۵۷۰۵۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

متهم پرونده نفتی: خوشم نمی‌آید سوژه باشم

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه و با حضور دو متهم پرونده، وکلای آنها، وکلای شرکت ملی نفت، وکلای سازمان تامین اجتماعی و وکلای بانک مسکن برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه و با حضور دو متهم پرونده، وکلای آنها، وکلای شرکت ملی نفت، وکلای سازمان تامین اجتماعی و وکلای بانک مسکن برگزار شد.

پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، قاضی مقیسه ابتدا به اتهامات مطرح شده در کیفرخواست اشاره کرد و از حضار خواست تا نظم جلسه را رعایت کنند.

ریاست دادگاه سپس از مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده موسوم به فساد نفتی خواست تا در جایگاه قرار گیرد و از خود دفاع کند.

قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: تکلیف آن مبلغی که به شما برای ارائه به پیمانکاران پارس جنوبی داده شد را روشن کنید. درباره محموله‌های نفتی که طبق اظهارات بابک زنجانی به شما داده شده توضیح دهید، البته دادگاه را طولانی نکنید.

مهدی شمس متهم ردیف دوم با حضور در جایگاه، اظهار کرد: اصلا قصد ندارم دادگاه را طولانی کنم. خودم مشکل کمر و زانو دارم و از اینکه دائم سوژه رسانه‌ها شوم و از من عکاسی شود خوشم نمی‌آید. کیفرخواستی که قرائت شد، گزینشی است، در حالی که دفاعیات من با مدرک است. این ادعانامه با احتساب قسمت خالی لیوان ایجاد شده است. در ابتدای تشکیل این پرونده اگر عقلم می‌رسید نمی‌آمدم، اما برای همکاری آمدم.

قاضی مقیسه به مهدی شمس گفت که شما گفته بودید قراردادی با بابک زنجانی ندارید، شمس هم گفت من با بابک زنجانی قرارداد کارگزاری داشتم.

مقیسه خطاب به متهم گفت: در تاریخ ۱۵/ ۹/ ۹۱ با حضور شما و بابک زنجانی درباره برنامه‌ها و فسادهای سازمان یافته که پول‌ها در کجا صرف شود جلسه‌ای برگزار شد. با توجه به پاسپورت ایرانی زنجانی و تابعیت انگلیسی شما قراردادی برای چگونگی تقسیم سهام اونیر ایر بین شما و یک شخص ترکیه‌ای منعقد می‌شود و مقرر می‌شود کلیه سهامداران به شمس اختیار دهند. باید بگویم که شما در همه حال با هم همکاری داشتید.

قاضی افزود: متاسفانه مسئولان غفلت کردند و همین باعث شد شما هر کاری که دلتان می‌خواهد بکنید. شما می‌گویید که کارگزار هستید و هیچ قراردادی منعقد نکردید، اما اسناد خلاف اظهارات شماست.

مهدی شمس خطاب به قاضی مقیسه و در پاسخ به اظهار ریاست دادگاه، گفت: این حرف من با سند است. خانواده من به خاطر تحریم‌ها در انگلیس دچار مشکل شدند، منافع مادی زیادی هم نصیبم نشد.

قاضی مقیسه اظهار کرد: در تمام دنیا دو شخص را بیاورید که به این صورت اموال‌شان با هم تقسیم شده باشد و آن وقت بگویید که آن فرد کارگزار بوده است.

متهم ردیف دوم خطاب به ریاست دادگاه گفت: اگر قرار به دفاع من است به من اجازه دفاع داده شود و در پایان سئوالات پرسیده شود.

در ادامه قاضی مقیسه از متهم ردیف دوم پرسید آیا آن شرایط اضطراری که شما اشاره کرده بودید باعث می‌شود شما غارت کنید؟

مهدی شمس در پاسخ گفت: من به نیت یاری کردن آمدم. من برای کمک به نظام در کشور انگلستان مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفتم. شرایط اقتصادی دولت دهم شرایط خاصی بود و ناشی از سوء مدیریت‌ها بود، اما اوضاع در دولت فعلی بهتر شد.

قاضی مقیسه خطاب به وی گفت: این شرایط و صحبت‌ها ربطی به دادگاه ندارد. دولت قبلی مدیریت نداشت چون شما پولش را بردید. اگر پول‌ها را به همان پارس جنوبی داده بودید شرایط بهتر می‌شد و کشور توسعه پیدا می‌کرد. به ما ارتباطی ندارد که مدیریت دولت فعلی و قبلی چگونه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج