۵۶۶۶۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

این روبات ۵۰۰ برابر سریع‌تر از انسان کار می‌کند

طی چند ماه آینده روباتی وارد بازار بریتانیا می‌شود که وظیفه آن کار در پروژه‌های ساختمانی و روی هم قرار دادن آجرهاست اما با یک تفاوت عمده: این روبات ۵۰۰ برابر سریع‌تر از انسان کار می‌کند. این روبات توسط یک شرکت آمریکایی طراحی شده و بیان‌گر توسعه اتوماسیون در امر ساخت‌وساز و در نتیجه بی‌کار شدن انسان‌هاست.

وب سایت شبکه - حمید نیک‌روش: طی چند ماه آینده روباتی وارد بازار بریتانیا می‌شود که وظیفه آن کار در پروژه‌های ساختمانی و روی هم قرار دادن آجرهاست اما با یک تفاوت عمده: این روبات ۵۰۰ برابر سریع‌تر از انسان کار می‌کند. این روبات توسط یک شرکت آمریکایی طراحی شده و بیان‌گر توسعه اتوماسیون در امر ساخت‌وساز و در نتیجه بی‌کار شدن انسان‌هاست.
این روبات 500 برابر سریع‌تر از انسان کار می‌کند

با "سام" آشنا شوید. سام یا SAM نام اختصاری روبات جدید یک شرکت آمریکایی با نام کامل "میسون نیمه خودکار" است. شرکت آمریکایی Construction Robotics در شهر نیویورک قرار دارد. روبات طراحی شده آن‌ها یعنی سام قادر است روزانه ۳ هزار آجر روی هم قرار دهد و تا چند ماه آینده وارد انگلستان می‌شود.
این روبات 500 برابر سریع‌تر از انسان کار می‌کند

سام می‌تواند ۵۰۰ برابر سریع‌تر از انسان‌ها کار کند و میزان تفاوتی که در هزینه‌های نیروی کار ایجاد می‌کند بسیار قابل توجه است. به‌گزارش Zero Hedge، سه هزار آجر یعنی هزینه‌ای معادل ۴.۵ سنت برای هر آجر. با درنظر گرفتن این‌که حداقل دستمزد یک کارگر ۱۵ دلار در ساعت است و یک کارگر به‌طور متوسط ۵۰۰ آجر کار می‌گذارد هزینه شرکت ساختمانی برای هر آجر ۳۲ سنت می‌شود و این یعنی ۷ برابر هزینه یک روبات خودکار.

اما نکته مهم آن است که سام نمی‌تواند به‌تنهایی کار کند. حتما باید کسی کنار این روبات باشد تا آجرها را داخل تسمه نقاله قرار دهد. بعد از آن، آجرها توسط بازوی روباتیک سام برداشته می‌شود، با ملات مخلوط می‌شود و روی دیوار قرار می‌گیرد. سپس، به یک کارگر دیگر نیاز است تا ملات‌های اضافی را از اطراف آجر پاک کند.

این روبات 500 برابر سریع‌تر از انسان کار می‌کند

این نوع استفاده از فناوری در صنایع مختلف و به‌ویژه صنعت ساخت‌وساز در حال ظهور است و با توجه به این‌که میزان تقاضا برای خدمات ساختمانی رو به‌افزایش است بسیاری از شرکت‌ها به‌این سمت کشیده خواهند شد. در حال حاضر، سام در چندین منطقه از آمریکا به‌کار گرفته شده و ورود آن به انگلستان بیان‌گر این موضوع است که سایر کشورها نیز متوجه اهمیت استفاده از روبات‌ها و فناوری‌های روز در صنایع خود شده‌اند. البته با درنظر گرفتن تهدیدی که از سوی روبات‌ها متوجه نیروهای کار انسانی است مقاومت‌هایی در برابر گسترش روزافزون اتوماسیون صورت می‌گیرد ولی در آینده‌ای نه‌چندان دور کمتر شرکتی پیدا خواهد شد که از روبات‌ها استفاده نکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج