۵۴۳۱۶۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گرم شدن زمین منجر به شب بیداری می شود!

دانشمندان اعلام کردند که شب هایی که با بی خوابی سپری می شوند، تا سه دهه آینده حتی بیش از پیش دامن گیر افراد خواهند شد. دلیل این امر نیز تغییرت آب و هوایی و پدیده نگران کننده گرم شدن کره زمین است.

وب سایت تک شات: دانشمندان اعلام کردند که شب هایی که با بی خوابی سپری می شوند، تا سه دهه آینده حتی بیش از پیش دامن گیر افراد خواهند شد. دلیل این امر نیز تغییرت آب و هوایی و پدیده نگران کننده گرم شدن کره زمین است.
گرم شدن زمین منجر به شب بیداری می شود!

افزایش دما که اکنون در کره زمین شاهد آن هستیم، خوابیدن ما را دشوارتر می کند و قطعاً بی خوابی یا کمبود خواب عواقب بعدی بسیار خطرناکی برای افراد به جای خواهد گذاشت و می تواند سلامت آن ها را با خطر مواجه کند.

اما در این بین، افرادی که سن بالاتری دارند و از شرایط جسمی چندان سالمی برخوردار نیستند، بیشترین آسیب را از بی خوابی خواهند برد.

محققان ابتدا الگوی خواب افراد ساکن ایالت های مختلف آمریکا را بررسی کردند و متوجه شدند که نتیجه تحقیق آن ها می تواند شامل حال کشورهای معتدل دیگر جها نیز بشود.

در حال حاضر بریتانیا بیشترین میزان کم خوابی و بی خوابی در اروپا را به خود اختصاص داده است؛ چرا که مردم این کشور به طور متوسط تنها ۶ ساعت در شب می خوابند که این میزان خواب ۲ ساعت از حد معمول و مورد نیاز کمتر است.

این تحقیق که در مجله Science Advances منتشر شده، تا این لحظه دقیق ترین مطالعه ای محسوب می شود که رابطه بین خواب ناکافی و دمای معمولاً گرم در شب را بررسی کرده است.

دکتر Nick Obradovich در این خصوص گفته که داشتن خواب کافی از مهم ترین علل سلامت بدن است و این را پیش تر محققان دیگر بررسی کرده اند. خواب ناکافی می تواند بدن را در برابر انواع بیماری ها ضعیف کند و حتی تاثیرات منفی خود را در بعد روانی نیز خواهد گذاشت. آنچه در پژوهش ما مشخص شده تاثیر دمای محیط در کیفیت خواب افراد است و این که گرم شدن کره زمین می تواند سبب بیدار ماندن اشخاص در شب شود.

محققان اعلام کردند که مناسب ترین محیط برای داشتن خواب کافی، اتاقی خنک با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد است.

به گفته دکتر Nick Obradovich، اگر تا سال ۲۰۵۰ پدیده گرمایش زمین متوقف نشود، پیامدهای بسیار بدی برای خواب افراد در سراسر آمریکا و کشورهای دیگر خواهد داشت و ساعات بی خوابی افراد در طول سال بیشتر و بیشتر خواهد شد.

تاثیر بد شب های گرم در خواب افراد بیش تر در فصل تابستان قابل مشاهده است؛ چرا که در این فصل بی خوابی ۳ برابر فصول دیگر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج