۵۴۵۷۸۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

پاسخ منفی آزمایش زن باردار مشکوک به تب کریمه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پاسخ آزمایش زن باردار مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو منفی اعلام شد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پاسخ آزمایش زن باردار مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو منفی اعلام شد.

اورنگ ایلامی اظهار داشت: نتایج آزمایش های صورت گرفته بر روی بیمار فوت شده مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در دهدشت منفی بوده است.

وی با بیان اینکه نتیجه آزمایش خون این مادر باردار از سوی آزمایشگاه مرجع در تهران منفی اعلام شد بیان کرد: آزمایشگاه مرجع تشخیص دقیق علائم تب کریمه کنگو در تهران مستقر بوده و همه نمونه برداری‌های صورت گرفته از افراد بستری در بیمارستان‌های کشور نیز به این آزمایشگاه ارسال می‌شود.

ایلامی ابراز کرد: وضعیت ابتلا به بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد کاملا تحت کنترل بوده و انتظار می‌رود که مردم از مجاری رسمی و معتبر اطلاعات خود را دریافت کنند چرا که فضاسازی در زمینه شیوع و فراگیری این بیماری در استان بی اساس است.

وی با بیان اینکه گاه علایم تب کریمه کنگو با علایم سایر بیماری‌ها اشتباه گرفته می شود ادامه داد: ضروری است پیش داوری درباره ابتلا به تب کریمه کنگو با مشاهده علائم مشکوک پرهیز و در این زمینه به نظرات کارشناسان دانشگاه توجه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه از مردم خواست تا موازین بهداشتی و آموزه‌های سلامت در خرید و استفاده از گوشت قرمز را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، از صبح ۱۱ خردادماه شایعاتی مبنی بر مرگ مشکوک زن ۱۹ساله مبتلا به تب کریمه کنگو ساکن بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در فضای مجازی و رسانه‌ها سبب تشویش و نگرانی‌هایی در سطح شهرستان کهگیلویه و بویژه دو بخش محروم دیشموک و قلعه رئیسی شده است.

عصر چهارشنبه 11 خردادماه یک زن باردار از اهالی بخش چاروسای به درمانگاه قلعه رئیسی این بخش مراجعه و با توجه به اورژانسی بودن وضعیت وی به بخش اورژنس بیمارستان امام خمینی دهدشت اعزام و سپس در بخش زایشگاه این بیمارستان بستری می‌شود.

با توجه به تشخیص تیم پزشکی و احتیاج این بیمار به پلاکت خون، از یاسوج برای وی پلاکت ارسال و بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ نوزاد با زایمان طبیعی به دنیا می‌آید اما با توجه به خونریزی شدید و وضعیت اورژانسی مادر، این بیمار ساعت ۱۹ توسط بلگرد به بیمارستان نمازی شیراز اعزام که در بین راه جان خود را از دست می‌دهد.

با توجه به علائمی که در این بیمار مشاهده می شود، پزشکان بر اساس معاینات بالینی فرض را بیماری تب کریمه کنگو می‌گذارند و چند آزمایش بر روی بیمار انجام می دهند که تا الان بیماری تب کریمه کنگو از طرف آزمایشگاه تأیید نهایی نشده است.

این مهم که احتمال بیماری این زن باردار به تب کریمه کنگو وجود دارد سبب نگرانی‌هایی در بین مردم شهرستان کهگیلویه و بویژه دو بخش محروم دیشموک و قلعه‌رئیسی با توجه به شغل دامداری مردم روستاهای این دو بخش شده بود که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی با اعزام گروه‌های کارشناسی تلاش برای رفع نگرانی‌ها کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج