۵۴۶۳۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

در نامه‌ای اعتراضی به سازمان ملل مطرح شد

هشدار دوباره ایران نسبت به اقدامات عربستان

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد در خصوص حمله تروریستی در تهران نوشت: از جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت می‌خواهم با جدیت، رهیافت‌های خطرناکی را که در قبال امنیت منطقه از سوی برخی کشورها دنبال می‌شود و نتایج هولناکی در بردارد، مورد توجه قرار دهد و در مقابله با افراطی‌گری خشونت‌آمیز از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد در خصوص حمله تروریستی در تهران نوشت: از جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت می‌خواهم با جدیت، رهیافت‌های خطرناکی را که در قبال امنیت منطقه از سوی برخی کشورها دنبال می‌شود و نتایج هولناکی در بردارد، مورد توجه قرار دهد و در مقابله با افراطی‌گری خشونت‌آمیز از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«۱- در هفدهم خرداد ۱۳۹۶ دو گروه تبهکار و تروریستی داعشی، مسلح به سلاح خودکار, نارنجک و جلیقه های انتحاری، به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیان­گذار جمهوری اسلامی ایران حمله کرده، با تیراندازی کور به اطراف و منفجر کردن جلیقه های انتحاری موجب شهادت ۱۷ انسان بی گناه و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شدند.

۲- این حملات تروریستی شنیع که نظایر آن در بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان اتفاق افتاده، در زمانی به وقوع پیوسته است که منطقه ما همچنان دستخوش بی ثباتی و تلاطم است. این وضعیت نتیجه سالها تلاش برای صدور ایدئولوژی رادیکال تکفیری و تامین مالی گروه های افراطی از قبیل داعش، القاعده و امثال آنهاست که از این ایدئولوژی پیروی می کنند.

۳- اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف این حمله تروریستی بوده، خود گواهی مهم و آشکار بر این واقعیت است که حامیان ایدئولوژی تکفیری، بیش از هر چیزی از دموکراسی و انتخابات نفرت دارند. این حمله به فاصله دو هفته از انتخابات رقابتی و پرشور ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا اتفاق افتاد که در آن بیش از ۷۱ درصد از مردم ایران مشارکت کردند.

۴- در کمال تاسف کسانی که همواره منشا این ایدئولوژی افراطی بوده ­اند، اخیرا با انعقاد قرادادهای بی سابقه تاریخی، چراغ سبز و مشوق ­هایی را دریافت کرده­ اند. اتفاقی نیست که درست بعد از این معامله، وضعیت در منطقه بدتر شده، یعنی اختلافات کشورها افزایش یافته، حملات تروریستی چند برابر شده و سرکوب های داخلی شدت یافته است.

۵- حملات تروریستی تهران متعاقب آن حادث شد که وزیر دفاع عربستان در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ضمن رد گفتگو با ایران، در تهدیدی تمام عیار تاکید کرد که «ما خواهیم کوشید که جنگ را به زمین آنها یعنی داخل ایران ببریم». همچنین تعجب­ آور نبود که وزیر خارجه سعودی تنها ساعاتی قبل از حمله گفته بود که «ایران باید تنبیه شود».

۶- اینجانب در نامه قبلی خود که در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ به شورای امنیت ارسال کردم، نسبت به سیاست­ های غیرمسئولانه، تحریک­ آمیز و بدخواهانه عربستان سعودی در حمایت و تامین مالی گروه های افراطی و ماجراجویی­ های کوته­ نظرانه و شکست خورده این کشور در منطقه هشدار داده بودم. اقداماتی که در تناقض آشکار با اهداف و اصول منشور ملل متحد است.

۷- در پی حملات تروریستی در روز ۱۷ خرداد، از جامعه بین المللی و به ویژه شورای امنیت می­ خواهم که با جدیت، چنین رهیافت خطرناکی در قبال امنیت منطقه و نتایج هولناک آن را مورد توجه قرار دهد و در مقابله با افراطی ­گری خشونت­ آمیز از هیچ اقدامی فروگذار نکند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه آل سعود را

    • حسین

      باتشکر ازنماینده محترم بایدواضحتر اعتراض کنیم ومجامع داخلی هم خصوصا وزارت محترم خارجه0

    • بدون نام

      پیشنیاد میگردد با توجه به اوضاع سیاسی ایران و عربستان و رابطه گرگ ویوزپلنگ)عربستان و آمریکا) حج تمتع و عمره چندسالی به حامت تحریم در آید چون گرگ و یوزپلنگ در کمین خوی و صفت درندگیند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم

    • یا مهدی

      دعا کنیم رابطه جهان اسلام برادرانه شود.کوردلان قطع حج هم به هدف شوم خود نرسند.
      آمین یا الله پاک

    • کارشناس هشدار

      نامه به سازمان ملل ديگه چيه !
      سازمان ملل بودجه اش توسط آمريکا و کشورهايى مثل عربستان تامينه !
      تنهاراه حل کارى يه هشدار مستقيم به عربستان بعدشم ازطريق يمن حمله چند جانبه به عربستان زده بشه !

    • بدون نام

      عربستان دیگر هشدار نمی خواهد عمل لازم است.

    • بدون نام

      بعلت بی کفایتی و کینه توزی آل سعود پیشنهاد میکنم زن و بچه مردم جهت مراسم حج به عربستان فرستاده نشوند.

    • خاسر

      ایران الکی شعار میده اگه جرائت دارید.اگه شهامت دارید.حج راتحریم کنید.بااین روش کمک مالی عربستان به گروهای تکفیری را کاهش می دهید اما وقتی خودتان رعایت نمی کنید عملا دارید به اقتصاد عربستان کمک می کنید.وانها هم از این پول به تقویت داعش می پردازند.

    • بدون نام

      درود بر شما نماینده عزیز که با کمال اقتدار و بدون ترس اسم عربستان را به عنوان حامی تروریسم معرفی کردید.صد بارک الله.باید عربستان را نا آرام کنیم.تا درگیر مشکلات داخلی خودش شود و نتواند به بیرون مرزهایش نظری بیندازد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج