جاباما
۵۴۹۶۹۵
۲ نظر
۵۳۳۳
۲ نظر
۵۳۳۳
پ

عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

عجیب‌ترین مارهای دنیا که در این مطلب لیستی از آن‌ها را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم از منحصر بفردترین گونه‌های این خزنده مرموز هستند. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

وبسایت میهن پست - سعید ارجمندی: عجیب‌ ترین مارهای دنیا که در این مطلب لیستی از آنها را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم از منحصر بفردترین گونه های این خزنده مرموز هستند. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

عجیب‌ ترین مارهای دنیا در این لیست از مار پرنده گرفته تا افعی شاخ دار بیابانی همگی دارای ظاهری متفاوت از مارهای معمولی هستند. جالب است بدانید مارها از گذشته همواره جایگاه ویژه‌ ای در داستان‌ ها و رویاها و حتی کتاب‌ های اساطیری ملل مختلف داشته‌ اند. یکی از دلایل جذابیت مارها خطری است که آنها با خود دارند، ولی اشکال و قابلیت‌ های مختلف و عجیب این خزنده برای سازگار شدن با محیط و شرایط نیز در این مسئله دست داشته است.

مار پرنده: شاید به نظرتان مار پرنده یک شخصیت تخیلی است اما واقعیت دارد. مار پرنده با پریدن از شاخه‌های بالای درخت، مسافت حیرت‌انگیزی را در هوا سر می‌کند. زمانی که در هوا هستند، دنده‌های خود را منبسط کرده و شکم خود را به داخل می‌دهد تا خود را پهن‌تر و مقعرتر کرده و حالت ایرودینامیک بهتری داشته باشند.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

افعی دم عنکبوتی: این افعی یکی از عجیب‌ترین سازگاری‌های دم را در مارهای سرتاسر دنیا دارد. ظاهر دم این افعی که در ابتدا ممکن است به نظر برسد دچار بدشکلی شده، برای این طراحی‌شده که شبیه به عنکبوت به نظر برسد. هدف از آن این نیست که مار وحشتناک‌تر به نظر برسد (هم مار و هم عنکبوت!) بلکه برای جذب طعمه است. وقتی افعی آن را تکان می‌دهد، شکارهایی که عنکبوت خوار هستند، به آن جذب‌شده و در محدوده حمله مار گیر قرار می‌گیرند.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

مار قیطانی باربادوس: این مار قیطانی بومی جزیره باربادوس کارائیب است و با ۱۰ سانتیمتر طول و قطری به اندازه یک رشته ماکارونی، کوچک‌ترین گونه مار در دنیا است. ممکن است آن را با یک کرم کوچکی که بین علف‌ها یا زیر سنگ لول می‌خورد، اشتباه بگیرید. رژیم غذایی این مار لاروهای مورچه و موریانه است.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

مار لانگاهای ماداگاسکاری: این مار که یکی از عجیب‌ ترین مارهای دنیا است، با ظاهر عجیب خود که به عنوان مار بینی برگی مالاگاسی (ماداگاسکار) نیز شناخته می‌شود، یکی از گونه مارهای درختی بومی ماداگاسکار است. ظاهر عجیب بینی این مار (در انواع نر تیز بوده و در ماده‌ها برگی شکل است) ممکن است به هم‌رنگ شدن با محیط درختی و شاخه‌ها یا کمین برای شکار به او کمک کند، اما هیچ‌کسی دراین‌باره مطمئن نیست. این مار سمی است اما تهاجمی نیست. نیش مار لانگاهای ماداگاسکاری به شدت دردناک است اما زندگی انسان را تهدید نمی‌کند.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

دم سپری رنگین‌ کمانی: این‌گونه‌های مار در کوه‌های هند زندگی می‌کند و احتمالاً رنگین‌ترین مار دنیا است. همچنین این مار یکی از کم شناخته‌شده ترین مارها است چون تنها سه گونه از آن شناخته‌شده‌اند. شکم و پشت رنگین‌کمانی این مار با نوارهای درخشان زرد از هم جداشده‌اند.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

مار حلزون خوار ایوازاکی: احتمالاً می‌توانید حدس بزنید غذای این مار چیست اما غذایش از این هم اختصاصی تر است. این مار نه تنها فقط حلزون می‌خورد بلکه به علت فک‌های غیرمعمول و نامتقارنش تنها می‌تواند از حلزون‌هایی تغذیه کند که پوسته راست پیچ (پیچش صدف در جهت عقربه‌های ساعت) دارند. سازگاری شدید این مار محدودیت‌های خود را نیز دارد. دانشمندان معتقدند که این مار برای محافظت از خود، شروع به سازگاری با صدف‌هایی با پیچش خلاف جهت عقربه‌های ساعت کرده است.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

مار دماغ خوکی شرقی: این مار که یکی از عجیب‌ ترین مارهای دنیا است به جز پوزه رو به بالای خود که برای حفر خاک ماسه‌ای استفاده می‌شود خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد مگر زمانی که احساس خطر کند. در این صورت تبدیل به بزرگ‌ترین بازیگر دنیا می‌شود. این مار قادر است گردن خود را مسطح کند تا شبیه به مار کبرا شود، حمله می‌کند اما حمله‌های آن کاملاً بلوف است و نیش نمی‌زند بلکه صرفاً با سر به دشمن میزند. اگر این استراتژی موثر نباشد و تهدید را برطرف نکند، به پشت غلتیده و نقش مرده را بازی می‌کند، تا جایی که بوی متعفنی از خود منتشر کرده و زبانش را از دهانش بیرون می‌اندازد.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

افعی شاخ‌ دار بیابانی: این مارها که در افریقای شمالی و خاورمیانه زندگی می‌کنند، با شاخ‌هایی که بر روی سر خود دارند، ترسناک‌تر به نظر می‌رسند. شاخ‌های افعی که فلس تغییر شکل یافته است، قابل جمع شدن است و به مار امکان می‌دهد به آسانی سوراخ حفر کرده و زیر خاک برود. دانشمندان مطمئن نیستند علت وجود شاخ‌ها چیست اما فکر می‌کنند ممکن است مانع تجمع ماسه اطراف چشم‌هایش می‌شود.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید

مار شاخک‌دار: این مار آبزی یکی از عجیب‌ ترین مارهای دنیا بومی جنوب شرق آسیا است و تنها گونه مار در دنیا است که دو شاخک در پوزه خود دارد. دانشمندان مشاهده کرده‌اند که مار از شاخک‌های خود به عنوان طعمه برای جذب ماهی‌های ریز شکار مورد علاقه‌اش استفاده می‌کند، اما ممکن است عملکرد دیگر آن به عنوان اندام حسی باشد که به آن‌ها در شناسایی تحرک موجودات اطراف، کمک می‌کند.
عجیب‌ترین مارهای دنیا را بشناسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان همش حس میکنم دور و برم ماره :0

    • نازنین

      بعضی هاشون رو اصلا تا بحال ندیده بودم, جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج