۵۵۴۹۵۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

هشدار دانشمندان از احتمال برخورد سیارک به زمین

گروهی از دانشمندان، از احتمال برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر خبر داده‌اند. آیا نژاد بشر در آستانه نابودی بر اثر برخورد اجرام فرازمینی قرار دارد؟

وب سایت گجت نیوز - آرش صابری: گروهی از دانشمندان، از احتمال برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر خبر داده‌اند. آیا نژاد بشر در آستانه نابودی بر اثر برخورد اجرام فرازمینی قرار دارد؟

آیا ما در آستانه انقراض هستیم؟ بر اساس اظهارات اخیر گروهی از دانشمندان برجسته، برخورد ناگهانی یک سیارک به کره زمین می‌تواند منجر به نابودی نژاد بشر شود و ما انسان‌ها برای این رویداد آماده نیستیم!
هشدار دانشمندان از احتمال برخورد سیارک به زمین

گروهی از اخترفیزیک‌دانان معتقدند که برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر ، تنها در کسری از ثانیه انجام خواهد گرفت! از آنجا که همین حالا نیز هزاران سیارک و جرم آسمانی در حال حرکت به سمت زمین هستند، می‌بایست خطر برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر را به شکلی جدی‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

پروفسور آلن فیتزسیمون (Alan Fitzusimmon) در این باره می‌گوید که با برخورد سیارک و یا اجرام آسمانی به زمین، رویدادهای هولناکی در انتظار زمین خواهد بود. ستاره‌شناسان، هر روزه سیارک‌هایی را کشف می‌کنند که می‌توانند به عنوان یک خطر بالقوه برای زمین مورد بررسی قرار گیرد. در همین راستا کارشناسان هشدار داده‌اند که بر اثر برخورد سیارک به زمین ، بخش بزرگی از تمدن‌ها و شهرهای سراسر جهان به کلی تخریب خواهند شد. اگر سیارک مذکور در اندازه بزرگ‌تری باشد، حتی این توانایی را دارد که حیات را به طور کامل از سطح زمین پاک کرده و منجر به انقراض نسل بشر شود!

پروفسور فیتزسیموندر این باره می‌گوید: «دانشمندان و مهندسان، می‌بایست ضمن همکاری با یکدیگر تمامی اجرام و سیارک‌های نزدیک به سیاره زمین را شناسایی کرده و به درک کاملی از خطرات احتمالی هریک از آنان برسند. تاکنون، تعداد ۱۸۰۰ جرم خطرناک در ماورای زمین کشف شده‌اند، اما تعداد واقعی آنان بسیار بیشتر از این رقم است! ستاره‌شناسان، روزانه تعداد بسیاری از سیارک‌های نزدیک به زمین را کشف می‌کنند که همه آنان برای زمین تهدیدآفرین هستند. از این رو، ممکن است رویداد بعدی تونگوسکا (Tunguska) ما را غافل‌گیر کند! با وجود اینکه ما از وجود این اجرام خطرآفرین باخبر هستیم، اما تاکنون هیچ اقدامی برای خنثی‌سازی خطرات آنان انجام نگرفته است.»

هشدار این گروه از دانشمندان، با یادآوری رویداد تونگوسکا همراه است. رویدادی که در سال ۱۹۰۸ میلادی و در منطقه سیبری به وقوع پیوست، برخورد سیارکی به زمین همه چیز را تا شعاع ۱۲۰۰ کیلومتری خود با نابودی همراه ساخت!
هشدار دانشمندان از احتمال برخورد سیارک به زمین

در برخورد سیارکی تونگوسکا، این جرم آسمانی ضمن ورود به اتمسفر سیاره زمین، به سرعتی در حدود ۵۵ هزار کیلومتر بر ساعت رسید و سپس به زمین برخورد کرد. انرژی آزاد شده بر اثر این برخورد، ۱۸۵ برابر بیشتر از بمب‌باران اتمی هیروشیما بود! برآوردها حاکی از آن هستند که این سیارک در لحظه ورود به اتمسفر زمین ۳۰ کیلومتر بر ساعت بوده و در فاصله ۵ کیلومتری زمین منفجر شده است.

اما باید توجه داشت که رویداد تونگوسکا، تنها واقعه‌ای نیست که بزرگی این تهدیدات فرازمینی را به رخ ما می‌کشند! در ژانویه ۲۰۱۷، سیارکی در اندازه یک دستگاه اتوبوس به شکلی غیر منتظره از میان ماه و زمین عبور کرد؛ وقوع چنین پدیده‌هایی حاکی از آن هستند که بشریت، برای چنین خطراتی هنوز آمادگی ندارد.

همین حالا که شما در حال مطالعه این مطلب هستید، تعداد بسیاری از سیارک‌ها و دنباله‌دارها به دور خورشید گردش می‌کنند. در صورتی که یکی از همین اجرام آسمانی با کره زمین هم‌مسیر شوند، برخورد آنان به سیاره ما می‌تواند یک فاجعه غیر قابل جبران را به بار آورد. به عقیده کارشناسان، سیارک‌ های غول پیکر ۱۰ کیلومتری که از نادرترین نمونه آنان‌ هستند، موجب نابودی نژاد دایناسورها از زمین شده‌اند. از این رو، برخورد چنین سیارک‌هایی به زمین می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به تمدن ما بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      مثلا اگه اماده باشی میخوایی از دستش فرارکنی؟؟

    • بدون نام

      بهتر که بخوره نابود شیم
      چه تمدنیه که بهش افتخار کنیم
      همش شده جنگ و خونریزی ...

    • بدون نام

      واقعا حیف از فرهنگ و تمدن ما نیست که از بین بره آدم دلش میسوزه

    • بدون نام

      میشه با بمب اتم نابودش کنیم .من که به عشقم نرسیدم .واسه بقیه ناراحت میشم .ولی اصلا محاله مگر موقع قیامت باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج