۵۵۴۶۱۷
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

مسئول پرونده فلسطین در جنبش «حزب الله»:

ایران؛ تنها حامی مردم فلسطین

مسئول پرونده فلسطین در جنبش «حزب الله» لبنان نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز قدس» از سوی «امام راحل»(ره) تاکیدی بر اهمیت قضیه فلسطین و بیت المقدس در جهان اسلام دانست.

خبرگزاری فارس: «الحاج حسن حب الله»، مسئول پرونده فلسطین در جنبش «حزب الله» لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، تصریح کرد: ماه رمضان ماه مبارکی نزد مسلمانان است، ماهی که در آن قرآن کریم در دهه آخر و در شبی که شب «قدر» نامیده شده، نازل شد.

مسئول پرونده فلسطین در حزب الله افزود: خداوند شب قدر را بهتر از هزار ماه قرار داد و انتخاب روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک از سوی امام راحل(ره) که مصادف با دهه سوم ماه مبارک است، بیانگر اهمیت قدس و قضیه فلسطین در جهان اسلام و اندیشه و امت اسلامی است.

حب الله خاطر نشان کرد: امام راحل با این انتخاب می‌خواست این پیام را به گوش جهان اسلام برساند که گرامی‌داشت روز قدس که هم اکنون در اشغال صهیونیستی است، از حیث عظمت و اهمیت به اندازه این ماه و روزها و شب‌های آن است.

وی در اهمیت شهر بیت المقدس گفت: این شهر شهری است که خداوند آن را مبارک گردانده و محل به معراج رفتن پیامبر است، از همین جا می‌خواهم به قدس و قضیه فلسطین اهمیت بیشتری در تمام ابعاد از جمله بعد دینی و فلسفی داده شود.

مسئول پرونده فلسطین در حزب الله افزود: این موضوع جدیدی نیست که اعراب، بجز شماری از کشورهای همجوار فلسطین اشغالی، قضیه فلسطین را فراموش کرده و یا نادیده می‌گیرند، آنها از سال ۱۹۴۸ و حتی پیش از آن و پس از آن یک گام هم در راستای قضیه فلسطین برنداشته‌اند.

حب الله با اشاره به مواضع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در قبال قضیه فلسطین، ادامه داد: بجز تحریم نفتی سال ۱۹۷۳ تاکنون از سوی این کشورها هیچ گامی برای فلسطین برداشته نشده و فلسطین تنها بوده و در حالی‌که مقاومت فلسطینی به سلاح نیاز مبرم داشته، این فقط جمهوری اسلامی ایران بوده که به مقاومت کمک کرده و در کنار آن بوده، همچون حمایتی که از مقاومت لبنان در سال ۱۹۸۲ و آزادی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی بعمل آورد.

وی با اشاره به اینکه مقاومت فلسطینی روی هیچ یک از رژیم‌های عربی مرتبط با غرب و استعمارگران هم پیمان با صهیونیسم حساب باز نمی‌کند، تاکید کرد: توکل گروه‌های مقاومت به خداوند و بازوی رزمندگان و مجاهدین و امت بیدار است که اسرائیل و صهیونیسم را نه تنها دشمن فلسطین و ملت فلسطینی می‌دانند، بلکه تهدیدی برای سراسر منطقه است.

مسئول پرونده فلسطین در حزب الله تاکید کرد: آنچه در منطقه جریان دارد، ساخته و پرداخته اسرائیل، صهیونیسم و آمریکاست تا جهان عرب را تضعیف و تجزیه جهان عرب و گسترش نفوذ و افزایش قدرت این رژیم است.

حب الله افزود: روز جهانی قدس در سال ۱۹۷۹ که توسط امام راحل نامگذاری شد و از آن تاریخ همه جنبش‌های مقاومت و آزادیبخش با سر دادن شعار «القدس لنا» (قدس از آن ماست) این روز را گرامی داشتند و بار تاکید کردند که قدس از آن اعراب و مسلمانان است و هم اکنون از سوی صهیونیست‌های متجاوز تحت اشغال است.

وی خاطر نشان کرد: این شعار در بسیاری از کشورها مردود است و در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بزرگداشت این روز و یا حتی آوردن نام این روز ممنوع است، با اینکه اربابان آنها در غرب و آمریکا به ظاهر و برای نشان دادن حمایت از آزادی و دموکراسی اجازه برگزاری راهپیمایی‌هایی بمناسبت روز قدس را می‌دهند.

حب الله با تاکید بر اینکه این رژیم‌ها اگرچه خود را محور اعتدال و میانه روی می‌نامند، اما در حقیقت این مقاومت است که بنا به فرموده قرآن کریم «امّةً وسطاً بین الناس» نماد و نمود اعتدال و میانه‌روی است.

مسئول پرونده فلسطین در حزب الله درباره شلیک موشک‌های ایرانی که داعش را در دیرالزور هدف قرار داد، گفت: کسانی‌که رسانه‌ها را دنبال کردند، مشاهده نمودند، چه طرف‌هایی از این حملات نگران و منزجر بودند، در حالی‌که ما بر این باوریم، این حق ایران است که در پاسخ به حملات تروریستی تهران تروریست‌ها را هدف گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      خیلی خوبه.

    • بدون نام

      ملت فلسطین وحوزه خلیج فارس آنها هم مردم ایران را روی چشم می گذارند.

    • بدون نام

      مردم بینوای ایران...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج