح به اثبات رسیده است، گفت: آنها (ایرانی‌ها) به دنبال منافع مردم کشورشان نیستند.

قاسمی در ادامه واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا گفت: متهم کردن ایران توسط این مقام آمریکایی تنها چند روز پس از انجام سفر رئیس‌جمهور این کشور به عربستان امر عجیبی نیست؛ چراکه او باید به گونه‌ای پاسخ ولخرجی‌های مقامات سعودی در سفر هیات آمریکایی را می‌داد و این دست و دل‌بازی‌ها را به گونه‌ای با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران جبران می‌کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه نگاه دلار ـ محور و به شدت ابزاری آمریکا به مقوله تروریسم را بلای جان ثبات و امنیت جهان به ویژه منطقه خاورمیانه دانست و با ابراز تاسف از این نوع نگاه مقامات آمریکایی، گفت: تداوم این‌گونه رفتارها، چشم‌انداز موفقیت و پیروزی جامعه جهانی بر پدیده شوم و خطرناک تروریسم را مبهم و شاید تاریک می‌کند.

قاسمی ضمن اشاره به سابقه اتهامات بی‌اساس آمریکا به رهبران کشورهای مستقل بر بی‌اعتباری این‌گونه شگردهای رایج آمریکا تأکید کرد و گفت: سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا میان کشورهای مسلمان منطقه از اهداف راهبردی این کشور به منظور ایجاد تهدیدهای ساختگی و دروغین، برای تاراج سرمایه‌های مردم این منطقه با فروش تسلیحات است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اطلاعات ایران آنقدر بی عرضه نیست که بخواد سگ سعودی رو ترور کنه و نتونه این خوک کثیف میخواد با قصه ی چوپان دروغگو واسه خودش توجه بخره

    • غلامرضا ثیابی

      سلام.ما حیوان کش نیستیم عادل الحمیر قبلا مرده

    • بدون نام

      حالا که خودش تنش میخواره بد نیست یه گوشمالی هم بهش بدیم تا بعد مرگش اطرافیانش حساب کار دستشون بیاد

    • بدون نام

      الجبیر چه جایگاهی داشت و دارد که ایران بخواهد به وی فکر کند؟؟؟
      نه هوش و نه جبروت. نه هنری و نه فنی. یک بی خاصیت کامل.
      بیشتر در حد یک بوق مینی بوس است.
      ماتیس بایستی منطقی تر باشد.
      واقعا الجبیر را اینقدر خاص نصور کرده!!!"

    • بدون نام

      تو ارزش ترور شدن نداری

    • بدون نام

      ای کاش من گلوله بودم بقلب سعودی ها ی بزدل را سوراخ میکردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج