۵۵۵۳۹۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

انتقال زندان های خراسان جنوبی به خارج از شهر

مدیرکل زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی ‌خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان زندان‌ها نگهداری زندانی و اجرای حکم حبس است، گفت: تمامی زندان‌ها در استان ‌به خارج از شهرها انتقال یافت.

خبرگزاری تسنیم : علی هاشمی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه جرم ۷۵ درصد زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است، اظهار داشت: دومین جرم در زندان‌های استان با ۱۲ درصد مربوط به سرقت است.

وی با بیان اینکه اداره زندان های استان یک بازداشتگاه عمومی، پنج مرکز زندان و یک کانون اصلاح و تربیت دارد افزود: ارتقاء بهره وری، توسعه منابع انسانی، ایجاد زندان های هوشمند، توانمندی و مهارت فردی و اجتماعی، اصلاح الگوی مصرف و سامان دهی بازداشتگاه های امنیتی و انتظامی از جمله اهداف اصلی سازمان زندان ها است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی زندان‌ها در شهرستان‌های استان به خارج از شهرها انتقال یافته است، اظهار امیدواری کرد تنها زندان درون شهری شهرستان طبس نیز امسال به خارج از شهر انتقال یابد.

هاشمی با بیان اینکه ۹۳ درصد زندانیان استان مرد هستند، گفت: ۸ درصد زندانیان در سن ۱۸ تا ۲۵ سال، ۵۴ درصد در سن ۲۶ تا ۳۹ سال و ۳۵ درصد در سن ۴۰ تا ۶۰ سال هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی وتربیتی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سه درصد زندانیان استان بی سوادهستند، بیان کرد: ۲۳ درصد در سطح سواد ابتدایی، ۴۶ درصد راهنمایی، هفت درصد دبیرستانی و ۱۶ درصد بالای دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۱۶۵ زندانی در سال گذشته تحت ویزیت پزشک عمومی قرار گرفته اند، افزود: ۱۷ هزار و ۵۷ زندانی ویزیت پزشک متخصص و یک هزار و ۳۹ زندانی ویزیت روان پزشکی شده اند.

هاشمی با اشاره به اینکه ۱۲۴دوره فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی برای زندانیان برگزار شده است، بیان داشت: ۲ هزار و ۶۱۷ نفر واجد شرایط آزمون در این دوره ها بودند که ۲ هزار و ۵۶۳ نفر شرکت و ۲ هزار و ۲۷۱ نفر قبول شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳۰ زندانی سواد آموز در استان وجود دارد، افزود: سه نفر از زندانیان در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه ورزش صبحگاهی در بین زندانیان اجباری است، گفت: سوله ورزشی دو هزار و ۴۰۰ متری برای زندانیان در مرکز زندان بیرجند افتتاح شده است.

وی با اشاره به وجود یک بازداشتگاه عمومی، پنج زندان و یک کانون اصلاح و تربیت در خراسان جنوبی گفت: ۷۵ درصد زندانیان، مربوط به مواد مخدر، سه درصد زندانیان بی سواد و ۱۶ درصد دیپلم به بالا هستند و ۳۰ درصد زندانیان شاغلند.

مدیرکل زندان‌ها واقدامات تامینی وتربیتی استان خراسان جنوبی افزود: ۱۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در نمازخانه‌های زندان‌های استان فعالیت می‌کنند که در کشور کم‌نظیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج