۵۷۱۲۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آمادگی انگلیس برای تولد نوزادانی با ۳ والد!

در پی حمایت دولت انگلیس از روش‌های لقاح مصنوعی به نظر می‌رسد که مقدمات تولد نوزادانی که از «دی‌ان‌ای» سه نفر به وجود آمده‌اند در این کشور در حال فراهم شدن است.

ایسنا: در پی حمایت دولت انگلیس از روش‌های لقاح مصنوعی به نظر می‌رسد که مقدمات تولد نوزادانی که از «دی‌ان‌ای» سه نفر به وجود آمده‌اند در این کشور در حال فراهم شدن است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در صورت اجرای این طرح انگلیس اولین کشوری خواهد بود که اجازه تولد نوزادانی با دی‌ان‌ای بدست آمده از سه نفر را می‌دهد.

پیش‌نویس مقررات مربوط به این شیوه لقاح مصنوعی در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی آماده خواهد شد و در مدت دو سال بعد از آن، امکان استفاده از این شیوه برای تولد نوزادان فراهم می‌شود.

به گفته کارشناسان، استفاده از دی‌ان‌ای سه نفر برای لقاح مصنوعی می‌تواند احتمال انتقال بیماری‌های میتوکندریایی از مادر به نوزاد را کاهش دهد. این بیماری‌ها می‌توانند برای نوزاد کشنده یا معیوب‌کننده باشند.

از سوی دیگر مخالفان این طرح می‌گویند که استفاده از چنین شیوه‌ای غیراخلاقی است. آنها همچنین می‌گویند زوج‌هایی که ممکن است نوزادشان دچار بیماری خاصی شود، می‌توانند نوزاد دیگری را به فرزندی قبول کنند یا از تخمک‌های اهدایی برای بارداری بهره بگیرند.

میتوکندری‌ها مخازن انرژی زیستی بسیار کوچک درون سلول‌ها هستند که انرژی بدن را تامین می‌کنند و از یک مادر - از طریق تخمک او - به فرزندش منتقل می‌شوند.

احتمال این که یک نوزاد میتوکندری معیوب داشته باشد، یک مورد در هر ۶۵۰۰ نوزاد است. در چنین حالتی، فرد با کمبود شدید انرژی روبه‌رو است و بر اثر آن دچار ضعف ماهیچه، نابینایی یا ناراحتی قلبی می‌شود و در بدترین حالت می‌میرد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که استفاده از میتوکندری تخمک سالمی که اهدا شده است، می‌تواند مانع انتقال این بیماری شود.

پیش‌بینی شده است که در صورت طی مراحل قانونی و آغاز استفاده از این شیوه، سالانه ۱۰ زوج بتوانند با استفاده از این روش بچه‌دار شوند.

با این حال، استفاده از این روش می‌تواند باعث شود که نوزاد، حامل ژن‌های والدین و نیز مقدار بسیار کمی از ژن‌های نفر سوم (اهداکننده تخمک) باشد، چون میتوکندری‌ها دی‌ان‌ای خاص خود را دارند.

پیش‌نویس مقررات مربوط به استفاده از این شیوه، امسال آماده می‌شود و انتظار می‌رود که نسخه نهایی آن در طول سال ۲۰۱۴ میلادی در مجلس انگلیس مورد بررسی و رای‌گیری قرار گیرد.

جزئیات این مقررات هنوز مشخص نیست، ولی انتظار می‌رود که اجازه استفاده از این شیوه تنها در موارد خاص و نادر و برای خانواده‌هایی داده شود که واقعا به استفاده از آن برای بچه‌دار شدن نیاز دارند.

همچنین این احتمال داده می‌شود که طبق مقررات، افرادی که با این شیوه متولد می‌شوند، حقی برای دانستن هویت اهداکننده تخمک سالم نداشته باشند. در عین حال که احتمالا هر کودکی که با این شیوه متولد شود تا پایان عمر تحت نظارت نزدیک و دائمی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم سراوانی

      بقول دوستم چقد رومانتیکی آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج