جاباما
۵۶۱۲۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گزارش امنیتی کسپرسکی: شرایط مساعد نیست

موسسه امنیتی کسپرسکی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های فعال در زمینه کشف و مبارزه با بدافزارها، باج افزارها و حملات سایبری، اخیرا جدیدترین گزارش خود را در حوزه امنیت وب منتشر کرده است.

مجله سخت افزار: موسسه امنیتی کسپرسکی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های فعال در زمینه کشف و مبارزه با بدافزارها، باج افزارها و حملات سایبری، اخیرا جدیدترین گزارش خود را در حوزه امنیت وب منتشر کرده است.
گزارش امنیتی کسپرسکی: شرایط مساعد نیست
این گزارش به بررسی و تحلیل رویدادهای صورت گرفته بین آوریل 2016 تا مارس 2017 می پردازد و با مقایسه اطلاعات آن با داده های زمان مشابه در سال گذشته، نتیجه گیری می کند که شرایط برای کاربران و نهادها فعال در فضای اینترنت بین المللی به تدریج خطرناک تر می شود.

به گفته کسپرسکی، در سال 2017 رویکرد جدیدی بین هکرها و مجرمان سایبری در حال اجراست که بر اساس آن، تمرکز اصلی حملایت سایبری از کاربران عادی و رایانه های شخصی به سمت سازمان ها و رایانه های تجاری تغییر یافته است. عمده این حملات نیز به سازمان های مالی در سراسر جهان آسیب وارد کرده اند. در این گزارش آمده که در برخی از این حملات، میزان تقاضای مالی هکرها از سازمان های تحت حمله قرار گرفته به رقم چشمگیر نیم میلیون دلار نیز رسیده است.
در بخش دیگری از این گزارش، به اعداد و ارقام کلیدی در رابطه با حملات سایبری اشاره شده است. تعداد کاربرانی که با این گونه حملات آلوده شده اند در بازه زمانی مورد نظر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 11 درصد افزایش یافته و به مرز 2.5 میلیون نفر در جهان رسیده است. از این بین، حملات باج افزاری و در واقع حملات رمزنگاری کننده فایل ها به میزان 13.6 درصد افزایش یافته و به 44 درصد رسیده است. مجموع کاربرانی که با اینگونه باج افزارها مواجه شده اند نیز با افزایش دو برابری به 1.1 میلیون نفر رسیده است.

کسپرسکی در نهایت پیش بینی کرده که گستره و شدت حملات باج افزاری در سال آینده و با افزایش رقابت بین گروه های مجرم سایبری افزایش یابد. همچنین به نظر می رسد در سال 2018 حملات بیشتری به کشورهایی که کاربران آنها تا کنون دچار آسیب گسترده نشده اند صورت گیرد. باج افزارهای هدفمند برای شکست دادن سازمان ها و نهادهای مالی کشورها و اخاذی نیز اصلی ترین نگرانی این موسسه امنیتی در سال آینده به حساب می آیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج