جاباما
۵۴۶۰۳۳
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

تفاوت های مک‌بوک ۲۰۱۷ و مک‌بوک ۲۰۱۶

شاید استفاده از شاسی تکراری و نمایشگر مشابه با نسل‌های قبلی کمی ناامیدکننده باشد، اما در مک‌بوک‌های ۲۰۱۷ حافظه داخلی به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است و اپل از هفتمین نسل از پردازنده‌های اینتل (Kaby Lake) در این لپ‌تاپ‌های زیبا استفاده کرده است.

وب سایت آی تی رسان - امید بکتاش: اگرچه دو محصول جدید اپل با نام‌های iMac و iMac Pro درخشش بیش‌تری را در کنفرانس WWDC داشتند، اما این کمپانی در بخش مک‌بوک نیز توانسته یک به‌روزرسانی خوب را ارایه کند.
تفاوت های  مک‌بوک 2017 و مک‌بوک 2016

شاید استفاده از شاسی تکراری و نمایشگر مشابه با نسل‌های قبلی کمی ناامیدکننده باشد، اما در مک‌بوک‌های ۲۰۱۷ حافظه داخلی به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است و اپل از هفتمین نسل از پردازنده‌های اینتل (Kaby Lake) در این لپ‌تاپ‌های زیبا استفاده کرده است. هم‌چنین این اولین بار است که در یک مک‌بوک ۱۲ اینچی رتینا شاهد استفاده از پردازنده اینتل Core i۵ هستیم. در ادامه قرار است مقایسه‌ای داشته باشیم میان مک‌بوک‌های تازه معرفی شده با نسخه سال ۲۰۱۶ و اینکه آیا ارزش ارتقا دادن وجود دارد؟

طراحی:

اگر یکی از مک‌بوک‌های سال 2015 را دیده باشیم، طراحی و ظاهر مک‌بوک 2017 برای شما بسیار آشنا خواهد بود. در واقع اپل برای سومین بار است که از یک شاسی تکراری که برای نخستین بار در سال 2015 شاهد آن بوده‌ایم، استفاده کرده است. البته این موضوع نمی‌تواند موجب شود که مک‌بوک‌های 2017 ظاهر دلچسبی نداشته باشند، در واقع این طراحی هنوز هم چشم‌نواز و خیره کننده است.

اگرچه لقب باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا چند وقتی می‌شود که توسط رقبا از مک‌بوک‌های اپل ربوده شده است، اما این طراحی هنوز هم قابل حمل است. مک‌بوک 2017 درست همانند نسخه‌های قبل 920 گرم وزن دارد و ضخامت آن در ضخیم‌ترین نقطه به 1.31 سانی‌متر می‌رسد.
صفحه نمایش:

نمایشگر ۱۲ اینچی مک‌بوک ۲۰۱۷ از وضوح ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده می‌کند. این بدان معناست که این نمایشگر از پنل‌های فول اچ‌دی به‌کار رفته در لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی موجود، وضوح بسیار بیش‌تری دارد.
تفاوت های  مک‌بوک 2017 و مک‌بوک 2016

سخت‌افزار:

همانند سایر محصولات خانواده مک که در مراسم WWDC ۲۰۱۷ معرفی شدند، مک‌بوک‌های ۲۰۱۷ نیز از هفتمین نسل پردازنده‌های اینتل موسوم به Kaby Lake استفاده می‌کنند.

درحالی‌که مک‌بوک‌های سال ۲۰۱۶ با پردازنده‌های m۵ ،m۳ و m۷ معرفی شدند، اپل در مک‌بوک‌های سال ۲۰۱۷ خود، این اجازه را به کاربر می‌دهد تا یکی از نسخه‌های m۳ اینتل، Core i۵ و Core i۷ را انتخاب کند.

سرعت پردازش چیپست‌های به‌کار رفته در این مک‌بوک‌ها در نسخه M۳ به ۱.۲ گیگاهرتز می‌رسد و در چیپست‌های Core i۵ و Core i۷ صد مگاهرتز افزایش یافته و به ۱.۳ گیگاهرتز می‌رسد. اپل هم‌چنین ادعا می‌کند که حافظه‌های SSD به‌کار رفته در این مک‌بوک دو برابر سریع‌تر شده‌اند، البته صحت این موضوع را می‌بایست از طریق بنچمارک‌ها بررسی کنیم. هم‌چنین حافظه رم درنظر گرفته شده برای مک‌بوک‌های جدید ۸ و ۱۶ گیگابایت است.

قیمت:

مک‌بوک‌ 2017 در ارزان‌ترین نسخه با همان قیمت سال گذشته روانه بازار خواهد شد، این مک‌بوک که از چیپست m3 اینتل استفاده می‌کند با قیمت پایه 1299 دلار عرضه می‌شود. در مقایسه با قیمت نسخه 13 اینچی مک‌بوک پرو این مدل دو برابر حافظه بیش‌تری را به شما خواهد داد اما از پردازنده ضعیف‌تر و کم‌مصرف‌تری استفاده می‌کند.

مدل قوی‌تر که از پردازنده Core i5 استفاده می‌کند، با قیمت 1599 دلار عرضه می‌شود که به 512 گیگابایت حافظه SSD مجهز شده است، سایر مشخصات این لپ‌تاپ با نسخه پایه یکسان است. هم‌چنین قوی‌ترین نسخه مک‌بوک‌های 2017 که از چیپست Core i7 استفاده می‌کند با قیمت 150 دلار بیش‌تر از نسخه Core i5 روانه بازار می‌شود.
تفاوت های  مک‌بوک 2017 و مک‌بوک 2016

چرا باید یکی بخریم؟

اگر شما هنوز هم از مک‌بوک‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۵ استفاده می کنید، این ارتقا می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. اما در مقایسه با مدل‌هایی که سال گذشته معرفی شدند به جز استفاده از نسل جدید پردازنده و حافظه داخلی بیش‌تر، ویژگی خاصی را دریافت نخواهید کرد. هم‌چنین اگر جزو کسانی هستید که هنوز مک‌بوک ندارید، هم‌اکنون بهترین زمان خرید این لپ‌تاپ فوق‌العاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج