۵۵۶۴۱۱
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

آقای حداد! مردم را چطور شناخته اید که آنها را شریک در توهین به رئیس جمهور می دانید؟

تهران جمعه متفاوتی را تجربه کرده است؛ حسن روحانی در آخرین جمعه از ماه رمضان و زمانی که برای حضور در راهپیمایی روز قدس در خیابانی از مرکز شهر حضور پیدا می کند با طیفی مواجه می شود که علیه او شعار می دهند، اتفاقی که اگر چه در سطوحی پایین تر قبلا رخ داده بود اما شاید کسی گمان نمی برد به فاصله اندکی بعد از برگزاری انتخابات رییس جمهور منتخب هم با چنین برخوردی مواجه شود.

پایگاه خبری انتخاب: تهران جمعه متفاوتی را تجربه کرده است؛ حسن روحانی در آخرین جمعه از ماه رمضان و زمانی که برای حضور در راهپیمایی روز قدس در خیابانی از مرکز شهر حضور پیدا می کند با طیفی مواجه می شود که علیه او شعار می دهند، اتفاقی که اگر چه در سطوحی پایین تر قبلا رخ داده بود اما شاید کسی گمان نمی برد به فاصله اندکی بعد از برگزاری انتخابات رییس جمهور منتخب هم با چنین برخوردی مواجه شود.

از جمعه که این اتفاق رخ داده واکنش های متعددی نیز مطرح شده است ؛ وجه غالب این واکنش ها البته محکومیت آن است اما همین جاست که نکته های مهمتری به میان می آید.

مساله اساسی و اصلی، اکنون این است که آیا این یک رخداد سازماندهی شده بوده و از قبل برای برخورد با حسن روحانی برنامه ریزی کرده بودند یا همانگونه که برخی از چهره ها و یا رسانه های عمدتا نزدیک به اصولگرایان می گویند این یک رخداد خودجوش بوده است. روشن تر اگر بگوییم اکنون نوع مواجهه با این ماجرا به این شکل شده است :

۱- عده ای معتقدند این ماجرا سازماندهی شده بوده است . این افراد برای خود دلایلی دارند . از جمله اینکه می گویند قبل از اینکه این ماجرا در تهران رخ دهد در شهر قم مشاهداتی داشته اند از برخی شبنامه ها که تصاویر آن نیز در این چند روز در فضای مجازی نیز پخش شده بود. می گویند خودجوش نبوده بلکه یک کار سازماندهی شده بود و یکی از دلالیل آن را هم حمله همزمان به اسحاق جهانگیری و علی مطهری می دانند .

۲- برخی معتقدند این اقدام سازماندهی نشده بوده است . از جمله غلامعلی حدادعادل . او دلیل آورده که معلوم نبوده که رییس جمهو راز کدام خیابان وارد راهپیمایی می شده پس امکان سازماندهی وجود نداشته است .

۳- برخی در همین راستا قاطعانه می گویند این اقدام از جانب مردم رخ داده چرا که معترض سخنان روحانی در چند وقت اخیر بوده اند . البته این افراد دقیقا دلیلی بر مدعای خود نمی آورند و نمی گویند که روحانی چه حرفی زده که مردم را تا این حد عصبانی کرده تا راهپیمایی روز قدس و این میراث گرانبهای امام خمینی (ره) را تحت الشعاع قرار داده و رسیدگی به امر دیگری را مهم تر بشمارند!

به نظر می رسد باید کمی موشکافانه تر به این ماجرا نگاه کرد و این سوال را پرسید که آقای حداد عادل و برخی دیگر از چهره های اصولگرا که این رفتار زشت و ناپسند را به مردم نسبت می دهند چه برداشتی از سطح شعور اجتماعی مردم ایران دارند؟ آیا آنها مردم ایران را اینچنین شناخته اند که اگر حرفی با هر مسئولی دارند به روش غیرمتعارف و بدون رعایت هر گونه ادبی آن را بیان می کنند ؟ آیا ایشان و همفکران ایشان ندیده اند که مردم ایران چگونه همیشه در مواجهه با مسئولان نظام از هر گرایشی که بوده اند از سر ادب و احترام برخورد کرده اند ؟ آیا خود ایشان وقتی که رییس قوه مقننه بودند و به میان مردم می رفتند این سطح از فهم و درک مردم نسبت به مسئولان نظام را حس نکرده اند؟

آیا جناب ایشان و همفکران ایشان صف های طویل در روز ۲۹ اردیبهشت را ندیدند و متوجه نشدند که مردم ایران اگر حرفی داشته باشند آن را پای صندوق های رای می زنند نه کف خیابان ؟

حتی می توان در همین جا برای کسانی که مدعی هستند این اقدام زشت از طرف مردم انجام شده بوده برهان دیگری برای نادرستی ادعایشان آورد . سوال این است که تفکری که آقای حدادعادل از آن دفاع می کند در تهران چند درصد رای در انتخابات مجلس داشت ؟ لیست منسوب به این جریان که اتفاقا جناح راست را چند وقتی است به نفع خود مصادره کرده چند نفر را از حوزه انتخابیه تهران توانست راهی مجلس کند ؟ در انتخابات ریاست جمهوری چطور ؛ محبوبیت آقای روحانی در تهران چند برابر انتخابات قبلی شده بود ؟

مردمی که آقای حدادعادل از آنها سخن می گوید در هنگامه انتخابات کجا هستند تا به او و دوستانش رای دهند ؟ چرا همین مردم این تفکر سیاسی را قبول ندارند و گفتمان اعتدال رای داده اند ؟

نکته اساسی این جاست که این دوستانی که طرح های حمله به مسئولان و شخصیت ها را تئوریزه می کنند اصلا توجه نمی کنند وقتی قبح انجام یک عمل زشت بشکند و چنین توجیهاتی در مورد آن پشت سر هم ردیف شوند قاعده دامنگیری، روزی شامل حال خودشان هم خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب حداد اگه کاندیدای خودت رای میاورد مردم باهوش و با بصیرت و چندین بای دیگر میشدند.نه برادر حنات دیگه رنگی نداره.بچسب به کار و زندگیت وگرنه دفع بعد مردم جوابتو تو انتخابات سخت تر میدن

    • بنده مسلمان

      ای حضرات شماد رفتنه88کجابودیداینهمه شعارعلیه ارکان نظام ازامام(ره)گرفته تااصل ولایت فقیه تاهمین رای مردمی که شماازان دم می زنبداین مردم اگربه شمارای دادندمردمند؟ اگرمردم حرفشان راپای صندوق رای می زنند؟ ایا ان مردمی که سال88پای صندوق حرف زدندمردم نبودند؟البته اینکاردرهمچین روزهایی درست نیست پس اگرنقدمی کنیدمنصفانه باشه جناحی ومتعسبانه نباشه

    • بدون نام

      توهین نکردن ابراز عقیده کردن و راست هم گفتن

    • بدون نام

      داره میسوزه!!!بسووووزین ای اصول گراهای بدبخت،فقط خودتون رو منفورتر میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای ما اصولگراهای بدبخت داریم میسوزیم آتیش میگیریم یکی هر چی سریع تر به 125 تماس گرفته و با کپسول آتش نشانی نجاتمون بده تا دامنگیر اسهال طلبا نشده کمک کمک یکی آتیش رو خاموش کنه خخخخخخ

    • مهیار

      اقای عادل شما بهتره بری دنبال کار اصلیت که پیدا کردن معادل پارسی به جای عربیه یه نمونش به جای مثلث متساوی الاضلاع بگید سه بر سه بربرابر و ...یه ضرب والمثلی هست که میگه کافر همه را به کیش خود پندارد لطفا مردمو مث خودتون ندونید...
      میدونم که نظرمو منتشر نمیکنید...

    • بدون نام

      باز این حداد حرف زد.بگو آقا ما اگه نخوایم صدای انکرالاصوات ترا نشن

    • بدون نام

      اصولگرایان فقط طرفدارای اندک خودشون رو مردم میپندارند و البته چهارنفر دورو برشون رو هم صاحب انقلاب

    • بدون نام

      انتخابات تمام شد.در حال حاضر آقای روحانی رییس
      جمهور قانونی کشورند،چه کسانی خوششان بیاید و چه نیاید.
      درحال حاضر مهمترین مساله در کشور وحدت و امنیت و
      اقتدارست.که متاسفانه درک این موضوع در بین عده ای
      از افراد که خیلی هم ادعا دارند دیده نمیشود.امیدوارم
      خدا همه افراد را به راه راست هدایت بفرماید.انشاالله.

    • بدون نام

      یه خسته نباشید به سانسورچی محترم برترینها.خسته نباشی

    • بدون نام

      درود بر روحانی به کوری چشم دشمنان شما در دولت موفق وپیروز هستی .چهار پنج میلیون مخالف طبیعی است هیچ کاری از دستشان نمی اید شما تمرکز روی کار دولت کنید وآن 24 میلیون جمعیتی که به شما رای داده اند همراه خانواده پیشتیبان شما هستن .

    • بیگی

      آقای روحانی انتخابات شرکت کرده رای آورده ورییس جمهور همه ماست ما با پشتیبان ایشان باشیم دیگر نماینده ما وشما ندارد وغیر از این خیانت به تمام ایران هست .

    • علیرضا

      آقای حداد عادل ، مردم برای حرفات تره هم خورد نمی کنند .

    • حمید

      آقای مسئول کانال فکرنکنم متن بنده قابل پخش نبود به نظرم متنهای تندترازمن روشماانتشاردادیداگه میخایدفضای نقدروتحمل نکنیداحتمالاجامعه بسوی تندروی پیش میره پس بیاییدهمه باهم منتقدپذیرباشیم تاسانسورپذیر

    • بدون نام

      پس چرا مردم در سال 88 کف خیابون
      حرفاشونو می زدند؟
      به نظر من که شعر بدی نبود توهین هم نبود
      دغدغه بخشی از مردم بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج