جاباما
۵۴۳۱۹۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دست‌کاری گوگل در نتایج جستجوی اینترنتی

به گفته دو منبع آگاه، رگولاتورهای ضد تراست اتحادیه اروپا قصد دارند جریمه‌ای سنگین علیه شرکت گوگل وضع کنند.

تسنیم: به گفته دو منبع آگاه، رگولاتورهای ضد تراست اتحادیه اروپا قصد دارند جریمه‌ای سنگین علیه شرکت گوگل وضع کنند.

نهاد نظارت بر رقابت اتحادیه اروپایی در آوریل ۲۰۱۵ شرکت گوگل را متهم ساخت که نتایج جستجوهای اینترنتی را به نفع سرویس خرید آنلاین خود دست‌کاری کرده و موجب زیان رقبا و مصرف‌کنندگان شده است.
دست‌کاری گوگل در نتایج جستجوی اینترنتی

این تصمیم کمیسیون اروپا پس از ۷ سال تحقیق و بررسی در مورد شکایات مطرح‌شده علیه محبوب‌ترین موتور جستجوی اینترنتی که توسط رقبای اروپایی و آمریکایی این شرکت تقدیم شده، اتخاذ خواهد شد.

نهاد نظارت بر رقابت اتحادیه اروپایی در آوریل ۲۰۱۵ شرکت گوگل را متهم ساخت که نتایج جستجوهای اینترنتی را به نفع سرویس خرید آنلاین خود دست‌کاری کرده و موجب زیان رقبا و مصرف‌کنندگان شده است.

کمیسیون اروپا و شرکت گوگل از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده‌اند. این شرکت آمریکایی درگذشته با رد این اتهامات گفته بود که رگولاتورها، رقابت خرده‌فروشان آنلاین نظیر آمازون و ای بی با شرکت گوگل را نادیده گرفته‌اند.

جریمه شرکت‌هایی که بابت نقض مقررات ضد تراست اتحادیه اروپا مقصر شناخته شوند، به ۱۰ درصد کل حجم مبادلات مالی جهانی شرکت مربوطه می‌رسد که این رقم در مورد گوگل به حدود ۹ میلیارد دلار از حجم مبادلات مالی سال ۲۰۱۶ این شرکت خواهد رسید.

علاوه بر این جریمه، کمیسیون اروپا به گوگل اعلام خواهد کرد که به اقدامات غیررقابتی خود پایان دهد، اما مشخص نیست که چه سازوکار برای اطمینان از اینکه گوگل رفتاری برابر با رقبایش در جستجوهای اینترنتی انجام می‌دهد، به کار گرفته خواهد شد.

شرکت گوگل همچنین متهم است که از سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های تلفن همراه برای تضعیف رقبا و حذف آن‌ها از تبلیغات جستجوی اینترنتی از طریق پلتفورم «اد سنس فور سرچ» خود استفاده کرده است.

این پلتفورم به گوگل اجازه می‌دهد که به‌عنوان واسطه برای وب‌سایت‌هایی نظیر خریدهای آنلاین، اوپراتورهای مخابراتی و یا روزنامه‌ها عمل کند. کمیسیون اروپا تهدید کرده که در هردوی این موارد جریمه‌های سنگینی برای گوگل در نظر خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج