۵۴۴۹۸۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ساخت اولین دستگاه کربن گیری جهان در سوییس

اولین دستگاه کربن گیری تجاری جهان اکنون در سوییس است. اپراتورهای این دستگاه تاکید می کنند که برای اهداف تغییرات آب و هوایی نیازمند سیستم های گرفتن کربن و صرفه جویی در ایجاد کربن هستیم.

وب سایت کلیک: اولین دستگاه کربن گیری تجاری جهان اکنون در سوییس است. اپراتورهای این دستگاه تاکید می کنند که برای اهداف تغییرات آب و هوایی نیازمند سیستم های گرفتن کربن و صرفه جویی در ایجاد کربن هستیم.
ساخت اولین دستگاه کربن گیری جهان در سوییس

اولین دستگاه کربن گیری تجاری جهان شروع به مکیدن دی اکسید کربن (CO۲ ) در هوای اطراف خود کرد. دستگاه کربن گیری climeworks بر روی وسیله سوزاندن زباله در زوریخ قرار گرفته است و شامل سه محفظه حمل توده است که هر یک از این سه محفظه دارای شش کالکتور CO۲ هستند. زمانی که پره ها هوا را به واسطه کالکتورها به سمت خود می کشند، فیلترهای اسفنجی CO۲ را جذب می کنند، تا جایی که این فیلترها کاملا اشباع می شوند، این فرآیند تقریبا دو الی سه ساعت طول می کشد.

سپس محفظه بسته می شود و فرآیند معکوس می شود. محفظه تا ۱۰۰ درجه سیلسیوس (۲۱۲ درجه فارنهایت) گرم می شود و CO۲ خالص به شکلی آزاد می شود که می تواند در زیر زمین دفن شود، و به فراورده های دیگر و یا به جامد تبدیل شود.

با توجه به Climeworks، اگر بخواهیم میزان کربن کمتر از حد مجاز تعیین شده توسط توافقنامه پاریس باقی بماند، به صد هزار یا بیشتر از این دستگاه های کربن گیری احتیاج داریم. برای جلوگیری از افزایش دمای سیاره به بیش از ۲ درجه سیلسیوس(۳٫۶ درجه فارنهایت)، ما نیازمند کارهایی فراتر از کاهش تشعشعات جهانی هستیم.

در واقع باید ۲۰ سال روی میزان تشعشعات کنونی وقت گذاشته شود تا شانس خوبی برای کاهش تشعشعات به کمتر از ۲ درجه سیلسیوس ایجاد شود، بنابراین انجام این کار به سادگی و با کاهش تشعشعات انرژی، حمل و نقل و کشاورزی چالش بزرگی است.

کاهش تشعشعات جهانی

تلاش های خلاقانه دیگر برای کاهش مقادیر CO۲ جهانی در سرتاسر دنیا در حال اقدام است. محققان از دانشگاه کالیفرنیا، لس انجلس روشی برای تبدیل کربن گرفته شده به بتن برای ساختمان سازی پیدا کرده اند، در حالی که دانشمندان از دانشگاه رایس یافته اند که تغلیظ گرافن با نیتروژن باعث می شود که CO۲ به سوخت های سودمند محیطی تبدیل شوند. اگر این طرح های پیشنهادی تصویب شوند با کاهش میزان CO۲ می توان از زمین های مرطوب، جنگل های قدیمی و نواحی دیگر محافظت نمود.

دستگاه Climeworks دستگاه جالبی است زیرا می تواند به طور مکرر مورد استفاده قرارگیرد، چیزهای مفید تجاری تولید کند و این دستگاه تقریبا هزار برابر کارآمدتر از فتوسنتز در حذف CO۲ است.

شما می توانید فرایند حذف کربن را بارها و بارها انجام دهید، این فرایند، فرایند چرخه ای است. شما دستگاه را اشباع از CO۲ می کنید، سپس دوباره CO۲ ایجاد می شود، دوباره اشباع و دوباره ایجاد CO۲ . چندین واحد وجود دارد که همه آن ها به موازات هم کار نمی کنند. بعضی از آن ها در حال گرفتن CO۲ و برخی در حال آزاد سازی آن هستند.

بنابراین تاکید می شود احتمال گرفتن کربن نباید باعث شود که CO۲ بیشتری ساطع شود. ما باید این تکنولوژی را با صرفه جویی در ایجاد کربن ادغام کنیم تا از بقای سیاره مان مطمئن شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج