جاباما
۵۵۶۷۴۴
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

ورود کمیته ملی پارالمپیک به پرونده زهرا نعمتی

کمیته ملی پارالمپیک با لحاظ کردن جایگاه زهرا نعمتی در ورزش قهرمانی ملی و بین المللی، به پرونده ممنوع الخروجی وی ورود کرده تا بتواند آن را از راه قانونی حل کند.

خبرگزاری مهر: کمیته ملی پارالمپیک با لحاظ کردن جایگاه زهرا نعمتی در ورزش قهرمانی ملی و بین المللی، به پرونده ممنوع الخروجی وی ورود کرده تا بتواند آن را از راه قانونی حل کند.

ممنوع الخروج شدن زهرا نعمتی توسط همسرش، رهام شهابی پور انجام شده است. بنا به ادعای مطرح شده از سوی شهابی پور، نعمتی بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو ضمن امتناع از ادامه زندگی مشترک و ترک منزل، درخواست طلاق هم داده و این در حالی است که وی (رهام شهابی پور) چندین بار خواستار بازگشت او به منزل شده بود.

به همین دلیل همسر زهرا نعمتی اقدام به ممنوع الخروج کردن وی کرد تا مثلا اینگونه او را با محروم کردن از اعزام های برون مرزی برای حضور در مسابقات یا نشست های مختلف، تحت فشار دهد.

این در حالی است که زهرا نعمتی به عنوان اولین بانوی ورزشکار ایرانی که در ادوار مختلف بازی های المپیک و پارالمپیک موفق به کسب مدال طلا شد و به همین دلیل از سوی بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد، جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را به خود اختصاص داد از جایگاه ویژه ای در ورزش ایران و جهان برخوردار است به خصوص اینکه وی به عنوان اولین ورزشکار پارالمپین ایرانی و اولین بانوی ورزشکار آسیایی، در یک دوره و همزمان با بازی های پارالمپیک، برای بازی های المپیک هم کسب سهمیه کرد ضمن اینکه برای نخستین بار به عنوان یک ورزشکار معلول، پرچمدار کاروان ایران در المپیک هم شد.

لحاظ کردن این کارنامه ورزشی زهرا نعمتی و همچنین مسابقات و نشست هایی که وی به عنوان عضو تیم ملی تیر و کمان معلولان و نماینده ایران در سازمان ملل، در پیش خواهد داشت، کمیته ملی پارالمپیک را بر آن داشته تا به پرونده ممنوع الخروجی او ورود کرده و از طریق قانونی پیگیر ملغی کردن آن باشد.

مسعود اشرفی با بیان اینکه موضوع ممنوع الخروج شدن زهرا نعمتی دو وجهه دارد گفت: یک وجهه آن اجازه قانونی است که همسر وی به واسطه مسائل و اختلافات زناشویی برای ممنوع الخروج کردن او دارد. چرا که طبق قانون خروج زن از کشور فقط با اجازه همسر امکانپذیر است. اما وجهه دیگر این موضوع این است که زهرا نعمتی یک فرد یا چهره عادی به حساب نمی آید.

وی در این رابطه ادامه داد: زهرا نعمتی یک چهره آشنا در ورزش ایران و حتی جهان است. او نه تنها حضور در پاراالمپیک و المپیک همراه با مدال آوری و پرچم داری این دو رویداد را در کارنامه دارد بلکه در سازمان ملل نیز، به عنوان سفیر ورزش پارالمپیک حضور فعال دارد. این جایگاه ملی و بین‌المللی خاص زهرا نعمتی باید مورد توجه قرار گرفته شود و اجازه ندهیم این سرمایه آسیب ببیند.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با تأکید بر توجه به قوانین داخلی کشور دررابطه با مسائل زناشویی تصریح کرد: با این وجود نباید اجازه دهیم این سرمایه ورزش متوجه آسیبی شود. تیم ملی پارالمپیک وظیفه خود می داند که از زهرا نعمتی حمایت کند تا منعی برای فعالیت بیشتر وی ایجاد نشود. بر این اساس به پرونده ممنوع الخروجی وی ورود کرده ایم و سعی کردیم تا با راهکارهای قانونی، این مشکل را برطرف کنیم.

اشرفی با یادآوری اینکه ممنوع الخروج شدن زهرا نعمتی توسط همسر وی انجام شده و این موضوع به لحاظ قانونی منعی ندارد، گفت: البته اقدام کمیته ملی المپیک و تلاشی که برای برطرف کردن ممنوع الخروج شدن زهرا نعمتی به عنوان یک ورزشکار ملی در برنامه دارد نیز هیچ ارتباطی به همسر وی و اقدام انجام شده توسط او ندارد. منظور این است که کمیته ملی المپیک اقدامات قانونی را برای ملغی شدن ممنوع الخروج شدن زهرا نعمتی انجام می دهد و در این زمینه تقاضای خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کند. حال این مراجع هستند که می توانند به این درخواست پاسخ مثبت دهند یا منفی.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه تا چند ماه دیگر مسابقات جهانی تیر و کمان برگزار می شود اظهار داشت: علاوه بر اینکه هر لحظه امکان دارد زهرا نعمتی با توجه به جایگاهی که در سازمان ملل دارد، به حضور در یک کنفرانس یا نشست بین‌المللی دعوت شود. بر همین اساس وظیفه خود می دانیم حمایت از این ورزشکار را تا حصول نتیجه دنبال کنیم.

مسعود اشرفی در پایان ابراز امیدواری کرد مشکلات خانوادگی زهرا نعمتی هرچه زودتر مرتفع شود. وی در عین حال گفت این مشکلات نباید به فعالیت ورزشی این ورزشکار شاخص آسیبی وارد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پریده آقا پریده,فیلش هوس کرده اونم هندوستااااااان

    • بدون نام

      راه عاقلانه اش این است که ضمن احترام به خق شرعی وقانونی همسروی باورودکردن ه حل مشگل این زوج موجب رضایت خداوهمه اطرافیانشان رافراهم کنند

    • Sami

      همه عشق و علاقه مردان ایرانی، در این رفتارها خلاصه می شود

    • بدون نام

      ی خواهش.فقط زود قضاوت نکنید که کدوم مقصره.

    • رام

      یا رب مپسند که گدا معتبر شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج