۵۶۶۷۷۵
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

مروری برخطرناک‌ترین حملات سایبری اخیر

یکی دلایل گرفتار شدن در دام بد افزارها، متصل بودن به اینترنت است. در این خبر به ۷ مورد ازخطرناک‌ترین حملات سایبری می‌پردازیم.

مجله سخت افزار: یکی دلایل گرفتار شدن در دام بد افزارها، متصل بودن به اینترنت است. در این خبر به ۷ مورد ازخطرناک‌ترین حملات سایبری می‌پردازیم. یک کلیک اشتباه و تصادفی بر روی تبلیغات مختلف می‌تواند عامل بزرگ حملات سایبری اخیر باشد که می‌توان با احتیاط از این خطرات در امان ماند.
مروری برخطرناک‌ترین حملات سایبری اخیر

نکته جالبی که قابل ذکر است این موضوع است که از دهه ی ۹۰ میلادی ویروس ها اعلام حضور کردند ولی بد افزارها در سال‌های اخیر وارد این عرصه شدند که در تخریب سیستم‌ها بی نظیر بودند. یکی از دلایل عمده ی گرفتار شدن در دام بد افزار های متصل بودن بودن اینترنت است که این روزها در هر زمان و هر مکانی افراد به اینترنت دسترسی دارند و این موضوع کار هکرها را ساده تر و گسترده تر کرده است.به جرأت می‌توان گفت که حملات سایبری اخیر از بدترین حملات تاریخ بود و آسیب‌های زیادی به جوامع مختلف وارد کرد که در ادامه خطرناک ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

WannaCry

WannaCry یکی از پر حاشیه ترین حملات امسال بود که قطعاً همه با آن آشنا هستید. این باج افزار توانست تا مخفیانه به سیستم عامل نفوذ کند؛ داده ها را قفل کند و به ازای پس دادن آن به کاربران، از آن‌ها باج بگیرد. بررسی های نشان داده است که ۲۳۰,۰۰۰ سیستم در ۱۵۰ کشور، قربانی این حمله ی سایبری بوده اند. هدف اصلی این باج افزار آسیب زدن به سازمان های مهم بوده که میتوان به بیمارستان ها و مراکز درمانی در انگلستان، سیستم قطار در آلمان و سیستم مخابراتی در اسپانیا اشاره کرد. خوشبختانه کاربران خانگی از این حمله ی خطرناک در امان بودند و مشکلی برایشان ایجاد نشده است.

Shamoon یا Disttrack

Shamoonیک ویروس کامپیوتری است که بخش انرژی سیستم را مورد حمله قرار میدهد. Shamoon در سال ۲۰۱۲ توسط یک تیم به نام Cutting Swords of Justice توسعه یافت. هدف این تیم آسیب رساندن به شرکت Saudi Aramco در خاورمیانه بود که تا حدودی موفقیت آمیز بود و بیش از ۳۰,۰۰۰ ایستگاه کاری را تحت تاثیر قرار داد و مانع اتصال آنها به اینترنت شد. این ویروس شرکت قطری ریگانس و شرکت LNG را نیز مورد حمله قرار داد.

Stuxnet

این حمله در پایان دولت بوش در آمریکا رخ داد و این دولت تلاش کرد تا با استفاده از این حمله سایبری تسلیحات هسته ای ایران را خراب کند. ایالات متحده آمریکا با همکاری اسرائیل ویروسی به نام Stuxnet به وجود آوردند که میتوانست به دستگاه ها متصل شود و آنها را کنترل کند. این حمله توانست تا ۱۰۰۰ سانتریفیوژ را در ایران ناتوان کند و یک سلاح بسیار قدرتمند بود.

عملیات Shady RAT

در سال ۲۰۰۸ یک حمله ی سایبری حرفه ای به نام Operation Shady RAT علیه نهاد های دولتی و سازمان های خصوصی در ۱۴ کشور مختلف صورت گرفت. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این حملات از سوی دولت چین مورد حمایت قرار گرفته بود.

Titan Rain

در اوایل سال ۲۰۰۰ سیستم های کامیوتری آمریکا یک حمله از نوع حماسی را تجربه کردند. حوزه ی وزارت دفاع که شامل ده ها شرکت تجاری خصوصی مثل Lockheed Martin و Redstone Arsenal اطلاعات حساس خود را از دست دادند و گروه های امنیتی معتقدند که این گروه حمله برای کشور چین فعالیت میکردند. این حملات به مدت ۳ سال ادامه داشت تا شرکت های امنیتی راهی برای دفاع مقابل این حملات پیدا کردند.

Oplsrael

این حمله در روز یاد بود Holocaust در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و یک سری حملات سایبری توسط گروه های ضد اسرائیلی با هدف از بین بردن سایت های اسرائیل رخ داد. این هک ها به ربودن پایگاه داده ها، خرابکاری ها و ویران کردن ها همراه بود. متاسفانه این حملات تا مدارس، روزنامه ها، کسب و کارهای کوچک و بانک ها ادامه پیدا کرد که بسیاری از آنها متعلق به کشور اسرائیل نبودند.

حمله ی سایبری جولای ۲۰۰۹

این حملات علیه کره جنوبی و ایالات متحده رخ داد و بیش از ۱۰۰,۰۰۰ کامپیوتر در آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. این حملات بیشتر به سمت سازمان های دولتی مثل مجمع ملی کره ی جنوبی، کاج سفید و پنتاگون بوده است. تا امروز منبع و قصد این حملات مشخص نشده اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این حملات به عهده ی کره شمالی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج