جاباما
۵۵۲۹۶۷
۴ نظر
۵۱۹۲
۴ نظر
۵۱۹۲
پ

با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

به تازگی لیست برترین برندهای تجاری جهان در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. در رتبه بندی سالانه ۲۰۱۷، مانند سال های پیشین شرکت های آمریکایی با اقتدار صدر را به خود اختصاص داده اند، اما نکته جالب این است که در میان ۱۰ شرکت برتر نام یک شرکت چینی نیز به چشم میخورد.

وب‌‎سایت سخت افزار - سیمین نوربخش: به تازگی لیست برترین برندهای تجاری جهان در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. در رتبه بندی سالانه ۲۰۱۷، مانند سال های پیشین شرکت های آمریکایی با اقتدار صدر را به خود اختصاص داده اند، اما نکته جالب این است که در میان ۱۰ شرکت برتر نام یک شرکت چینی نیز به چشم میخورد.
Tencent شرکت هلدینگ اینترنتی چینی که به صورت تخصصی بر روی شرکت های وابسته به بازیهای آنلاین، اپلیکیشن هاريال سرویس های پیام رسان و پرداخت آنلاین تمرکز کرده است، بازاری که سرمایه آن بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار، یعنی بیشتر از دارایی باارزش ترین بانک آمریکا JPMorgan Chase را به خود اختصاص داده است. با هم نگاهی میاندازیم به ۱۰ مورد از ارزشمندترین نام های تجاری جهان.
۱. گوگل

گوگل هنوز هم ارزشمندترین برند در جهان است. این شرکت در ۱۱ سال اخیر ۷ بار این عنوان را کسب کرده است. ارزش این نام تجاری بیش از ۲۴۵ میلیارد دلار است و نسبت به سال ۲۰۱۶ میزان ۷% رشد داشته است. از یک موتور جستجوی ساده شروع شد و با یک مدیریت درست و کارآمد خود را به غول تکنولوژی جهان تبدیل کرد.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۲. اپل

ارزش برند اپل با ۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته با ۲۳۵ میلیارد دلار به این شرکت کمک کرده تا در جایگاه دوم این لیست بایستد. با درنظر گرفتن این نکته که سال ۲۰۱۵ اپل برند اول این لیست بود، این شرکت درخشش خود را تا حدی از دست داده است. به گفته متخصصین سرعت نوآوری در اپل، سال گذشته به اندازه گوگل و آمازون نبود و از آنجاکه این رتبه بندی به شدت به نظر مشتریان وابسته است، واضح است که اپل از کمبود نوآوری رنج میبرد.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۳. مایکروسافت

مایکروسافت برای سومین سال پیاپی در جایگاه سوم قرار گرفت. ارزش این برند با ۵ درصد افزایش به ۱۴۳ میلیارد دلار رسید. مایکروسافت نزدیک به یک سوم از درآمد خود و تقریباٌ ۴۰ درصد از سود عملیاتی شرکت را مدیون پروژه ابر هوشمند intelligent Cloud است. سرمایه گذارن به وضوح از این شرکت رضایت کامل دارند چرا که سهام آنها در حدود ۱۶ درصد از آغاز سال تا کنون افزایش یافته است.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۴. آمازون

آمازون سال گذشته غوغایی به پا کرد، ارزش این نام تجاری با ۴۱ درصد افزایش به ۱۳۹ میلیارد دلار رسید. دنبال کردن هر آنچه که مشتریان میخواهند، رمز موفقیت آمازون این بود. غول خرده فروشی جهان، طیف گسترده ای از خدمات را ارائه میدهد: خرید آنلاین، تحویل مواد غذایی، محاسبات ابری و سرگرمی تنها چند نمونه هستند و این داستان با توسعه سرویس های هوش مصنوعی و دستیار صوتی انحصاری الکسا ادامه پیدا میکند.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۵. فیسبوک

عملکرد خوب فیسبوک همچنان با وجود رسوایی در پی انتشار اخبار جعلی و رویدادهای خشونت آمیز به صورت آنلاین، ادامه دارد. کاربران این شبکه اجتماعی تصور میکنند که فیسبوک دوستانه و مفید است. ارزش برند فیسبوک در سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته و به ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده است.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۶. AT&T

غول مخابراتی AT&T به مدت ۷ سال متوالی در این لیست حضور داشته است. ارزش این برند در سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشت. ارزش این شرکت در حال حاضر ۱۱۵ میلیارد دلار است. AT&T به یک نام تجاری پویاتر تبدیل شده و ارتباطات آن با مشتریان نیز افزایش یافته است. این شرکت در تلاش است تا مالکیت شرکت مادر CNN یعنی Time Warner را بدست آورد که اگر این اتفاق بیفتد یکی از بزرگترین تصاحب های جهان تبدیل خواهد شد.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۷. ویزا

ویزا شرکت آمریکایی با یک نام است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. ارزش این شرکت با ۱۰ درصد افزایش در سال گذشته به ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده است. پس از آنکه شرکت Costco رابطه همکاری خود را با American Express در سال قبل به اتمام رساند، همکاری با ویزا و Citigroup آغاز کرد، ارزش ویزا افزایش چشمگیری یافت. میلیون ها کارت که سابق متعلق به Costco AmEx بودند به Visa و Citi منتقل شدند.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۸. تنسنت

Tencent شرکت هلدینگ چینی که یکی از برنامه های پیام رسان فوری آن WeChat است. ویچت به این کمپانی کرده است تا نام ارزش نام تجاری آن ۲۷ درصد افزایش یافته و به ۱۰۸ میلیارد دلار برسد. به غیر تنسنت تنها China Mobile در لیست ۱۰ برند برتر بوده است که آن هم مربوط به قبل از سال ۲۰۱۳ می باشد. Tencent برای جلوگیری از دچار شدن به سرنوشت این شرکت در حال پیشرفت در سطح جهانی است و برای شروع ماه گذشته آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی در سیاتل راه اندازی کرد.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۹. IBM

از سال ۲۰۰۶ تا امسال IBM در این لیست قرار داشته است. امسال با ۱۸ درصد افزایش ارزش این نام تجاری به ۱۰۲ میلیارد دلار رسید. ارزش این شرکت با تحول و توسعه سامانه هوش مصنوعی واتسون افزایش چشمگیری داشت.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان

۱۰. مک دونالد

مک دونالد تنها شرکت غیر تکنولوژی است که در رتبه بندی امسال در لیست ۱۰ شرکت برتر بود. این نام تجاری با معرفی منوی غذایی سالم، پیشرفت خوبی داشت. همچنین احداث نمایندگی هایی در چین و هند نیز بی تأثیر نبود. در مقایسه با دیگر رستوران های فست فودی، مک دونالد به خوبی پیشرفت میکند.
با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      ایشالا یه روزی اسم شرکتای ایرانی تو این لیست بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دور ولی ممکن

      • بدون نام

        هیچ چیز غیرممکن نیست

    • ALI

      سلام
      ممنون عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج