جاباما
۵۶۴۶۲۳
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

شایعه جعلی بودن تابلوی رکوردشکن سهراب سپهری

تنها چند روز بعد از هفتمين حراج تهران، گرانقيمت‌ترين تابلوي نقاشي فروخته شده در اين حراج با انگ جعلي بودن مواجه شد؛ شايعه‌اي كه مرادخاني معاون هنري وزير آن را رد مي‌كند.

روزنامه جوان - محمدصادق عابديني: تنها چند روز بعد از هفتمين حراج تهران، گرانقيمت‌ترين تابلوي نقاشي فروخته شده در اين حراج با انگ جعلي بودن مواجه شد؛ شايعه‌اي كه مرادخاني معاون هنري وزير آن را رد مي‌كند.

جمعه ۱۶ تيرماه بود كه هفتمين حراج تهران برگزار شد و به جز يك اثر همه آثار ارائه شده در اين حراج به فروش رسيد. در اين دوره باز هم قرعه گرانقيمت‌ترين اثر فروخته شده حراج تهران به نام سهراب سپهري افتاد. اين بار نيز اثري از اين هنرمند از مجموعه تنه درختان كه در سال ۱۳۵۱ نقاشي شده است به قيمت ۳ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان به فروش رسيد اما به سرعت شايعه‌اي مطرح شد مبني بر اينكه تابلوي بي‌نامي كه با امضاي سهراب سپهري فروخته شده است، جعلي است.
افشين پرورش، پژوهشگر هنري از جمله افرادي است كه معتقدند اين تابلو جعلي است. پرورش مي‌نويسد: سكوت رسانه‌ها و انجمن نقاشان در قبال ارائه و فروش اين اثر جعلي از سهراب سپهري در حراج تهران، نشان از عمق و گستره فساد حاكم بر جامعه هنري دارد. اين براي اولين بار نيست كه تابلوهاي فروخته شده به نام سهراب سپهري با انگ جعلي بودن مواجه مي‌شوند.
پيش از اين نيز در جريان حراج كريستي تابلويي از سهراب سپهري به فروش رسيد كه اعتراض خانواده نقاش را به دنبال داشت. خواهر سهراب سپهري در مصاحبه‌اي اعلام كرد تابلوي فروش رفته به نام سهراب سپهري در حراج كريستي امسال تقلبي و اين حركت براي خانواده هنر ايران يك رسوايي است. وي گفت: از قبل شنيده بودم كه يك كار كپي از سهراب در اين حراج ارائه شده است ولي باور نمي‌كردم كه اين واقعيت داشته باشد ولي گويا اين اتفاق افتاده است.

حتي خانم سپهري به فروش يك تابلوي جعلي ديگر از سهراب در يك حراجي داخلي كه با مديريت عليرضا سميع آذر برگزار شده بود، اشاره مي‌كند كه در آن زمان قصد داشته به نشانه اعتراض تابلو را آتش بزند كه مانع وي مي‌شوند. حال در حراج تهران كه باز هم از سوي سميع آذر برگزار مي‌شود، شايعه فروش تابلوي نقاشي جعلي از سهراب مطرح شده است.
اين شايعه واكنش معاون هنري وزارت ارشاد را در پي داشته است. علي مراد‌خاني كه در حراج حضور داشت، درباره جعلي بودن تابلوي سهراب مي‌گويد: «‌نمي‌دانم چرا در فضاهاي مجازي، بيش از آنكه حرف از درستي‌ها باشد، حرف از نادرستي‌ها است. كساني كه در اين زمينه تخصص دارند، آثار حراج را مي‌بينند و اثري كه كارشناسان ما آن را تأييد كنند، ما هم حرفي روي آن نداريم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احتمالش زیاده. چرا یک شاعر و نقاش خلاق و متفاوت باید 4 یا 5 نقاشی از یک موضوع واحد بکشه. اینکه خلاقیتی نداره. قصد فروش هم که نداشته. پس باید اصل موضوع بررسی بشه. ضمنا دو تابلو درخت سهراب سپهری در طبقه مدیریت یکی از بانکهای دولتی قرارداره، اونها رو هم حساب کنید.

    • بدون نام

      آخه واقعا کیا اینقدر پول دارند .من نمی دونم ولی مطمئنم .ارزش پولی این اثر اینقدر نیست .وچرا کسی نیست به ماکمک کنه .چرا پولدارها رحم به مانمی کنند.ولی به خاطر یک تابلوی بی جان ۳ میلیارد می دهند

    • بدون نام

      باورکنید .کلی آدم فقیر هستند کسی به آنها کمک نمی کنه ولی ۳ میلیلرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج