۵۵۳۱۶۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

انتشار اطلاعات خصوصی تمام رأی‌دهندگان آمریکایی

سهل‌انگاری یک شرکت طرف قرارداد با حزب جمهوری‌خواه آمریکا باعث شده اطلاعات تقریباً تمامی رأی‌دهندگان این کشور در انتخابات ریاست جمهوری گذشته در فضای مجازی منتشر شود.

خبرگزاری مهر: سهل‌انگاری یک شرکت طرف قرارداد با حزب جمهوری‌خواه آمریکا باعث شده اطلاعات تقریباً تمامی رأی‌دهندگان این کشور در انتخابات ریاست جمهوری گذشته در فضای مجازی منتشر شود.
انتشار اطلاعات خصوصی تمام رأی‌دهندگان آمریکایی

این سهل‌انگاری می‌تواند یک فاجعه امنیتی برای کل آمریکا به بار آورد، زیرا جزییات اطلاعات شخصی تمامی کسانی که سال گذشته در ایالات‌متحده رأی داده‌اند، در اینترنت به دست هکرها افتاده است.

حجم کل این اطلاعات بالغ‌بر ۹.۵ میلیارد داده مجزاست. شرکت Deep Root Analytics این اطلاعات را به‌منظور تحلیل شیوه رأی‌دهی مردم آمریکا و پیش‌بینی فرایندهای یادشده در آینده دریافت کرده بود. در مورد برخی افراد این اطلاعات تنها شامل نام و نام خانوادگی و اطلاعات تماس آن‌ها نیست و حتی جزییاتی مانند اطلاعات خصوصی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را در برمی‌گیرد.

Deep Root Analytics داده‌های کاربری این افراد را باسابقه رأی دادن آن‌ها مقایسه کرده تا بتواند اولویت‌ها و علائق سیاسی آن‌ها را در آینده حدس بزند.

بی‌توجهی کارکنان شرکت یادشده موجب شد تا این حجم از اطلاعات به مدت ۱۲ روز بدون هیچ‌گونه کلمه عبوری در اینترنت در دسترس باشد و می‌توان حدس زد که داده‌های یادشده به دست افراد زیادی افتاده که قصد داشته باشند از آن‌ها سوءاستفاده کنند. شرکت مذکور از این بابت عذرخواهی کرده، اما مدعی شده در مورد ابعاد آن اغراق‌شده است.

افشای این حجم از اطلاعات خصوصی رأی‌دهندگان آمریکایی تابه‌حال سابقه نداشته و هنوز مشخص نیست آیا هکرهای خطرناک به آن‌ها دسترسی یافته‌اند یا خیر. پیش‌ازاین عده‌ای از هکرهای منتسب به روسیه به نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای حزب دموکرات آمریکا ایمیل‌های ردوبدل شده و داده‌های خصوصی این حزب را سرقت کرده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج