جاباما
۵۶۱۹۳۷
۸ نظر
۵۱۱۴
۸ نظر
۵۱۱۴
پ

ترفندهای رفتاریِ مفید برای رشد شخصی

برای همه مان شده که در مسیر زندگی سوال هایی برایمان پیش آید. سوالاتی که مربوط به مهارت های زندگی است. سوالات ساده، اما مهمی که پاسخ شان برای رشد شخصیتی مان خیلی مهم و حیاتی هستند. برای تعدادی از این سوالات، جواب های علمی ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: برای همه مان شده که در مسیر زندگی سوال هایی برایمان پیش آید. سوالاتی که مربوط به مهارت های زندگی است. سوالات ساده، اما مهمی که پاسخ شان برای رشد شخصیتی مان خیلی مهم و حیاتی هستند. برای تعدادی از این سوالات، جواب های علمی ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.
*همه‌ی جواب‌های ارائه شده، بر مبنای علم روانشناسی هستند.
۱. چطور می‌توانم از کسی اطلاعات بیشتری بگیرم؟

شما از کسی چیزی می‌پرسید اما او در جواب‌هایی که به شما می‌دهد خیلی بی‌شیله پیله و صمیمی نیست، کافیست تماس چشمی خود را با او حفظ کنید و ساکت بمانید. در بیشتر موارد، با این روش ساده می‌توانید طرف مقابل‌تان را وادار کنید اطلاعات بیشتری از خود بروز بدهد و خجالت، پرده پوشی و یا هر چیز دیگری را که می‌تواند مانع حرف زدنش باشد کنار بگذارد.
ترفندهای رفتاریِ مفید برای رشد شخصی

۲. چطور می‌توانم اعتماد بنفسم را زودتر به دست بیاورم؟

پاسخ کوتاهی که می‌توان به این پرسش داد این است با دست‌ها و پاهای‌تان، حالتی باز و قدرتمند به بدن‌تان بدهید؛ چیزی که در علم زبان بدن، به آن موضع قدرت یا ژست قدرت (power stance) می‌گویند. بعد از چند دقیقه، تستوسترون در بدن‌تان جاری خواهد شد و شما در درون‌تان احساس اعتمادبنفس و جسارت خواهید کرد.

۳. از کجا بفهمم کسی در حال تماشای من است یا نه؟

به ساعت‌تان نگاه کنید، خمیازه بکشید، سرفه کنید و یا کارهایی شبیه این. احتمال اینکه کسی که در حال تماشای شماست، به طور طبیعی و ناخودآگاه همان کاری که شما انجام می دهید را تقلید کند زیاد است. همانطور که همه‌ی ما می دانیم تقلید، بهترین شکل چاپلوسی است!

۴. چطور می‌توانم موقعیت ناخوشایندی را که نیش و کنایه‌های یک نفر ایجاد کرده تغییر دهم؟

اگر مطمئن هستید در یک جمع، مهمانی، جلسه‌ی کاری و ... شخص خاصی هست که ضد شما حرف خواهد زد و با کلامش قصد آزارتان را دارد، حتما کنارش بنشینید. با این کار او در مورد کاری که می‌خواهد انجام دهد، ممکن است دچار تردید شود و بخواهد تجدید نظر کند!

۵. از کجا می‌توانم بفهمم اعضای یک گروه، به چه کسی بیشتر توجه دارند؟

هروقت در یک گروه، همه‌ی اعضا به چیزی می‌خندند، با دقت ببینید هنگام خندیدن، اعضای گروه، اول به چه کسی نگاه می‌کنند. کسی که نگاه همه به اوست، همان کسی است که نسبت به او بیشترین حس وابستگی و اتکا را دارند. این تکنیکی است که می‌توانید از آن برای سنجش جایگاه خودتان هم در یک گروه استفاده کنید.
ترفندهای رفتاریِ مفید برای رشد شخصی

۶. چه کنم تا دیگران بیشتر دوستم داشته باشند؟

از آنها بخواهید لطفی در حق شما بکنند! واقعا؟ بله، واقعا. رازی که در این شیوه‌ی عجیب وجود دارد این است که اگر شما ازکسی بخواهید کاری برای‌تان انجام دهد، معنی‌اش این است که شما به او اطمینان داشته و قبولش دارید و برای او ارزش و احترام زیادی قائلید. طبیعتا فرد مقابل نیز درخواست شما را می‌پذیرد زیرا شما باعث شده‌اید از اینکه مورد اطمینان و احترام واقع شده، احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

۷. چطور کسی را متقاعد کنم که با من موافقت کند؟

هنگام حرف زدن، سرتان را به علامت توافق تکان دهید. این حرکت، شنونده را به طور ناخودآگاه وادار می‌کند که در ذهنش، احتمال توافق با شما را بیشتر کند. این ترفند در بسیاری از موقعیت‌ها کاربرد دارد، از درخواست افزایش حقوق در کار گرفته تا متقاعد کردن کسی که در شروع کسب و کارتان به سرمایه گزاری اساسی او نیاز دارید تا اوج بگیرید!

۸. چه کنم تا درخاطره‌ها ماندگارتر شوم؟

«تاثیر اولین برخورد» کلیدی است که هرگز کلیشه‌ای نمی‌شود. در واقع، تاثیری که شما در اولین برخوردتان روی طرف مقابل می‌گذارید، اولین و آخرین تاثیری است که اهمیت دارد زیرا او به طور ناخودآگاه آن را بهتر و بیشتر از هر چیزی دیگری که بعد از آن روی می‌دهد به خاطر خواهد سپرد.

۹. چطور می توانم زندگی‌ام را بهبود ببخشم؟

اخم‌های‌تان را باز کنید! لبخند زدن هم روی زندگی شما و هم روی زندگی دیگران، تاثیرات مثبت شگفت‌انگیزی دارد؛ اعتماد بنفس‌تان بیشتر می‌شود، احساس بهتری پیدا می‌کنید و می‌توانید همان احساس را به دیگران هم منتقل کنید. مثبت اندیشی می‌تواند لبخند واقعی را روی لب‌های‌تان بنشاند و این هرگز کلیشه‌ای نمی‌شود!
ترفندهای رفتاریِ مفید برای رشد شخصی

۱۰. چطور خودم را آدم مهمی جلوه بدهم؟

ایرادی ندارد، می‌توانید کمی هم خالی ببندید! اما نکته‌ی کاربردی‌تر اینکه آنهایی که ژست خوب و مناسبی دارند معمولا به عنوان یک آدم موفق و قوی دیده می‌شوند. پشت‌تان را صاف کنید و سرتان را بالا بگیرید. این ترفند در هر رویداد مهمی کاربرد دارد!

۱۱. چطور می‌توانم اطمینان و صمیمیت کسی را جلب کنم؟

باید زبان بدن او را تقلید کنید یعنی ژست‌ها و ادا و اطوراهای او را انجام دهید. البته مراقب باشید که در این کار زیاده‌روی نکنید! چون بالاخره، نمک زیادی مزه‌ی غذا را شور خواهد کرد!
ترفندهای رفتاریِ مفید برای رشد شخصی

۱۲. اسم افراد را چطور به خاطر بسپارم؟

در ارتش فرانسه، ژنرالی بود به نام ناپلئون بناپارت. ناپلئون سربازان زیادی داشت و نام همه‌ی آنها را از حفظ بود. او می‌گفت: وقتی کسی را ملاقات می‌کنید، کاری کنید که مجبور شوید او را چند به نام خطاب کنید، بار بعد که ملاقاتش کنید حتما نامش را به خاطر خواهید آورد. پس ژنرال باشید، ژنرالی مانند ناپلئون بناپارت!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرمین

      عالی بود.... لطفا از این دست مطالب روانشناختی شخصیت بیشتر بزارید ... مرسی

    • خواهر هری پاتر

      آهاااااان این چیزا خوبن بذارین ول کنین کشتار های دسته جمعی تاریخو این چیزا بدرد زندگی میخورن

    • مریم

      خیلی خوب بود ممنون از این مطالب آموزنده بیشتر بزارین

    • بدون نام

      اون حوادث رو کم کنید و ازین دست خبر ها بذارید...

    • پریا

      عالی بوود.تروخدا بازم بزاریییید.

    • پریا

      من زیاد نمیتونم در اولین برخورد صمیمی و خوب باشم و یه جورایی خجالت می‌کشم.):

    • بدون نام

      به قول خودتون ترفند بود ،اینا مسکن اند ،درمان نیستند،شما به اینا میگید رشد ؟؟؟

    • http://masireshokofaei.com/

      عالی بود. این سایت بهترینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج