جاباما
۵۶۰۷۳۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (۲)

در قسمت اول این مطلب به شما گفتیم که عصر حاضر را می توان عصر طلایی تلویزیون و سریال های تلویزیونی دانست. اگر شما همه به حوزه ی سینما و تلویزیون علاقه داشته باشید یا دستکم یکی از دوستان یا اطرافیانتان به این حوزه علاقمند باشد باید با این مسئله کاملاً آشنایی داشته و دریافته اید که همه از سریال ها و برنامه های تلویزیونی جدید و مهیج صحبت می کنند.

وب سایت روزیاتو : در قسمت اول این مطلب به شما گفتیم که عصر حاضر را می توان عصر طلایی تلویزیون و سریال های تلویزیونی دانست. اگر شما همه به حوزه ی سینما و تلویزیون علاقه داشته باشید یا دستکم یکی از دوستان یا اطرافیانتان به این حوزه علاقمند باشد باید با این مسئله کاملاً آشنایی داشته و دریافته اید که همه از سریال ها و برنامه های تلویزیونی جدید و مهیج صحبت می کنند.
بدون شک در یکی دو دهه ی اخیر تلویزیون رشد فوق العاده ای داشته و هر ساله بر کیفیت و کمیت برنامه های تلویزیونی افزوده شده است به طوری که می توان ادعا کرد سریال های تلویزیونی به رقبای سرسختی برای فیلم های سینمایی تبدیل شده و با توجه به برتری هایی که از لحاظ زمان پخش و سهل الوصول تر بودن به فیلم های سینمایی دارند بخش زیادی از مخاطبان دنیای جادویی فیلم را به خود اختصاص داده اند.

بدون شک قضاوت در مورد سریال ها موضوعی شخصی بوده و ممکن است برخی یک سریال کمتر شناخته شده را به سریال های معروف ترجیح دهند. از این رو باید بگوییم که هر بیننده ای نیز مانند نگارنده ی این مطلب سلیقه و عقاید شخصی خود را دارد و ممکن است بسیاری از سریال هایی که در این لیست حضور ندارند از سریال های مورد علاقه شما باشند که به نظرتان جایشان در این لیست خالی است. از طرف دیگر شاید برخی از سریال های این لیست نیز مورد پسند برخی واقع نشود که امری کاملاً طبیعی بوده و نمی توان بر این نظرات خرده ای گرفت.

علاوه بر این از آن جا که در دو قرن اخیر صدها سریال تلویزیونی ساخته شده و مسلماً هیچ کسی تمامی آن ها را ندیده نمی توان قضاوت کامل و بدون نقصی در مورد آن ها داشت و علاقمندان جوان دنیای تلویزیون هیچ اطلاعاتی در مورد سریال های قدیمی ندارند. به همین دلیل شاید سریال های جدید بسیاری را دیده و پسندیده باشند که در این فهرست به چشم نمی خورند. از آن جایی که انتخاب دو جین سریال عالی از بین صدها سریال پخش شده کار بسیار دشواری است و رسالت ما نیز این بوده که از تمامی سریال های دو قرن اخیر بهترین سریال ها را انتخاب کنیم بدون شک مجبور بوده ایم برخی سریال های محبوب امروزی را نادیده بگیریم، در غیر این صورت باید فهرستی بسیار طولانی تر را تهیه می کردیم.

آن چه که در این فهرست لحاظ شده نظرات کلی و جامع منتقدان حوزه تلویزیون است که همگی بر منحصر به فرد بودن این سریال ها توافق داشته اند. از شما دعوت می کنیم که با ادامه ی متن همراه باشید.
۱۳- همه خانواده (۱۹۷۱-۱۹۷۹)
سریال «همه خانواده» (All in the Family) را می توان بهترین اثر تلویزیونی نورمن لیر دانست که زندگی آمریکایی را به نمایش می گذارد. این سریال در مورد یک خانواده طبقه کارگری در نیویورک و پدر سرسخت و یکدنده خانواده با نام آرچی بانکر است که بسیار بداخلاق بوده و به همه چیز و همه کس که مثل او نباشد مشکوک است.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
بیشتر صحنه های فیلم در داخل خانه ی این خانواده در کوئینز نیویورک اتفاق می افتد و روابط پدر خانواده با مادر مهربان و کمی دست و پا چلفتی و دختر تازه عروس آن ها که خصوصیاتی را از هر دوی والدین خود به ارث برده است به نمایش می گذارد. این سریال در دوران پخش خود به موضوعات حساس و کمتر بحث شده ای مانند نژادپرستی، حقوق زنان، دین، سقط جنین، سرطان و جنگ ویتنام می پرداخت. پخش این سریال پس از ۹ فصل به پایان رسید.
۱۴- منطقه گرگ و میش (۱۹۵۹-۱۹۶۴)

ساختن سریال های علمی تخیلی برای تلویزیون کار دشواری است اما سریال «منطقه گرگ و میش» (The Twilight Zone) نه تنها این کار را به خوبی انجام داد بلکه در هر اپیزود خود به داستان جدیدی می پرداخت.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
شاهکار راد سرلینگ در هر اپیزود مردم معمولی حاشیه ی شهر را در یک موقعیت بغرنج و پیچیده قرار می داد و هر قسمت یک پیام اخلاقی خاص داشت.
۱۵- گمشدگان (۲۰۰۴-۲۰۱۰)
اگر بگوییم سریال «توین پیکس» (Twin Peaks) شروع سریال هایی بود که تماشاگران را به کشف رازهای سریال ترغیب کرده و به خاطر همین مولفه های رازگونه آن ها را با خود همراه می ساخت می توان سریال «گمشدگان» (Lost) را دنباله رو و وارث آن در این حوزه دانست. در طول ۶ فصل مهیج این سریال داستان بازماندگان یک سانحه ی هوایی را روایت می کند که در یک جزیره ی ناشناخته گرفتار شده و برای بقا مجبور می شوند دست به هر کاری بزنند.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
تماشاگر نیز برای این که بفهمد این بازماندگان بینوا در این مکان خشن برای زنده ماندن چه می کنند و روابط شخصیت های داستان چگونه پیش می رود با داستان سریال همراهی می کنند. علاوه بر این که نمی توان حدس زد در ادامه ی داستان چه اتفاقی برای شخصیت های سریال رخ می دهد، شخصیت پردازی قوی و بی نظیر سریال «گمشدگان» را نیز باید از دلایل استقبال تماشاگران و منتقدان از این سریال جذاب دانست.
۱۶- ریشه ها (۱۹۷۷)
مینی سریال «ریشه ها» (Roots) نه تنها یک سریال فوق العاده جذاب و تاثیرگذار بود بلکه نقش مهمی در بیداری سیاه پوستان ایالات متحده و تحرکات مبارزاتی آنان داشت.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
این سریال که از رمانی نوشته ی الکس هیلی با همین نام اقتباس شده بود داستان زندگی یک خانواده ی سیاهپوست از دوران بردگی تا آزادی را روایت می کند. نسخه ی دیگری از این سریال در سال ۲۰۱۶ نیز ساخته شد که این نسخه نیز با استقبال قابل توجه تماشاگران و منتقدان روبرو گردید.
۱۷- او جی:ساخت امریکا (۲۰۱۶)
سریال «او جی: ساخت آمریکا» (O.J.: Made in America) یک سریال مستند ۸ ساعته در مورد زندگی او جی سیمپسون، اتهامات او و دنیای فیملسازی و روزنامه نگاری دوران محاکمه او است.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
این سریال مستند در روزگاری ساخته شد که همه مردم آمریکا فکر می کردند همه چیز را در مورد این بازیگر سابق فوتبال آمریکایی می دانند اما جزییات جدیدی که در این مستند افشا شد باعث شد که دیدگاه جدیدی نسبت به این ورزشکار جنجالی پیدا کنیم.
۱۸- بدشانس: زندگی و مرگ های رابرت دورست (۲۰۱۵)
مستندهای بسیار کمی پیدا می شود که بتوانند تاثیری همانند سریال مستند «بدشانس: زندگی و مرگ های رابرت دورست» (The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst) داشته باشند. دورست برای چندین دهه مظنون اصلی رشته ای از قتل ها بود اما علی رغم دوران طولانی دادگاه هیچ گاه به زندان فرستاده نشد.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
دورست که تخست تاثیر فیلم «تمام چیزهای خوب» (All Good Things) ساخته ی اندرو جرکی با الهام از زندگی او قرار گرفته بود رضایت داد که در یک مصاحبه ی ۲۰ ساعته با این کارگردان شرکت کند اگر چه تا آن زمان به هیچ گزارشگری چنین شانسی را نداده بود. ظاهراً اثر جرکی باعث شده بود که مدارک جدیدی در مورد پرونده دورست بدست آید. دورست یک روز قبل از پخش آخرین قسمت از این مستند به اتهام قتل درجه یک دستگیر شد.
۱۹- بازماندگان(۲۰۱۴-۲۰۱۷)

داستان سریال «بازماندگان» (The Leftovers) سه سال بعد از یک اتفاق جهانی رخ می دهد که در آن و بدون هیچ دلیل مشخصی ۲ درصد از جمعیت دنیای ناپدید می شوند. تمامی شخصیت های سریال درگیر این موضوع بوده و هر یک بعد از این اتفاق دچار دردسرهایی می شوند. در واقع این شخصیت ها یا سعی دارند خانواده های خود را در کنار هم حفظ کنند یا فرار کرده و به دیگر گروه های اجتماعی و مذهبی می پیوندند.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
چیزی که در مورد این سریال فوق العاده بنظر می رسد این است که از واقعه ی موسوم به «کوچ جهانی» به عنوان یک فاجعه یاد می شود و از دست دادن اعضای خانواده یا خانواده های دیگر هرگز به عنوان یک واقعیت در زندگی پذیرفته نمی شود. در واقع زندگی میلیون ها نفر از بین رفته و این موضوع زندگی افرادی که باقیمانده اند را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. داستان سریال به همین تاثیراتی که زندگی افراد را متحول کرده متمرکز می شود. پخش این سریال از شبکه ی اچ بی او پس از سه فصل به پایان رسید.
۲۰- اداره (۲۰۰۵-۲۰۱۳)

عصر طلایی تلویزیون هیچ کمبودی از لحاظ سریال های تلویزیونی ندارد و یکی از بهترین سریال های این عصر بدون شک سریال «اداره» (The Office) خواهد بود. سریال کمدی «اداره» در واقع بازسازی یک سریال بریتانیایی به همین نام است که به سرعت مخاطبان سریال های تلویزیونی را شیفته ی خود کرد.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
این سریال داستان زندگی روزمره ی گروهی از کارمندان یک کمپانی تولید کاغذ در شهر اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا را روایت کرده و روابط و شخصیت های هر کدام را با زبانی طنز به تصویر می کشد. پخش این سریال پرطرفدار پس از ۹ فصل به پایان رسید.
۲۱- نمایش اندی گریفیث (۱۹۶۰-۱۹۶۸)
سریال «نمایش اندی گریفیث» (The Andy Griffith Show) که یکی از اولین سریال های خوش ساخت تلویزیون بود داستان کلانتری را روایت می کند که همسرش را از دست داده و پرونده های جنایی و تخلفاتی بسیار کمی برای رسیدگی دارد. از این رو بیشتر تلاش و فعالیت های روزانه ی او برای این است که پدر خوبی برای فرزند و همسایه ی خوبی برای اطرافیانش باشد.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
این سریال کمدی از آن دسته سریال هایی است که معمولاً خانواده ها دوست دارند در سر میز شام با هم تماشا کنند. فصل های اول این سریال به صورت سیاه و سفید و فصل های بعدی به شکل رنگی تولید شدند. پخش این سریال پس از ۸ فصل به پایان رسید.
۲۲- نمایش ماری تایلر مور (۱۹۷۰-۱۹۷۷)

سریال «نمایش ماری تایلر مور» (The Mary Tyler Moore Show) که یکی از محبوب ترین و پربیننده ترین سریال های دوران خود به شمار می رفت داستان یک زن مجرد سی ساله به نام ماری ریچاردز را روایت می کند که بعد از جدایی از نامزدش به شهر مینیاپولیس نقل مکان کرده و در یک ایستگاه تلویزیونی به عنوان تهیه کننده یکی از برنامه های خبری شبکه انتخاب می شود.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
او به زودی با رییس سخت گیر اما دوست داشتنی، نویسنده خبری و گوینده خبر برنامه دوستی عمیقی پیدا می کند. این سریال تصاویری جالب از نوعی زندگی مجردی زنانه را به خانه های میلیون ها نفر از مردم ایالات متحده آورد و تمامی کلیشه ها در مورد این که یک زن مجرد چه کارهایی می تواند و چه کارهایی نمی تواند انجام دهد را زیر پا گذاشت. پخش این سریال پس از ۷ فصل به پایان رسید.
۲۳- باب اسفنجی شلوار مکعبی (۱۹۹۹- تاکنون)

سریال کارتونی «باب اسفنجی شلوار مکعبی» (Spongebob Squarepants) سریالی محبوب کودکان است و شخصیت های جذاب و دوست داشتنی این سریال کارتونی برای سال های متمادی کودکان ما را سرگرم کرده اند. با وجود گذشت حدود دو دهه از ساخت اولین قسمت از این سریال کارتونی هنوز همه داستان های بدیع و جذاب هر قسمت برای تماشاگران خسته کننده نشده اند.
سریال های جذابی که در طول عمرتان باید حتما ببینید (2)
شخصیت اصلی این سریال «باب اسفنجی» نام داشته و داستان سریال در یک شهر در زیر دریا رخ می دهد. باب در یک ساندویچ فروشی مشغول بوده و از کار خسته کننده و یکنواخت خود راضی است. در هر قسمت از سریال برای وی و دوستانش که هر کدام شخصیت متفاوتی دارند اتفاقاتی رخ می دهد و داستان سریال حول این اتفاقات می چرخد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      the 100
      shameless
      24
      strike back
      suits
      the last man on earth
      walking dead
      این هارو هرکی نبینه کلا تا الان هیچی ندیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج