۵۴۱۶۳۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هادی مرزبان «بنگاه تئاترآل» را به صحنه می‌‌‌‌‌‌آورد

"بنگاه تئاترال" یک کمدی است که نمایشی تخت حوضی را روایت می‌کند.

هنرآنلاین: "بنگاه تئاترال" یک کمدی است که نمایشی تخت حوضی را روایت می‌کند.
هادی مرزبان «بنگاه تئاترآل» را به صحنه می‌‌‌‌‌‌آورد

هادی مرزبان که قرار است نمایش "بنگاه تئاترال" را از تیرماه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه آورد، خاطرنشان کرد: به غیر از یک یا دو اثر فرنگی که تاکنون کارگردانی کرده‌ام، مابقی اجراهایی را که به صحنه آورده‌ام، آثاری ایرانی بوده‌اند. برخلاف برخی که ادعا می‌کنند درام‌نویس ایرانی نداریم، معتقدم نمایشنامه‌نویسان بسیار خوبی در ایران بوده و هستند که با شرایط جامعه کاملاً آشنایی دارند و از پرچم‌داران تئاتر نوین محسوب می‌شوند.

وی در ادامه صحبت‌هایش، اضافه کرد: اکبر رادی، غلامحسین ساعدی و بهرام بیضایی سه پرچم‌دار تئاتر در دهه ۴۰ هستند. تئاتر نوین نیز درام‌نویسانی چون محمد رحمانیان، محمد چرمشیر، علیرضا نادری، حمید امجد و ... دارد که باید به آن‌ها بها دهیم و دولت نیز کمک کند تا بنویسند.

کارگردان نمایش "تانگوی تخم‌مرغ داغ" با اشاره به اینکه پس از ۳۰، ۴۰ سال فعالیت در تئاتر در نظر داشت نمایشی کاملاً ایرانی را تجربه کند، یادآور شد: سعی کرده‌ام نمایش "بنگاه تئاترال" را که اثری کمدی- تخت حوضی است را از کاتالیزور مغز خود عبور دهم، اما من و گروه اجرایی‌ام معتقدیم که یک نمایش تخت حوضی را روایت می‌کنیم، اما این اثر تخت حوضی نیست.

مرزبان با بیان اینکه "بنگاه تئاترال" یک نمایش فولکلور قدیمی و ایرانی است، عنوان کرد: در این اثر که از قصه‌های کهن ایرانی است، پهلوان جوان به وسیله شخصیتی به نام وروره جادو طلسم شده و در خواب فرو می‌رود و دخترک عاشق داستان تصمیم می‌گیرد طلسم را نابود کرده و جوان را از خواب بیدار کند و ...

این کارگردان باسابقه تئاتر افزود: در این نمایش ایرج راد، فرزانه کابلی، داوود فتحعلی‌بیگی، سعید امیرسلیمانی، میرطاهر مظلومی، مجید غفاری، فائقه شلال‌وند، سامان تیرانداز، آیه قبادیان و ... بازی می‌کنند. فرزانه کابلی طراح حرکات موزون، رضا مهدی زاده طراح صحنه، صدف شجاعی طراح لباس این نمایش هستند و موسیقی زنده این اثر توسط علی الحمی اجرا می‌شود.

او درباره اجرای نمایش "دکتر نون" در تالار وحدت، گفت: اواخر سال گذشته از سوی بنیاد رودکی برای اجرای این نمایش از من پرس‌و‌جو شد و اوایل امسال طی نشستی پیش قراردادی با این مجموعه نوشته شد و به آن‌ها اعلام کردم که در خردادماه آماده اجرا هستم و این نمایش را تا تیرماه ادامه خواهم داد، اما مدیرعامل بنیاد رودکی اعلام کردند که تنها این امکان را دارم تا در خردادماه آن را به صحنه ببرم.

مرزبان در ادامه ضمن بیان این موضوع که با بازیگران درجه یک درباره این نمایش مذاکره کرده و برنامه‌ریزی‌های آن صورت گرفته بود، اضافه کرد: از آنجا که تعطیلات خردادماه بسیار است، من امکان آن را داشتم که تنها بیست شب این اثر را اجرا کنم. نمایش "دکتر نون" حدود ۵۰ بازیگر دارد که نیازمند سه ماه تمرین است، بنابراین بیست شب اجرا برای این کار مناسب نیست. در این میان مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی که همواره یار من بوده است، وعده داد تا این اثر را در اردیبهشت و خرداد سال آینده در تئاتر شهر به روی صحنه آورم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج