۵۵۷۰۸۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«هنر خوشمزه» را ببینید

«عاطفه خاص» با اجرای یک پروژه، فرصتی را برای دیدن دل‌مشغولی‌ها و نگاه‌های چهار هنرمند به خوراکی، فرهنگ غذا و تاثیری که بر زندگی دارند، ایجاد می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: «عاطفه خاص» با اجرای یک پروژه، فرصتی را برای دیدن دل‌مشغولی‌ها و نگاه‌های چهار هنرمند به خوراکی، فرهنگ غذا و تاثیری که بر زندگی دارند، ایجاد می‌کند.

نمایشگاه «هنر خوشمزه» فرصتی است برای دیدن دل‌مشغولی‌ها و نگاه‌های متفاوت چهار هنرمند به مقوله خوراکی، فرهنگ غذا و تاثیری که روی ابعاد مختلف زندگی ما دارد. زهرا قیاسی با دیدگاهی تاریخ‌محور به ارائه دستورالعملی برای تهیه یک اثر هنری معاصر با گوجه پرداخته و شرایط خلق هر دو را در یک بستر ثابت به چالش کشیده است. نسترن صفایی و علیرضا رسول‌زاده با ارائه اثری مشترک، به یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی های ایرانی یعنی چای همراه نبات پرداخته‌اند. چای نبات که برای هر چیزی تجویز می‌شود، این‌بار از دید این دو هنرمند برای مخاطبان‌شان به‌گونه‌ای مجسمه‌وار در آمده است. ندا ظرف‌ساز نیز با دیدی انتقادی و در لایه‌های پنهان تهیه غذا در خانه، فعالیتی روزانه که با فرهنگ زنانگی پیوند خورده، سعی در آشکار کردن زاویه‌ای دیگر از تاثیر این روزمرگی بر زندگی دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: غذا و فرهنگ آن در جای جای زندگی ما تاثیر گذاشته است. عروسی می‌کنیم، شام می‌دهیم و وقتی که مردیم، نهار می‌دهند. نذری می‌پزیم تا خیر نصیب‌مان شود و ولیمه می‌دهیم چراکه مستحب است. با دوستی در کافه‌ای به بهانه یک فنجان قهوه قراری می‌گذاریم و برای نوزادمان آش دندانی می‌پزیم. می‌گویند اگر به سفر رفتید، حتما پای سفره‌ی مردم آن سرزمین بنشینید تا آن‌ها را بشناسید. تجربه غذا خوردن شاید عادی باشد، اما با تمام وجوه زندگی ما از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گره خورده است. این نمایشگاه فرصتی برای دیدن تجربه شخصی این هنرمندان از مفهموم غذا، خوراکی و رابطه آن‌ها با این مقوله از نگاهی متفاوت است.

نمایشگاه «هنر خوشمزه» جمعه، ۹ تیر ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در عمارت «روبرو» افتتاح می‌شود و تا ۲۳ تیرماه برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه تا جمعه، از ساعت ۱۴ تا ۲۱ از نمایشگاه یادشده دیدن کنند. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

عمارت «روبرو» در خیابان انقلاب (شرق به غرب)، نرسیده به چهارراه ولیعصر، بن‌بست کیان‌پور، پلاک ۷ قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج