۵۷۱۸۲۸
۵۱۷۴
۵۱۷۴
پ

رپورتاژ آگهی

همه چیز درباره جراحی بینی

اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجود آورید،پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی به توصیه های دکتر محمد حسن عامری متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی صورت و گردن توجه کنید.

همه چیز درباره جراحی بینی

نمی توان با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت، ضمنا تنفس از طریق بینی برای سلامتی ما حائزاهمیت فوق العاده ای است. بینی فقط مجرایی برای عبور هوای استنشاقی نیست بلکه بینی هوای استنشاقی را کاملا تمیز، گرم و مرطوب می کند. بدیهی است انسداد بینی فرد را از این امتیازات محروم می سازد. بهترین جراح بینی کسی است که بتواند بین حفظ عملکرد بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند یعنی قبل از اینکه هر تغییری را بر روی ظاهر بینی اعمال کند در نظر خواهد گرفت که این تغییر باعث مختل شدن عملکرد بینی و انسداد بینی نشود. امروزه علم جراحی پلاستیک بینی نیز دستخوش تحولی شگرف شده است به نحوی که « رینوپلاستی تقویتی » در حال از رده خارج کردن « رینوپلاستی سنتی » است. در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی فقط محدود به کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است قسمت های دیگری را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی دماغی باشد که در حالیکه زیبا شده امّـــا به عملکرد اصلی آن که همان تنفس است آسیبی وارد نشده باشد.

آیا امکان افتادگی بینی بعد از عمل زیبایی بینی وجود دارد؟

افتادگی نوک بینی بستگی به تکنیکی دارد که جراح در طی عمل استفاده می کند. اگر جراح مکانیسم هایی که نوک بینی را در جای خودش نگه میدارد شناخته و باعث آسیب آنها نشود و حتی بر عکس در طی عمل بینی تلاش نماید این مکانیسم ها را تقویت نماید نوک بینی دچار افتادگی نخواهد شد.
آیا بعد از عمل باید بینی را ماساژ داد؟ شکل نهایی بینی منوط به کاری است که داخل اتاق عمل انجام شده است وبعد از عمل نیازی به ماساژ دادن بینی عمل شده نیست.


آیا نحوه زدن چسب به بینی بعد از عمل زیبایی در شکل بینی تاثیر خواهد داشت؟

چسب بعد از عمل برای کم کردن ورم بینی است و گرنه در شکل نهایی بینی تاثیر گذار نیست.

کسانیکه تحت عمل رینو قرار گرفته اند می توانند سولاریوم داشته باشند یا نه؟بعد از گذشت چه مدت از عمل؟

بعد از عمل قرار گرفتن در محیط گرم باعث تورم بینی میشود لذا بهتر است تا چند ماه از سولاریوم استفاده نکنید و یا فقط از نوعی از سولاریوم استفاده شود که فقط بدن در معرض حرارت باشد و سر وصورت در معرض حرارت نباشد

مسافرت زمینی یا هوایی بعد از عمل بینی امکانپذیر است یا نه؟

یک هفته پس از عمل بینی مسافرت هوایی بلامانع است ولی از آنجائیکه پزشک پرواز ممکن است از پرواز شما جلوگیری کند لازم است تمهیدات لازم منجمله اجازه پرواز از جراح خودتان را گرفته باشید. با این وجود نظر نهایی پزشک پرواز که در فرودگاه مستقر است مبنا خواهد بود.
چند وقت بعد از عمل زیبایی بینی میتوان ورزش را شروع کرد بدون اینکه برای بینی مشکلی پیش بیاید؟ پیاده روی را از چند روز بعد از عمل میتوانید شروع کنید. ورزش هایی که احتمال وارد آمدن ضربه به بینی در آنها وجود ندارد مثل بدنسازی و دویدن از یکماهگی به بعد اشکالی ندارد اما ورزشهایی که احتمال وارد شدن ضربه به بینی در آنها وجود دارد مثل فوتبال تا چهار ماه ممنوع است.

آیا لیزر در جراحی زیبایی بینی کاربرد دارد؟

لیزر در جراحی زیبایی بینی به غیر از انجام برش اولیه کاربرد دیگری ندارد و این برش لیزری هم هیچ ارجحیتی نسبت به برش با تیغ جراحی ندارد.

آیا نیاز هست برای اینکه جای بخیه باقی نماند بعد از عمل بینی از کرم یا پمادی استفاده کرد؟و اگر جای بخیه باقی مانده باشد آیا لیزر برای برطرف کردن آن مناسب است؟

تکنیک هایی وجود دارد که با انجام آنها جراح احتمال اسکار بعد از عمل را به حد اقل میرساند و معمولا نیازی به استفاده از پمادهایی مثل contractubex که جای بخیه را بهتر می کنند نیست با این وجود استفاده از این پمادها ضرری نخواهد داشت. اینکه آیا لیزر برای برطرف کردن جای بخیه سودمند است یا خیر بستگی به نوع اسکار باقیمانده دارد. چنانچه اسکار فرو رفته باشد لیزر کمکی نمی کند ولی اگر اسکار برجسته باشد لیزر سودمند است.

آیا بینی های گوشتی مدتی بعد به شکل سابق برمیگردد؟

بینی گوشتی به دماغی گفته میشود که پوست آن ضخیم و غضر وفهای نوک بینی ضغیف است. غدد چربی پوست این بینی ها معمولا زیاد است و نفود این غدد در لابلای پوست باعث ضخیم شدن پوست شده است. ما در طی عمل زیبائی بيني نمیتوانیم جنس پوست را تغییر دهیم و تغییرات محدود به قسمتهای غضروفی و استخوانی بینی است لذا بدلیل ضخامت پوست،نوک بینی کسانی که بینی آنها گوشتی است بعد از عمل خیلی جمع نمیشود اما آنچه که با عمل بدست میآید برای همیشه ماندگار است و اینطور نیست که با گذشت زمان برگردد.

بعد از چه مدت از عمل بینی میتوان از عینک آفتابی استفاده کرد؟

افرادی که از عینک استفاده میکنند تا 3 ماه پس از عمل نمیتوانند عینک بزنند. در این مدت یا باید از لنز استفاده کنند و یا اینکه وسط فریم عینک را با چسب کاغذی به نحوی به پیشانی خود بچسبانند که وزن عینک روی بینی نباشد.

آیا در عمل زیبایی بینی از تامپون استفاده می شود؟

هر کدام از جراحان بینی از تکنیکها و روشهای خاصی استفاده میکنند. من بعد از عمل زیبائی بینی از تامپون استفاده نمیکنم. جراحانی که از تامپون استفاده می کنند دو نقش برای آن قائلند اول اینکه تامپون مانع خونریزی از بینی می شود دوم آنکه بعنوان یک ساپورت کننده، اسکلت بینی را برای چند روز اول در جای خود ثابت نگه می دارد. بعضی از جراحان بینی از جمله اینجانب ا زتامپون استفاده نمی کنیم. به اعتقاد من اگر عمل به گونه ای برنامه ریزی شود که کمترین آسیب به بافت ها وارد آید و از ابزارهای مناسب و شارپ استفاده شود، بعد از عمل خونریزی نخواهیم داشت و نیازی به ساپورت کردن اسکلت بینی از زیر نخواهد بود.

آیا بعد از عمل رینوپلاستی دچار مشکل بویایی خواهیم شد؟

پایانه های اعصاب بویایی در سقف حفرۀ داخل بینی قرار گرفته اند. این ناحیه در طی عمل بینی دستکاری نمی شود بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد مگر در دو حالت: حالت اول: اینکه فردی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است از قبل مبتلا به پولیپ وسیع و منتشر بینی بوده است و همزمان با عمل زیبایی تحت عمل پولیپکتومی نیز قرار گرفته باشد. با توجه به اینکه ممکن است پولیپها در قسمت نزدیک به سقف حفره بینی قرار گرفته باشند برداشتن آنها و دستکاری آن قسمت ممکن است منجر به آسیب دیدن پایانه های بویایی شود. اگر فردی مبتلا به پولیپ وسیع بینی باشد بهتر است که ابتدا در یک عمل مجزا پولیپها برداشته شوند و سپس با فاصلۀ چند ماه بعد تحت جراحی بینی قرار گیرند. حالت دوم: اگر فردی در اثرعمل بینی به درجاتی دچار انسداد بینی شود به همان میزان نیز دچار کاهش حس بویایی میشود زیرا برای اینکه بتوانیم بویی را حس کنیم باید مولکولهای فرّار آن ماده بتوانند از طریق بینی خود را به پایانه های اعصاب بویایی برسانند. چنانچه بینی مسدود باشد این مولکولها قادر نیستند وارد بینی شوند تا بتوانند اعصاب بویایی را تحریک کنند.

نکاتی که بیمار باید درباره عمل بینی بداند:

1 - بعد ازعمل، بینی شما تامپون نخواهد شد.
2 - بعداز عمل کبودی نخواهید داشت و در موارد نادری هم اگر کبودی وجود داشته باشد بسیار اندک است که درعرض 2هفته برطرف خواهدشد.
3 - روز دوم صورت شما کمی متورم خواهد شد. هرچقدر کمتر دراز بکشید این تورم هم کمتر خواهد بود.
4 - عمل شما هم با بی هوشی عمومی و هم با نیمه بیهوشی قابل انجام است . نوع بیهوشی با توجه به نظرشما انتخاب خواهد شد.
5 - شما به هنگام برداشتن گچ تغییرات انجام شده را خواهید دید اما حدود یک سال طول می کشد تا ورم بینی به طور کامل برطرف شود.
6 - مصرف داروهای آرامبخش قبل یا بعد از عمل بلامانع است.
7- در بعضی موارد مشاهده میشود که فرد عمل شده اظهارمی کند در چند روز اول بعداز عمل بطور تصادفی به بینی اش ضربه ای وارد آمده است این موضوع اهمیت ندارد مگر آنکه ضربه شدید باشد و یا باعث خونریزی و یا تورم قابل توجه شده باشد.
8- اگر شاغل هستید برای عمل حداکثربه یک هفته مرخصی احتیاج خواهید داشت.


همه چیز درباره جراحی بینی
برای کسب اطلاعات جامع تر از تجارب و سوابق دکتر محمد حسن عامری به سایت ایشان مراجعه فرمایید.

همه چیز درباره جراحی بینی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج