جاباما
۵۶۱۳۳۱
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

از وانتی ها، هندوانه نخرید

نایب رئیس خانه کشاورز اعلام کرد که کیفیت هندوانه ایرانی در سطح بالایی قرار دارد اما اگر در برخی مناطق هندوانه‌های با کیفیت پایین‌تری تولید و عرضه می‌شود، علت آن آبیاری بیش از حد از سوی کشاورزان است و به مردم توصیه می‌شود تا این محصول را از وانت بارها نخرند.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس خانه کشاورز اعلام کرد که کیفیت هندوانه ایرانی در سطح بالایی قرار دارد اما اگر در برخی مناطق هندوانه‌های با کیفیت پایین‌تری تولید و عرضه می‌شود، علت آن آبیاری بیش از حد از سوی کشاورزان است و به مردم توصیه می‌شود تا این محصول را از وانت بارها نخرند.

عنایت‌الله بیابانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من برخلاف برخی از کارشناسان که معتقدند کیفیت هندوانه ایرانی در سال جاری نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است، اعتقاد دارم که هندوانه ایرانی در سطح کیفی بالایی تولید می‌شود که نه تنها کفاف تامین نیاز داخلی را می‌دهد، بلکه به کشورهای مختلف همسایه و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی افزود: نمونه‌های بسیاری از هندوانه‌های تولید شده در مناطق مختلف کشور را مورد بررسی، ارزیابی و تست قرار داده و به این نتیجه رسیدیم که این محصول نسبت به سال گذشته از نظر رنگ، طعم و کیفیت بسیار بهتر بوده است. هم اکنون نه تنها این میزان تولید برای تامین نیاز داخلی کفایت می‌کند، بلکه باید برای افزایش صادرات این محصول برنامه ریزی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانان صورت بگیرد.

از وانت بارها هندوانه نخرید!

نایب رئیس خانه کشاورز ادامه داد: هندوانه پس از آنکه در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، رنگ آن قرمز می شود اما کیفیت چندانی ندارد، بنابراین به مردم توصیه می‌شود این محصول را از وانت بارها نخرند و از فروشنده‌های میوه و تره بار معتبر خریداری کنند چراکه در واقع وانت بار ها هندوانه‌های پسمانده، وازده و بی کیفیت را خریداری و با قیمت پایین تر از نرخ میوه فروشان عرضه می کنند.

بیابانی خطاب به کشاورزان و تولیدکنندگان گفت: بیش از حد هندوانه را در مراحل مختلف تولید تا برداشت آبیاری نکنید چرا که آبیاری بیش از حد هندوانه مانند دیگر محصولات کشاورزی باعث افت کیفیت این محصول می شود که می‌توان به بی مزه کردن و حتا تغییر بافت هندوانه به حالت پودری شکل آن اشاره کرد.

وی همچنین در خصوص بهترین هندوانه‌های تولید شده در کشور اظهار کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که هندوانه تولید شده در مناطقی مانند سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان و برخی مناطق مانند چاف در گیلان جزو بهترین هندوانه های تولید شده در کشور هستند البته هندوانه های تولید شده در برخی استان‌ها مانند مازندران و گیلان به دلیل آبیاری بیش از حد بی مزه می شود و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند. اما هندوانه تولید شده در کرمان دارای بهترین کیفیت در کنار دیگر هندوانه‌های تولید شده در کشور از چرا که آبیاری آن با توجه به محدودیت منابع آبی در این استان بر اساس استانداردها و اصول علمی صورت می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      معلومه این کاره نیستی حاجی بهترین هندونه مال دزفوله

    • محمدرضا بختیار

      متاسفم آقای بیابانی برای اینکه در بولتن خبری قرار بگیری نظریه غیر منصفانه و چرند ارائه میدهید وبدون در نظر گرفتن افرادی که از این طریق برای خانواده خود هزینه های جاری زندگیشان را تامین می کنند فضایی متشنج ایجاد می کنید و طبق نظر کارشناسی شما قابل توجه سیفی کاران از این به بعد برای جلوگیری از افت کیفی محصول خود باید کشتزار خود را مجهز به باند فرودگاه کنند تا در زمینه جابجایی محصول خود دچار مشکل نشوند و مشکل افت کیفی هندوانه پس از سال ها کوشش و تجربه و ازمایشات مختلف آقای بیابانی تشخیص داده شد آقای عزیز افت محصولات کشاورزی به دلیل کارشناسانی همچو شما هست نه حمل و نقل آن

    • بدون نام

      خیلی ببخشیدا همان وانتی ها هندوانه رابه مغازه دارهامیفروشند ! ماخود شاهداین قضیه هستیم ! بجای اینکه مسئله را حل کنید صورت مسئله راپاک می کنید!!!

    • علب

      این اقا مغازشون کجاست بریم از اونجا خرید کنیم این حرف بی معنی هستش

    • وحید

      اراجیف

    • بدون نام

      بهترین هندوانه رو وانتی ها دارن من هم از مغازه خریدم هم از وانتی ها و تجربه دارم
      احتمالا چون وانتی ها مالیاتی پرداخت نمی کنند و کارشون دست فروشیه دولت میخواد نونشون رو بِبُره

    • afi

      والا وانتی هم از میدون تره بار هندونه میزنه مغازه میوه فروشی هم از تره بار خیلی وقتا هم شاهدیم که بدلیل پایین بودن قیمت وانت بار ها بارشون به نصف روز هم نمیکشه و تموم میشه ولی مغازه دارا به دلیل گرون بودن اجناسشون تا چند روز میوه هاشون میمونه

    • بدون نام

      هندوانه های تو بازار با شاتل دیسکاوری از واشنگتون میاد ماله وانتیا از تو سیاه چاله های آفریقا! آخه عمو این چه کارشناسیه کلنگیه که میفرمایی؟

    • بدون نام

      آقا اشتباه داری میزنی کم چرت پرت بگو مشت هرچی وانتی بار فروش باانصاف تودهان آدمی مثل تو

    • morteza

      وانتی ها چادر میکشن روش.
      اتفاقا از وانتی ها بخرید هم ارزونه هم کیفیتشو خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج