جاباما
۵۶۸۶۲۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سفیر امارات: قطر، روابط محکمی با القاعده دارد

سفیر امارات در روسیه در ادامه بحران روابط کشورش با قطر تأکید کرد که دوحه رابطه محکمی با گروه تروریستی جبهة النصره دارد و این گروه چندین عملیات علیه نیروهای امارات در یمن با اطلاعات قطر انجام داده است.

خبرگزاری فارس: «عمر سیف غباش» سفیر امارات عربی متحده در مسکو (پایتخت روسیه) قطر را به داشتن رابطه با گروههای تروریستی متهم کرد.

غباش در گفت‌وگو با شبکه خبری بی.بی.سی اعلام کرد که قطر «رابطه محکمی با جبهة النصره» دارد و هر کس چنین ارتباطی با القاعده داشته باشد، عملا خودش القاعده است.

به گفته این دیپلمات اماراتی، مهم است که «جامعه بین‌المللی در هدف قرار دادن منابع تغذیه مالی تروریسم در کنار امارات بایستد».

عربستان، امارات، مصر و بحرین حدود یک ماه پیش روابط خود با دوحه را به دلیل آنچه «حمایت از تروریسم» می‌خوانند، قطع کردند و در شروط اولیه خواستار قطع روابط دیپلماتیک قطر با ایران شدند و از دوحه خواستند ضمن بستن شبکه الجزیره، سران حماس را از خاک خود اخراج کند.

سفیر امارات حتی پا را فراتر گذاشت و بدون ذکر اسمی از مسئولان قطری، مدعی شد که در قطر اشخاصی هستند که به افرادی در یمن، لیبی و سوریه دستوراتی برای اجرای عملیات‌های معین می‌دهند.

غباش گفت: اسنادی داریم که با صدا و تصویر اثبات می‌کند که قطر به القاعده اطلاعات دقیقی از موقعیت نیروهای ما داده و آنان توانسته‌اند نیروهای ما [امارات] در یمن را هدف قرار بدهند.

سفیر کشور امارات همچنین اعلام کرد که «القاعده چهار حمله انتحاری بر اساس اطلاعاتی که قطری‌ها به آن دادند، انجام داده و از نیروهای اماراتی در یمن تلفات گرفته است». قطری‌ها اطلاعات دقیقی از مکان حضور نیروها و طرح‌های امارات به القاعده در یمن داده‌اند.

امارات در کنار عربستان، اصلی‌ترین کشورهای ائتلاف عربی علیه یمن هستند که هم اکنون برای سومین سال پیاپی در حال بمباران یمن و حمایت از شبه‌نظامیان مسلح در یمن هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منتظر باشید اینها خودشان را رسوا میکنند.
      ناریخ اینها سرشار از برادرکشی و نفاق است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج