۵۶۵۸۲۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

مچ بند الکترونیکی؛ ارائه خدمات بهتر به زائرین

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج نگاه فرامذهبی و فرا فرقه‌ای است.

خبرگزاری ایلنا: سید علی قاضی عسکر روز جمعه در جمع هزاران نفر از زائران خانه خدا از استان تهران گفت: مسائل فرقه‌ای و مذهبی و تفرقه افکن نباید در حج مطرح شود و همه باید در کنار کعبه معظمه وحرم مطهر نبوی؛ عزت و عظمت اسلام را نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: برخی سخنرانان وهابی که مطالبی علیه حجاج ایرانی داشته‌اند از مفتیان داعش هستند، نه حرمین شریفین.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن وحدت و همبستگی مسلمانان اظهار داشت: برخی از وهابی‌ها سعی در تحمیل عقاید خود دارند از این رو زائران باید با هوشیاری و درایت مراقبت کنند تا تنشی به وجود نیاید.

او گفت: بحث عزت، امنیت و سلامتی حجاج از اولویت‌های اصلی نظام در برگزاری حج تمتع ۹۶ است و با توجه به حوادث حج سال ۹۴؛ امسال تفاهمنامه جدیدی میان ایران و عربستان امضا و مبادله شده که وزیر حج عربستان نیز در این تفاهمنامه تاکید کرده همه امکانات مادی و نیروی انسانی خود را برای تامین امنیت و خدمات زائران ایرانی به کار می‌گیرد.

قاضی عسکر افزود: بر اساس تاکیدات وزیر حج عربستان؛ تا زمانی که زائران ایرانی در عربستان حضور دارند، عزت، امنیت و کرامت آنان حفظ خواهد شد و با توجه به تدابیر و هماهنگی‌های انجام شده در تلاشیم حج امسال به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

انتشار مطالب دروغ درباره حج در فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در امور حج در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی جو سازی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیه حج؛ هدف آن‌ها را ایجاد اضطراب در بین زائران و متشنج ساختن فضا عنوان کرد.

قاضی عسکر منشا برخی فضاسازی‌ها و ایجاد نگرانی‌ها در فضای مجازی را در خارج از کشور دانست وگفت: در روز‌ها و هفته‌های اخیر مطالبی در فضای مجازی منتشر شد که همگی دروغ، خیانت و خلاف واقع بود.

سرپرست زائران ایرانی خانه خدا افزود: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که حج فریضه‌ای الهی و واجب است و نمی‌توان پول آن را برای امور دیگر هزینه کرد و فرد مستطیع حتی اگر از دنیا برود؛ باید به نیابت از او حج انجام شود.

او گفت: با وجود این همه فضاسازی؛ با اعتمادسازی ایجاد شده؛ زائران با هوشیاری و درایت نسبت به ثبت نام در کاروان‌ها اقدام کردند، به موقع مقدمات فراهم شده و مشکلی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به شعار حج امسال با عنوان «حج؛ معنویت، اقتدارملی، همبستگی اسلامی» گفت: همه تلاش و مساعی خویش را برای تحقق تقویت وحدت و انسجام اسلامی به کار خواهیم بست و امیدواریم با دست پر و حج مقبول به میهن بازگردیم.

او نظم و انضباط زائران ایرانی در موسم حج را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: زائران ایرانی همانند سال‌های گذشته محکم؛ منظم و با درایت و آرامش کامل در حج تمتع حضور خواهند داشت و بار‌ها مسئولان سعودی در ملاقات‌ها به همکاری، انسجام و نظم زائران ایرانی صحه گذاشته‌اند.

قاضی عسکر همچنین به اقدامات اجرایی درباره اعزام زائران به خانه خدا در چارچوب تفاهمات انجام شده میان ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: صدور ویزای الکترونیکی زائران از روز گذشته آغاز شده و با وجود قطع شدن روابط سیاسی میان طرفین؛ قرار است ۱۰ نفر از نیروهای وزارت خارجه به منظور انجام و ارائه خدمات کنسولی در موسم حج حضور داشته باشند.

او افزود: در چند روز گذشته با سعودی‌ها صحبت کردیم تا حج را از روابط دو جانبه سیاسی جدا کنند و آن‌ها عملا این موضوع را پذیرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه امسال به دلیل برخی شرایط خاص و توافقات انجام شده، مراسم دعای کمیل و دیگر تجمعات در محل اسکان زائران ایرانی برگزار خواهد شد؛ ادامه داد: در سالهای بعد توافقات و تفاهم‌های جدیدی در این مورد صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام قاضی عسکر خطاب به افرادی که می‌گویند ما نگرانیم، گفت: چرا هفت میلیون نفر به سایر کشورهای دنیا سفر می‌کنند و شما نگران نمی‌شوید و به آن‌ها نمی‌گویید پول سفر را خرج فقرا کنند اما به حج که می‌رسد از حجاج متدین می‌خواهید که پول آن را به فقرا بدهند؟

سرپرست حجاج ایرانی همچنین درباره استفاده زائران از مچ‌بندهای الکترونیکی در حج امسال اشاره کرد و گفت: این موضوع را بار‌ها در رسانه‌ها و مجلس توضیح داده‌ایم که هدف از استفاده از این مچ‌بند‌ها ارائه خدمات بهتر به زائران است.

او افزود: موضوع استفاده از مچ‌بند‌ها مساله‌ای است که از سال‌ها قبل مطرح بوده است اما برخی استفاده از آن‌ها را به نحوی منعکس کردند که انگار قرار است به حجاج دست‌بند بزنند!

او درباره حمل و نقل و اسکان زائران بیت الله الحرام گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده زائران با پروازهای سعودی و ایرانی جابه جا خواهند شد و همه تمهیدات لازم برای اسکان در هتل‌های باکیفیت در مدینه و مکه و نیز اسکان و استقرار در سرزمین منا و عرفات انجام شده است.

زائران خانه خدا هیچگونه نگرانی نداشته باشند

او به برکات، آثار و ثمرات حج ابراهیمی و توصیه‌های ائمه اشاره کرد و گفت: در برخی روایات حتی ترک حج را موجب عذاب الهی دانسته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت افزود: به عنوان کسی که سابقه طولانی در حج دارد تاکید می‌کنم که زائران به نگرانی‌های ایجاد شده؛ توجه نکنند.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: مفاد تفاهم‌نامه امضا شده بین دو کشور در سفر آینده رئیس سازمان حج و زیارت باردیگر مرور خواهد شد و وزیر حج عربستان قول مساعد داده است که از زائران از زمان ورود به عربستان تا خروج از این کشور مراقبت می‌شود.

قاضی عسکر با اشاره به اینکه سفر حج سختی‌های خود را دارد؛ از زائران خواست دلهره و اضطراب را کنار بگذارند و افزود: مدیریت حج ما جمعی است و با کمک زائران، حج امسال برای اعزام ۸۶ هزار و ۵۰۰ زایر ساماندهی شده است.

وی همچنین از همه رسانه‌ها و اصحاب خبر خواست تا در انجام ماموریت و رسالت اطلاع رسانی خود در حوزه حج؛ مراقبت بیشتری داشته باشند تا زائران با آرامش خاطر این فریضه‌الهی را به انجام برسانند.

او توصیه‌هایی را در ارتباط با بهره‌مندی هر چه بیشتر زائران از فیض حضور در مکه مکرمه و مدینه منوره مطرح و خاطر نشان کرد: بازارگردی زیبنده مهمانان خدا نیست نباید فرصت دعا، مناجات، قرائت قرآن و حضور در نمازهای جماعت و اول وقت در سرزمین وحی را با پرداختن به امور دیگر از دست داد. آمرزش گناه؛ دستیابی به بهشت الهی، نورانیت قلب، استجابت دعا و رسیدن به آرامش دل و جان از دستاوردهای حج مقبول است.

همایش آموزشی - توجیهی زائران حج تمتع ۹۶ استان تهران امروز - جمعه - با هدف آموزش مناسک حج و ارائه راهنمایی‌های لازم به زائران در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پابندان

      جناب قاضی القضات حجاج ،این داستان دستبند حجاج را که سال گذشته عربستان پیشنهاددادکه دولت وملت نپذیرفتند حالا شما اعلام پیش پیش میکنید ضمنا لین دستبندها درایران نصب میشود یادرعربستان اگرپیشنهادخودتان بوده است

    • فیروزطهماسبی

      ایازایرین کشورهای دیگرهم ازاین مچ بندها دارند واین مچ بندها دارای چه امکاناتی میباشدواینکه اگرزایری گم شود درپیداکردن اون شخص کمک میکند .حجتا مقبول انشاله

    • بدون نام

      شنیده بودم که درزمان قدیم که مردم پیاده یاسوارحیوانات اهلی میشدنددرراه حج یک نیازمندی سرراه اوظاهرشدوتمام مخارج سفرحج رابه ان فقیردادوبرگشت حالا مااینجامردمانی فقیرمحتاج بدون خانه وزندگی داریم که کمک کردن به انها عین زیارت خانه خداست خیلی هابه خاطرخریدنام حاجی به عربستان سفرمیکننددرحالی که هیچ حرمتی برای انسانهاقایل نیستندحج به معنای توبه است به معنای تخلیه گناهان وطلب زندگی به معنای ادامه به تمام معنای راه خداوپیامبران وائمه نه فقط حاجی شدن به هرقیمتی که باشه نه تجارت دراین راه که بایدخانه وداروندارت روبه واسطه ها بدهید وبه حج بروید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج