۵۶۵۸۷۴
۵ نظر
۶۹۳۴
۵ نظر
۶۹۳۴
پ

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

در دنیا، حیوانات عجیب و غریب متعددی زندگی می کنند که بسیاری از ما از وجود آن ها بی خبر هستیم و حتی نامشان را هم نشنیده ایم.

وبسایت روزیاتو - فروغ بیداری: در دنیا، حیوانات عجیب و غریب متعددی زندگی می کنند که بسیاری از ما از وجود آن ها بی خبر هستیم و حتی نامشان را هم نشنیده ایم. برخی از این حیوانات را ما در ادامه این مطلب انتخاب و معرفی کرده ایم که بعضا چهره های خنده دار و جالبی دارند و بیشتر شبیه شخصیت های کارتونی یا فیلم های تخیلی به نظر می رسند تا موجودات واقعی.

برای آشنایی با این جانداران در ادامه با ما همراه باشید.

دوگانگ (Dugong)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

دوگانگ، نوعی پستاندار بومی سواحل حاره ای اقیانوس هند است که از علف های دریایی تغذیه می کند. حالا تصور کنید، این حیوان را با پوزه مکنده در خانه بگذارید تا همه جا را جارو کشیده و تمیز کند! احتمالا بسیار موفقیت آمیز این ماموریت را به انجام خواهد رساند چون همین کار را در کف اقیانوس ها انجام می دهد.

لک لک نیل (Shoebill)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

چهره این لک لک مثل کسانی است که یک لطیفه بی مزه شنیده اند اما مجبور برای حفظ ظاهر، لبخند بزنند. این پرنده در شرق استوایی آفریقا زندگی می کند و قد آن بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر متغیر است.

اوکاپی (Okapi)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

قیافه اوکاپی مثل این است که یک نفر با فتوشاپ دو تا حیوان را با هم مونتاژ کرده و یک تصویر جدید خلق نموده است. اما حقیقت این است که این ظاهر کاملا واقعی است و اوکاپی نوعی حیوان زرافه مانند است که گردن بسیار کوتاهی دارد. البته در ظاهر بیشتر شبیه گورخرهاست تا زرافه، اما در خانواده زرافگان دسته بندی می شود.

بد نیست اشاره کنیم که فقط ۱۰ تا ۲۰ هزار از این حیوان در حیات وحش وجود دارد. اوکاپی حیوانی منزوی است و زندگی انفرادی دارد و فقط در فصل جفتگیری روابط اجتماعی برقرار می‌ کند.

باز-شاپرک مگس‌ مرغی (Hummingbird hawk-moth)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

معلوم نیست این جاندار، پرنده است یا حشره!؟ باید بگوئیم که به لحاظ علمی در رده حشره ها دسته بندی می شود و به خاطر شباهت زیادی که به مرغ مگس دارد، نامش را اینگونه انتخاب کرده اند. پهنای بال این شاپرک تا ۴۵ میلی‌ متر است.

آنکوله-واتوسی (Ankole-Watusi)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

وقتی از شاخ حرف می زنیم، دقیقا از چه حرف می زنیم؟ این عبارت دقیقا مصداق ظاهر این حیوان است. آنکوله-واتوسی نوعی گاو آمریکایی است که خاستگاه اصلی آن به کشور اوگاندا بر می گردد. این حیوان بین ۴۱۰ تا ۷۳۰ کیلوگرم وزن می تواند داشته باشد و نکته عجیب آن نیز همین شاخ های بسیار ضخیم و سنگین است.

مارخور (Markhor)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

شاخ های این بز آدم را یاد آبنبات قیچی های قدیم می اندازد که در هم پیچیده و خمیده بودند. بز کوهی مارخور یکی از گونه های بزرگ‌ جثّه بز کوهی است که در شمال شرقی افغانستان، شمال پاکستان، کشمیر، جنوب تاجیکستان و جنوب ازبکستان زندگی می‌ کند. این حیوان در معرض خطر انقراض قرار دارد.

در باور محلی گفته می شود این حیوان مارها را کشته و آن‌ ها را می‌ خورد.

سمندر مکزیکی ( Axolotl)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

در دریاها و اقیانوس ها موجودات عجیبی سکونت دارند که بیشتر به فیلم های تخیلی شبیه هستند تا جانواران واقعی. یکی از آن ها ماهی راه‌ رونده مکزیکی است که چهره خندان و جالبی دارد.

اکسولوتل، جانوری دوزیست و شدیدا وابسته به آب است. این جانور می‌تواند قسمت‌ های آسیب‌ دیده بدنش را احیا کند یا در صورت قطع شدن آن اعضاء دوباره آن‌ را اضافه کند.

شب دوست / گالاگو (Galago)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

چشمان فوق العاده درشت این جاندار این تصور را در ذهن ایجاد می کند که گویا از مطلبی تعجب کرده و اصطلاحا چشمانش از حدقه بیرون زده. اما درشتی چشمان شب دوست به او کمک می کند تا دید در شب آسانی داشته باشد.

از مشخصه های این حیوان باید گفت که شنوایی بسیار خوب، پاهای قوی و دم بلندی دارد که از آن برای تعادل استفاده می‌ کند. آنها همچنین در بیشتر انگشتان خود ناخن دارند بجز یک انگشت که برای نظافت از آن استفاده می کنند.

روباه صحرا (Fennec fox)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

این روباه می تواند به آسانی برنده جایزه زیباترین و دوست داشتنی ترین موجود زنده ی زمین بشود. روباه های صحرا به صورت دست جمعی زندگی می‌ کنند. جفت ها در تمام زمان زندگی خود با یکدیگر می‌ مانند. اندازه بدن آنها ۳۷ تا ۴۱ سانتی متر و اندازه دمشان ۱۹ تا ۲۱ سانتی متر است.

مرغ ابریشمی (Silkie chicken)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

این جوجه های مملو از پر، بسیار دوست داشتنی و جالب توجه هستند. آن ها به دلیل پرهای زینتی غیرمعمول خود که شبیه ابریشم (سیلک) و اطلسی است، به این نام خوانده می‌ شوند.

مارمولک طوقی ( Frilled-neck lizard)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

این مارمولک بیشتر شبیه دایناسورهایی است که آدم می تواند در پارک ژوراسیک ببیند. این حیوان به خاطر طوق پوستی و غضروفی بزرگ و چین‌ دار اطراف گردنش به این نام خوانده می‌ شود.

او در حالت عادی این پوست را روی بدن خود تا می کند اما هنگامی که احساس خطر کند آن را همانند چتر باز کرده، دهانش را گشوده و گاهی دمش را هم روی بدنش جمع می‌ کند و به این ترتیب چهره‌ ای ترسناک به خود می‌ گیرد.

خرگوش قطبی (Arctic hare)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

اگر به خرگوش های معمولی امتیاز ۱۰ از ۱۰ به لحاظ با نمک بودن بدهیم، این خرگوش ها ۱۱ از ۱۰ هستند.

حشره خوار جهنده (Elephant shrew)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

این پستاندار کوچک همانند شخصیت های داستانی کمپانی پیکسار است و بسیار دوست داشتنی به نظر می رسد. این جانور، با بینی دراز و بدن فیل مانند، بومی آفریقاست و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی متر اندازه دارد.

کاکاپو ( Kakapo)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

کاکاپو شبیه طوطی و بومی جزیره نیوزلند است. این موجود در حال انقراض است به طوری که فقط ۶۵ عدد از این پرنده وجود دارد.

قورباغه بنفش (Purple frog)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

این موجود دوزیست شبیه موجودات فضایی یا شخصیت های منفی کارتون هاست. یا حتی می توان آن را به یک قطره چسبناک رنگی هم تشبیه کرد که حس و حرکت دارد.

میمون دماغ‌ سربالا (Snub-nosed monkey)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

این میمون، بسیار مظلوم و غمگین به نظر می رسد و به دلیل رنگ و شکل زیبایی که دارد، مورد توجه بسیاری از مردم است.

خفاش ماهی لب قرمز (Red-lipped batfish)

۱۷ حیوان بسیار عجیب و جالب

یکی از عجیب ترین و البته جالب توجه ترین آبزیانی که می توان از آن یاد کرد، این خفاش ماهی است که گویا رژلب قرمز زده و در کف دریا قدم می زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      چه جاااالب

    • بدون نام

      من دوس دارم یه اکسولوتل داشته باشم خیلی گوگولین لبخند میزنن

    • بدون نام

      منم دوست داشتم یه انکوله داشتم

    • پریا

      ههههه سمندر مکزیکی چه باحاله.واقعا خدا چه چیزایی آفریده.

    • علی

      سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج