جاباما
۵۴۷۴۳۰
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

۵ دانشگاه ایرانی جزو برترین های جهان

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۸ میلادی &#۰۳۹;کیواس&#۰۳۹; که بتازگی منتشر شده است نشان از حضور پنج دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و شهید بهشتی در جمع ۹۵۹ دانشگاه برتر جهان دارد.

خبرگزاری ایرنا: سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۸ میلادی 'کیواس' که بتازگی منتشر شده است نشان از حضور پنج دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و شهید بهشتی در جمع ۹۵۹ دانشگاه برتر جهان دارد.

اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی گفت: در این رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف با کسب رتبه ۴۸۰-۴۷۱، صنعتی امیرکبیر با رتبه ۵۵۰-۵۰۱، علم و صنعت ایران با رتبه ۶۰۰-۵۵۱، تهران با رتبه ۶۵۰-۶۰۱ و شهید بهشتی با رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ حضور داشتند.

در ادامه گفت: کیو اس به عنوان یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی، هرساله دانشگاه های برتر جهان را رتبه بندی می کند و در سال 2018 میلادی، 959 دانشگاه از 84 کشور را تحت پوشش رتبه بندی جهانی خود قرار داده است.

روش شناسی رتبه بندی جهانی کیو اس بر اساس دامنه گسترده ای از فعالیت های دانشگاهی طراحی شده است و دانشگاه ها بر اساس ۶ شاخص در قالب چهار حوزه کلی آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین المللی سازی ارزیابی می شوند.

6 شاخص رتبه بندی جهانی کیو اس شامل، بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، نسبت اعضای هیات علمی بین المللی، نسبت دانشجویان بین المللی، میزان استنادات به ازای هر عضو هیات علمی و نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو است.

پایگاه رتبه بندی کیو اس برای بررسی تعداد مقاله های پژوهشی، اطلاعات پنج ساله دانشگاه ها را در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی قرار می دهد.

وی گفت: در رتبه بندی جهانی سال 2018 میلادی کیواس، موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) برای ششمین دوره متوالی عنوان برترین دانشگاه جهان را به دست آورده است.

او گفت: دانشگاه استنفورد آمریکا، دانشگاه هاروارد آمریکا، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا در آمریکا، دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالج لندن، امپریال کالج لندن، دانشگاه شیکاگو و موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس به ترتیب رتبه دوم تا دهم را در رتبه بندی جهانی سال ۲۰۱۸ کیو اس کسب کردند.

دهقانی گفت: در رتبه بندی جهانی کیو اس 183 دانشگاه در آمریکای شمالی، 252 دانشگاه از قاره آسیا، 369 دانشگاه از قاره اروپا، 18 دانشگاه از قاره آفریقا، 89 دانشگاه از قاره آمریکای لاتین و 45 دانشگاه از قاره استرالیا، دانشگاه های برتر جهان در سال 2018 را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: در رتبه بندی جهانی کیواس سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۳۶۹ دانشگاه از کشورهای اروپایی حضور دارند که دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کالج لندن و امپریال کالج لندن از انگلستان با رتبه های ۵، ۶ ، ۷ و ۸ جهانی به عنوان چهار دانشگاه برتر اروپا معرفی شدند.

دهقانی ادامه داد: موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ از کشور سوئیس و حائز رتبه دهم جهان و پنجم اروپا، به عنوان برترین دانشگاه های قاره اروپا خارج از کشور انگلستان شناخته شد.
او گفت: اگرچه کشور انگلستان، محل برترین دانشگاه های اروپایی است با این حال نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۸ کیو اس نشان داد که ۵۱ دانشگاه از ۷۶ دانشگاه آن دچار افت رتبه شدند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: بر خلاف اروپا، دانشگاه های آسیایی و جوان هر ساله نتایج نظام های رتبه بندی را دستخوش تغییر و تحول می کنند.

دهقانی گفت: در رتبه بندی کیو اس در مجموع ۲۵۲ دانشگاه از قاره آسیا حضور دارند که دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور با رتبه ۱۱، دانشگاه ملی سنگاپور با رتبه ۱۵، دانشگاه تسینگهوا از چین با رتبه ۲۵ جهانی، دانشگاه هنگ کنگ با رتبه ۲۶جهانی و دانشگاه توکیو از ژاپن با رتبه ۲۸ برترین دانشگاه های این قاره را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: در رتبه بندی کیو اس دانشگاه هایی چون دانشگاه صنعتی نانیانگ و دانشگاه پیشرفته علم و صنعت کره جنوبی که بر بعد صنعت تمرکز یافته اند، توانسته اند با رشد جایگاه نتایج خیره کنند ای از خود نشان دهند.

دهقانی گفت: همچنین از کشور چین ۳۹ دانشگاه در این رتبه بندی حاضر شدند و دانشگاه تسینگهوآ که برترین دانشگاه این کشور به شمار می آید، رتبه ۲۵ جهانی و سوم آسیا را کسب کرده است و ۶ دانشگاه این کشور در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند که این تعداد در سال گذشته چهار دانشگاه بود.

او گفت: کشور هند نیز در سال 2018 تعداد دانشگاه های برتر خود را از 2 دانشگاه در سال 2017 به سه دانشگاه در سال 2018 ارتقا داده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بیان کرد: در رتبه بندی کیواس در مجموع ۱۸۳ دانشگاه از قاره آمریکای شمالی حضور دارند که موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)، دانشگاه استنفورد، دانشگاه هاروارد و موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، از ایالات متحده آمریکا با رتبه های اول، دوم، سوم و چهارم جهانی، برترین دانشگاه های قاره آمریکای شمالی و جهان را تشکیل می دهند.

دهقانی گفت: همچنین دانشگاه تورنتو کانادا نیز با کسب رتبه جهانی 31 برترین دانشگاه این کشور معرفی شد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بیان کرد: در رتبه بندی کیواس سال ۲۰۱۸ در مجموع ۸۹ دانشگاه از آمریکای لاتین حضور دارند که دانشگاه بوینس آیرس از آرژانتین با رتبه ۷۵ جهانی، دانشگاه سائوپائولو با رتبه ۱۲۱ جهانی، دانشگاه ملی مکزیک در رتبه ۱۲۲ جهانی و دانشگاه کاتولیک شیلی با رتبه ۱۳۷ برترین دانشگاه های این قاره را تشکیل می دهند.

دهقانی ادامه داد: در رتبه بندی کیواس در مجموع 45 دانشگاه از قاره استرالیا حضور دارند که پنج دانشگاه آن در جمع 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

او گفت: دانشگاه ملی استرالیا با رتبه ۲۰، دانشگاه ملبورن با رتبه ۴۱ و دانشگاه نیو ساوت ولز با رتبه ۴۵ به عنوان سه دانشگاه برتر این قاره معرفی شدند.

وی در آخر گفت: همچین در رتبه بندی کیواس در مجموع 18 دانشگاه از قاره آفریقا حضور دارند که دانشگاه کیپ تاون با رتبه 191، دانشگاه استلنبوش با رتبه 361 و دانشگاه ویتواترسرند با رتبه 364 از کشورآفریقای جنوبی برترین دانشگاه های این قاره را تشکیل می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeid

      یه جوری تیتر زدین من گفتم جز 10 تا دانشگاه اول جهانن!
      بین هزار تا؟!
      یعنی از همه کشورها یکی قبل ایران هست، اینجوری بهش نگاه کنین....

    • کارشناس دانشگاه

      دانشگاه برتر!

    • صبـــا

      عشق است پلی تکنیک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج