۵۴۲۹۳۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سرگردانی زائران ایرانی در نجف

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه یکی از دفاتر غیر مجاز خراسان رضوی طی روزهای گذشته حدود ۴۰۰ زائر ایرانی را در کربلا و نجف سرگردان کرده است، گفت: نیمی از زائران به کشور بازگشته‌اند اما حدود ۲۰۰ زائر دیگر در شهر نجف سرگردان هستند.

خبرگزاری تسنیم: محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره سرگردانی تعدادی از زائران خراسان رضوی در کربلا و نجف اظهار کرد: یکی از دفاتر زیارتی غیر مجاز (آزاد بر) استان خراسان رضوی که سابقه مناسبی هم در امر اعزام زائران ندارد و حتی با اقدام قضایی در گذشته مواجه شده است باز هم مشکلاتی را برای زائران عتبات عالیات ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این دفتر زیارتی غیرمجاز و مسئولان آن ضمن دریافت مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از هر نفر حدود ۱۰ کاروان (۴۰۰ نفر) را در روزهای گذشته عازم عتبات عالیات و شهرهای نجف و کربلا کردند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: مسئولان این دفتر زیارتی غیرمجاز ضمن پرداخت نکردن پول هتلهای زائران و اتوبوسها آنها را به حال خود رها کردند و پاسپورتهای این زائران نیز به خاطر بدهی مدیران کاروان ضبط شد.

نظافتی تصریح کرد: در حال حاضر نیز زائران مذکور قادر به پرداخت هزینه‌های ایجاد شده نیستند و این دفتر زیارتی مبلغ هنگفتی را بدهکار شده و مشکلات عدیده‌ای را برای این زائران ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابر اخبار به‌دست آمده، روز گذشته تعدادی از این زائران که در کربلا مستقر بودند به کشور بازگشت داده شدند اما نزدیک به نیمی از زائران این دفتر زیارتی غیر مجاز در شهر نجف سرگردان هستند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ نفر از زائران ایرانی استان خراسان رضوی که توسط دفتر غیرمجاز و کاروانهای آزاد بر به عتبات سفر کرده بودند در شهر نجف و با وجود گرمای شدید هوا بلاتکلیف هستند که امیدواریم هرچه زودتر مشکلات این افراد حل و فصل شود.

به گفته نظافتی، اقدامات قضایی برای برخورد با مدیر این دفتر زیارتی غیرمجاز انجام گرفته و البته پیش‌تر نیز برخوردهای قانونی با این فرد متخلف شده است.

وی با بیان اینکه باید برخوردهای قانونی با کاروانهای غیرمجاز ( آزاد بر) صورت گیرد، گفت: اقداماتی نظیر عدم اجازه عبور و مرور به کاروانهای غیر مجاز، عدم فروش بلیط به این کاروانها و آگاه سازی زائران باید انجام گیرد تا شاهد چنین اتفاقات ناخوشایندی برای زائران هم نباشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج