۵۵۶۴۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

۴ راه برای موفقیت کارآفرینان درونگرا

ما با چند نفر از افراد درونگرا صحبت کردیم. کسانی که خودشان خودشان را درونگرا توصیف می کنند و تمام سدهای سر راهشان را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ شکسته اند. در ادامه چند راهنمایی از این افراد را می خوانید تا از آنها برای بهبود تجارتتان استفاده کنید:

4 راه برای موفقیت کارآفرینان درونگرا

مجله خلاقیت: در تجارت، اگر به ضعف های شخصی تان اقرار نکنید و آنها را مخفی کنید، ممکن است همین ها تبدیل به بدهی شوند.

سوزان کین نویسنده کتاب «ساکت» می گوید با اینکه فرهنگ کسب و کار معمولا طرفدار افرادی است که بلند صحبت می کنند وس رعت عمل دارند ولی ما اغلب قدرت درونگراهایی را که البته در جامعه هم بسیارند، دست کم می گیریم. این گروه از افراد خیلی بیشتر از برونگراها تمایل به این دارند که از طریق مشکلات فکر کنند و تمام تصمیم هایی را که می گیرند، با دقت سبک سنگین کنند. همین صفات هستند که به این دسته کارفرمایان کمک می کند شرکت های بزرگ بسازند.

4 راه برای موفقیت کارآفرینان درونگرا

با اینحال فعالیت هایی که تجارت های جدید راه می اندازند مانند جذب سرمایه گذار و مشتریان احتمالی فروش از راه دور، نزدیک شدن به ناشناس ها در فضای مجازی به منظور تبلیغ و ترغیب آنها به خرید ممکن است به شدت برای کارآفرینان درونگراو ساکت دلهره آور باشد. پس آنها چطور می توانند در چنین فعالیت هایی موفق شوند یا حتی از همین ویژگی درونگرایی شان استفاده مفید کنند؟

ما با چند نفر از این افراد صحبت کردیم. کسانی که خودشان خودشان را درونگرا توصیف می کنند و تمام سدهای سر راهشان را برای رسیدن به موفقیت های بزرگ شکسته اند. در ادامه چند راهنمایی از این افراد را می خوانید تا از آنها برای بهبود تجارتتان استفاده کنید:

۱- ایمان داشته باشید

ترِوور شاو ۲۶ ساله، بنیانگذار بار کودو (Barkudo) - یک شرکت عرضه نرم افزار موبایل در کلیولند - به کارآفرینان درونگرایی که با شرایط اجتماعی دشوار دست و پنجه نرم می کنند می گوید: «اعتماد به نفسی که در خود و شرکت تان می سازید بزرگترین و قوی ترین دارایی تان است. حقیقتا تنها چیزی که باعث می شود کسی مثل من بر درونگرایی اش غلبه کند این است که از صمیم قلب باور دارم خدماتی که من به مشتری ام ارائه می کنم زندگی شان را بهبود می بخشدو از آن راضی خواهند بود.»

شاومرت با برنامه بارکودو را برای جذب مشتری در کافه و رستوران ها تبلیغ می کند و می گوید پس از پیشرفت و تکمیل محصول شبه ندرت پیش آمده که هنگام روبرویی با مشتریان بالقوه مضطرب و عصبی شود: «شما با آنها روبرو می شوید و اعتماد به نفس تان مشهود است، چون واقعا ایمان دارید که می توانید کمکشان کنید.»

4 راه برای موفقیت کارآفرینان درونگرا

۲- از دوستانتان کمک بگیرید

اُمری مور ۲۲ ساله، بنیانگذار بازار موسیقی ZIIBRA در سان متیوی کالیفرنیا، همیشه در جلسات و ملقات هایی که با مشتریان دارد یکی از دوستانش را همراه خود می برد چون به نظر او وقتی یکی از دوستانش در کنارش است خیلی راحت تر می تواند باب گفت و گو را بازگو کرده و با غریبه ها روبرو شود او می گوید: «دوستان موانع اجتماعی را از سر راه برمی دارند. اگر من را در یک جلسه کاری ببینید، حتما کسی از آشنایانم همراهم است.»

به طور مشابه می توان به اسکایلر گریکا ۲۴ ساله، رئیس و مدیر عامل Mukilteo - شرکت ارائه کننده خدمات اینترنتی و باشگاه فناوری ARC در واکنش - اشاره کرد. اسکایلر با همکاری برادر بزرگترش در این زمینه کار می کند. برادرش دقیقا نقش مقابل اسکایلر را ایفا می کند و با رفتار اجتماعی اش، درونگرایی مطق او را می پوشاند. وقتی گریکا در این جلسات به همراه برادرش حضور می یابد از بین بردن موانع اجتماعی را که درونگرایان با آنها مواجهند، آسانتر دیده و می گوید: «ممکن است بتوانید بهترین پروژه عمرتان را بسازید ولی اگر نتوانید آن را ارائه و توجه دیگران را جلب کنید تمام تلاشتان برای هیچ بوده و به جایی که لیاقتش را دارید نخواهید رسید.»

۳- زمین بازی را یکدست کنید

به عقیده مور اگر نمی توانید به راحتی با برونگرایان همبازی شوید، بازی را عوض کنید. او پس از نزدیک شدن به افراد در رویدادهای کاری به آنها پیشنهاد یک جلسه پیگیری بعدی به شکل گفت و گوی یک نفره و رو در رو می دهد. درونگراها در گروه های کوچک و کم تعداد، ترجیحا یک به یک، عملکرد بسیار بهتری دارند و راحت تر می توانند ارتباط برقرار کنند.

4 راه برای موفقیت کارآفرینان درونگرا

مور می گوید: «من همیشه در انتهای اولین ملاقاتم با مشتریان پس از پرسیدن یک سوال شخصی آنها را به کافه ای برای ملاقات بعدی دعوت می کنم. فکر می کنم وقتی در جلسات خصوصی یک نفره با مشتریان شرکت می کنم اعتماد به نفس بیشتری دارم و عملا برونگرا می شوم. با خودم می گویم: «خب، چیزی نیست، این فقط یک نفر دیگه است.» حتی اگر آن شخص مدیر عامل یک شرکت بزرگ باشد.»

۴- درونگرایی تان را مثل یک دارایی ببینید

درونگراها معمولا به خودشان تکیه می کنند و بعدها وقتی کارشان را به عنوان کارفرما شروع می کنند. این خودش دارایی بزرگی است. شاو می گوید: «با استناد به شاخص نوع مایرز بریگز (Myers Briggs Type Indicator) درونگرا کسی است که قدرت و محسناتش را از طریق دیگران بدست نمی آورد و انسانی خود ساخته است. همین می تواند ویژگی فوق العاده برای یک کارفرما باشد.»

برخی کارفرمایان ممکن است بدون حضور و حمایت به موقع کارمندانشان احساس ضعف کنند، درحالی که درونگرایان به تنهایی می توانند در چنین شرایطی اوضاع را در دست گرفته مدیریت کنند. شاو می گوید: «خیلی وقت ها شما در مقام تمام جهان قرار می گیرید، درونگرا بودن در این شرایط می تواند بسیار کمکتان کند. چرا که شما بلدید روی پای خودتان بایستید و به تنهایی مشکلاتتان را کنار بزنید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      عالی بود.
      ممنون

    • شیما

      مطلب جالبی بود. بله این سوال برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید که چگونه با وجود درونگرایی، کارآفرین باشیم؟ بپذیرید که درونگرایی یک نفرین نیست بلکه اگر بدانید چگونه باید از آن استفاده کنید، یک نقطه قوت محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که دنیای کسب و کار فقط به برونگراها روی خوش نشان می‌دهد. این ذهنیت چندان هم دور از انتظار نیست: به عنوان صاحب یک کسب و کار باید کاریزمای لازم برای رهبری یک گروه، مذاکره با شرکای تجاری، و توانایی ارتباط مداوم با آنها را داشته باشید. علاوه بر اینها، در شبکه سازی با افراد جدید، و ایجاد ارتباط با مشتریان توانا باشید. برای یک درونگرا، این وظایف ممکن است به نظر تهدید آمیز و یا بیش از توان او باشد. درونگراها به محیط‌های آرام‌تر و تک نفره تمایل دارند؛ اما آیا این مسئله به معنای غیر ممکن بودن کارآفرینی برای یک درونگراست؟ البته که نه. اگر شما درونگرا هستید، نقاط قوت و ضعف‌های خودتان را دارید؛ و علیرغم اینکه چالش‌های بیشتری برای کنار آمدن با شرایط کارآفرینی دارید، مزایای بیشتری نیز دارید - البته اگر بدانید که چگونه باید از آن‌ها استفاده کرد. ممنونم از مطلب تون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج