جاباما
۵۶۵۸۷۳
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

گلایه‌ی اکبر عبدی از تهیه کننده «پایتخت»

اکبر عبدی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون در جدیدترین مصاحبه خود به شایعه‌هایی که سال گذشته در مورد مهاجرتش به کشور آمریکا و ترکیه به وجود آمده پاسخ داد.

وب سایت آی‌سینما: اکبر عبدی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون در جدیدترین مصاحبه خود به شایعه‌هایی که سال گذشته در مورد مهاجرتش به کشور آمریکا و ترکیه به وجود آمده پاسخ داد. عبدی در ادامه این مصاحبه به شدت از تهیه کننده سریال «پایتخت» انتقاد می‌کند و می‌گوید این تهیه کننده با او برای اولین و سومین فصل از این سریال قرارداد امضا کرد، اما پس از دریافت بودجه از تلویزیون و اسپانسرها، به قراردادی که با او منعقد کرد متعهد نماند چون به گفته او، با خودش می‌گفت چرا این پول را به اکبر عبدی بدهم، خودم آن را بر می‌دارم!

اکبر عبدی درباره شایعه مهاجرتش به کشور آمریکا به تی‌وی پلاس گفت: «آن موقع یک دوستی از ما خواهش کرد که برای ایرانی‌های ساکن آمریکا تئاتری را به روی صحنه ببریم، ما رفتیم ولی متاسفانه نگذاشتند تئاتر را اجرا کنیم و گفتند شما به عزیزان یهودی بی‌احترامی کردی! من هم گفتیم که به ایرانی جماعت، چه یهودی، چه مسیحی صرف نظر از دینشان چون ایرانی هستند (توهین نمی‌کنم) و من به هیچ وجه منظورم از آن حرف‌ها دین و یا آدم به خصوصی نبود!»
گلایه‌ی اکبر عبدی از تهیه کننده «پایتخت»

سال گذشته به ناگهان شایعه‌ای در مورد مهاجرت و پناهندگی اکبر عبدی به کشور ترکیه در برخی از رسانه‌ها منتشر شد. بازیگر فیلم «مادر» در مورد انتشار این شایعه پاسخ جالبی می‌دهد: «من در ترکیه دوستی دارم که در شهر آنالیا زندگی می‌کنند. این شهر آب و هوای بسیار خوبی دارد و زمانی که من به آن شهر رفتم، آب و هوای آنجا به من ساخت و به جای هفته‌ای سه بار، یکبار در هفته دیالیز می‌شدم. قند و فشار خونم هم به خاطر اکسیژن و هوای آنجا نرمال بود و به همین دلیل من نزدیک به دو ماهی در آنجا ماندم. ولی نمی دانم چه شد که یکدفعه گفتند اکبر عبدی به کشور ترکیه پناهنده شده است. آخر مگر من دیوانه‌ام! من اینجا برای خودم سلطانی هستم در میان بازیگر‌ها، بعد بروم در «حریم سلطان» نقش «سنبل» را بازی کنم!؟»

این بازیگر همچنین درباره همکاری‌های پر تعداد خود با مسعود ده نمکی، می‌گوید: «آقای ده نمکی وقتی فیلمنامه و سناریو می‌نویسند به بازیگرهای آن نقش فکر می‌کند و سپس به ما می گوید که مثلا این نقش را برای شما یا آقای شریفی نیا نوشتم. خوشبختانه در پنج شش کار آقای ده نمکی ما به ذهنش آمدیم و نقشی برای ما نوشته شد و ما هم برایش بازی کردیم.»

در چند سال اخیر، فیلم‌های برخی از کارگردانان با سابقه سینمای ایران همچون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی نسبت به کارهای قبلی‌شان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته است. اکبر عبدی در رابطه با این موضوع نظر جالبی دارد: «بعضی از کارها را دیگر نمی‌توان تکرار کرد. من کاری به این اساتید ندارم و درباره خودم صحبت می‌کنم. مثلا من دیگر نمی‌توانم نقش غلامرضا در فیلم «مادر» را بازی کنم. نه شرایط جسمی و نه شرایط سنی‌ام به من همچنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. شاید بتوانم نقش پیرمرد، پیرزن، دایی یا عمو را به خوبی و باور پذیر بازی کنم ولی نقش‌هایی هست که اگر در آن بازی کنم، خنده دار خواهد شد. حتی در سینمای آمریکا هم این قضیه صدق می‌کنند. آنها دیگر کی می‌توانند «بن‌هور» یا «اسپارتاکوس» بسازند؟! حالا باز من پر رو بودم که توانستم سه دهه در فیلم‌ها بازی کنم و در سن ۵۵ سالگی نقش «بایرام» ۲۵ ساله را بازی می‌کنم که برای تماشاچی همچنان باور پذیر است.»

بازیگر «اجاره نشین‌ها» درباره استقبال مخاطبان از فیلم‌هایی که در آن شخصیت‌های عروسکی نقش اصلی را ایفا می‌کنند، گفت:« من و جمشید آریا روی همدیگر ۲۵۰ کیلو وزن داریم اما فیلم‌هایمان نسبت به «کلاه قرمزی و پسر خاله» که ۵۰ گرم کاموا و نخ هستند نمی‌فروشد.»

اکبر عبدی همچنین درباره حضورش در سریال «پایتخت» می‌گوید:« آقای تنابنده لطف داشته و چون نویسنده سریال «پایتخت» است نقشی را در ذهن خود برای من نوشته. اما تا زمانی که تهیه کننده آن سریال خانم الهام غفوری است، بنده چه بخواهم و چه نخواهم ایشان نمی‌گذارد که من با شوهرش سیروس مقدم کار کنم. به نظرم باید از ایشان بپرسید که مشکلش با بنده چیست؟»

بازیگر «اخراجی‌ها» در رابطه با این موضوع ادامه می دهد: «برای «پایتخت ۱» و «پایتخت ۳» بنده با عوامل این سریال قرارداد بسته بودم ولی ایشان (الهام غفوری) برای این همکاری ما مشکل به وجود آوردند. علی رغم این‌که آقای مقدم خیلی دوست داشت که من در خدمتشان باشم، خانم‌شان در مقام مدیر تولید و تهیه کننده نگذاشت که ما با یکدیگر همکاری کنیم. خانم غفوری به نظر من باید شغل دیگری را انتخاب کند، ولی آمده‌اند و تهیه کننده شده‌اند. ایشان باید معاملات ملکی، ماشین فروشی و از این قبیل کارها انجام دهد، چون بیشتر به درد این‌کارها می‌خورد تا ساخت آثار فرهنگی!»

اکبر عبدی در ادامه به جزئیات بیشتری در مورد قراردادی که با عوامل «پایتخت» امضا کرده بود اشاره می‌کند، می‌گوید: «من برای بازی در سریال «پایتخت» با عوامل این مجموعه از نظر مالی به توافق رسیدم و قرار داد هم بستم و پیش قسط اول را هم دریافت کردم. ولی باید از خانم غفوری بپرسید که چی شد که من در این سریال بازی نکردم! من برای بازی در این سریال قرارداد بسته بودم ولی ایشان به من می‌گفتند که بیا دفتر و کتبی بنویس که در فلان تاریخ حتما سر فیلمبرداری حاضر می‌شوی! من هم گفتم خب قرارداد بستن یعنی همین دیگر! اما ایشان بهانه تراشید! سینما همین است دیگر، ما از کجا می دانسیتم که در فیلم «معراجی‌ها» قرار است دو روز بعد ۶ نفر تکه تکه شوند! برخی از این تهیه کنندگان بودجه را با هنرپیشه می‌بندند و از تلویزیون بودجه‌ای که دلشان می‌خواهد را دریافت می‌کنند، اما بعد زیرش می‌زنند به مدیران تلویزیون می‌گویند فلانی خودش را لوس کرد و ما هم بازیگر آن نقش را عوض کردیم.»

عبدی در ادامه به نکته جالی اشاره می‌کند: «وقتی کارگردان من را پسندیده و با من برای بازی در این سریال حرف زده و قرار داد امضا کرده، اما به ناگهان تهیه کننده زیر قرار داد می‌زدند، دلیلش چیست؟ ایشان بودجه را از اسپانسر گرفتند، اما پس از آن با خود گفتند چرا این رقم را به اکبر عبدی بدهیم؟ همه‌ آن پول را خودمان بر می‌داریم! به آن شرکت هم در نهایت می‌گوییم با عبدی قرار داد بستیم ولی او نیامد! به همین راحتی.»

بازیگر «نان و عشق و موتور هزار» درپایان تاکید می‌کند: «من خودم دوست داشتم که در «پایتخت ۱» و «پایتخت ۳» حضور پیدا کنم و به همین دلیل قرار داد بستم، اما این خانم (غفوری) با من مشکل دارد! نه سیروس (مقدم) و نه تنابنده با من هیچ مشکلی ندارند. باید ببینیم این خانم مشکلش با من چیست؟ به غیر از پرداخت دستمزد دیگر مشکلی در این باره وجود ندارد!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی یه زن میشه تهیه کننده همین میشه.

    • سلامی

      چه شوهر بی عرضه ای !!!!!!

    • بدون نام

      همه جا دنیا نظر و تایید تهیه کننده در موارد اینچنینی پرسیده میشه
      شما راست میگی اصلا شما که هیچ مشکلی نداری !!!فقط اینقدر قد و سرکشی که مثلا تو برنامه زنده با اینکه میدونی قوانین و چهارچوب این برنامه ها چیه از قصدت برای ری... به فلان کس حرف میزنی بعد هم که از بی ملاحظه گی که کردی انتقاد میکنن تریپ قلدرها رو برمیداری
      شما برو رو روابطت کار کن یه سری از شما قدیمی ها هنوز تو فاز قلدر بازی گیر کردین که هرچی من بگم همونه
      حالا دو نفر دلشون سوخته بهت نقش دادن دور برت نداره
      الان از تریپ حرف زدنت در متن بالا میشه کاملا حق داد به تهیه کننده که واسه چی دمت را قیچی کرده

    • محمود

      ايشون يادش نيست وقتي به سريال زير آسمان شهر اضافه شد چه به روز سريال اومد!

    • بدون نام

      حالا دو نفر دلشون سوخته بهت نقش دادن دور برت نداره !!!!!!
      پیشنهاد میکنم چند تا از فیلم هاش رو ببینی فیلم هایی مثل هنرپیشه،مادر،دلشدگان،ای ایران و....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج